Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Skift til Regulate Complete ...råd søges
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 22:48

Hej alle - håber nogen kan hjælpe mig ....

Jeg har kigget på Regulate Complete, og set på alle indholdsstoffer osv.

Nu har jeg fået følgende spørgsmål:

Jeg bruger selv Salvimin Grøn, hvidløg, roepiller Speedi beet (pga. det lave sukkerindhold), Harloc Lucerne, gulerødder, Irish mash samt selvfølgelig god wrap og hø/frøgræs.

Mine 2 heste får ingen kerne !!

Jeg forestiller mig, at jeg ikke mere skal købe hvidløg og også kan spare Irish mash væk ??

Mine 2 heste får nu speedi beet 150 gram x 3 dagligt iblandet lucerne, vitaminer, hvidløg, Irish mash,

De får wrap til natten, hø om eftermiddagen når de kommer ind samt fri adgang til godt frøgræs på folden (går på jordfold, og får ikke græs !!).

De er begge i god foderstand - lidt i overkanten !!

Bliver motioneret hver 2. dag hver - ½-2 timer, alt efter om det er ridehus eller tur i skov.

Kan jeg give RC, og spare hvidløg og Irish mash (som de kun får henholdsvis 100 og 150 gram af dagligt om morgenen sammen med speedi beet og en håndfuld lucerne).

Håber nogen kan hjælpe mig - er i tvivl om det også er økonomisk at skifte eller jeg skal blive på det de får nu.

De spiser fint deres mad, dog er den ene lidt træt af speedi.....

Mange hilsner fra Tina

0
0
Svar på denne tråd

Regulator Complete
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 02:45

Der er jo hvidløg i RC, men nok ikke så meget som i et decideret hvidløgsprodukt...

Men medminre man bruger hvidløg for noget ganske bestemt, er indholdet i RC tilstrækkeligt.

Jeg kan ikke lige se hvor RC kan erstatte mash, men du må jo selv have en idé om hvorfor de får mash og hvorfor RC skulle kunne erstatte det.... det har jo i hvert fald ikke samme indflydelse på fordøjelsessystemet som mash, da det er et urte/vitamin/mineral/tilskud.

Men bortset fra det, tror jeg sagtens de kan leve af RC og de andre ting de får :-)

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 09:02

RC er et vitamin og mineral tilskud på lige fod med travi e, racing minerals ect.

Men skal hestene tabe sig trods alt- ja så kan du jo godt pille mashen fra dem og lade dem gå påRC samt godt hø/wrap.

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

Jeg lugter ikk af hest- jeg DUFTER!!!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar !!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 10:57

Stute og Hippo:

Det er netop derfor jeg vil vælge mashen fra - de mangler jo ikke noget !!, og specielt den ene får det faktisk kun for at speedien skal smage lidt bedre - han er lidt træt af det..... men jeg kan ikke rigtig se noget andet jeg ville kunne give ham, som mætter så godt, og hvor han ikke får en masse foderenheder til hans i forvejen "runde" corpus !!!

Tak for svarene - jeg tror jeg vil købe RC i stedet for det nuværende salvimin, hvidløg og mash....

Mange hilsner fra Tina

0
0
Svar på denne tråd

RC+Lina Mix+Lucerne+Hø
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 11:24

Hej Tina, jeg blander 85-100g. RC og 50g. Lina Mix i en stor håndfuld Lucerne (ca. 50 g.) +gulerødder 3 x dagligt - og sammen med 9 kg. Hø er det en perfekt blanding til en hest på ca. 450 kg. i vedligehold efter mit foderprogram :-)

Mvh. Hanne

0
0
Svar på denne tråd

hanne poulsen
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 12:40

en hest på 450 kg kan da i ikke nøjes med 85-100 g RC?? der er da noget helt galt! Min skal ha 400-450 g og han vejer mellem 425-475 kg.

til heste der kan holde sig uden linamix bør det ikke bruges da det er rent opfedningsfoder- jeg bruger det bl.a. til vores hvor af den ene ikke kan holde huld overhovedet normalt på andet foder.

RC skal hesten ha mere af end andre vitamin/mineral blandinger da det netop er kanp så koncentreret pga alle urterne ect.

Du kan se her at det ikke er nok til en hest på 450 kg i vedligehold!!

Den skal ved vedligehold på 450 kg ha 300 g pr dag. Så din er en del i underskud.

www.regulator.dk/main/fodervej.htm

0
0
Svar på denne tråd

det er x 3 :-)
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 12:46

Hej :-) Jeg skrev: x3

- det er dagligt: 250g. RC + 150g. LM + 150g. Lucerne + 2kg. gulerødder + 9 kg. Hø, dagligt.

Mvh. Hanne

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 12:47

den skal jo stadig ha de 300 g pr dag og ikke 250 g hvis det er vedligehold den skal holdes på?

0
0
Svar på denne tråd

275 g. til en hest på 450 kg er anbefale
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 13:01

Hun har fået 300 g dagligt i et halvt år for at komme op på niveau (ny hest) - det er lidt for meget på vedligehold for en 450 kg hest - når hun får så meget godt hø - så nu er hun sat ned til ca. 250-275g.

Linamix giver jeg for Omegafedtsyrene.

Det hele er sat ind i Foderprogrammet 'Sund Hest' og passer med alt - der mangler intet :-)

Mvh. Hanne

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 13:48

nåh ok så er et jo noget helt andet- nu vidste jeg jo ikke lige det med høet- det er jo da alligevel de færreste der nok ahr så godt hø de kan "tillade" sig at skære ned på rcen.

Vores har i en periode fået al for meget, det skal stoppe nu her. Simpelthen fordi Freja skal ifol til lige at kickstarte hende et stykke tid inden- og den røde fordi han ahr lagt lav i immunforsavr ect. pga masser sygdom ect.

Så de skal på normal dosis nu her.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 13:57

min hyp får da også linamix som vedligehold selvom han ikke skal tage på, og det gør han heller ikke.

Han får RC, linamix, alfalfa lucerne, speedi-beet, gulerødder samt god tør wrap.

Nu med den dejlige Pyrus <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!

Hjemmeside: http://www.bricksite.com/Pyrus

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider