Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Halt af Beskæring.......hjælp
Forfatter: 
Dato:  10-04-2004 23:53
Min pony er meget øm af sin beskæring. Det er nogle dage siden hun blev beskåret efterhånden og vi troede smerterne ville tage af, men det synes jeg ikke det gør.

hvad kan jeg gøre "her og nu" for at lindre hendes smerter ? Hun får smertestillende i maden men jeg synes ikke det hjælper :(

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 00:12
Jeg ville se at få fat i dyrlægen, da det vel er højst usandsynligt at din smed har døgnvagt...
Ponyen kan være sømstukken hvis den altså har sko på, eller være skåret for tæt hvis den går uden sko. Dyrlægen kan muligvis afhjælpe smerten lidt mere indtil du kan få fat i din smed igen tirsdag og hvis det er helt tosset har han garanteret en aftale med en smed om at han kan tilkaldes i nød.
Håber det hjalp lidt, og god bedring med din pony.

;-)
0
0
Svar på denne tråd

lade..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 11:43
den gå på MEGET blødt underlag.
undgå sten og hård jord.

og så få et par sko lagt på på tirsdag.

Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.

Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 15:29
at den belaster sine sener! Bliver den regelmæssigt skoet ? ellers kan den nemlig godt belaste sine sener efter skoning .
Vi siger det, vi mener... og mener det, vi siger!!!
Louise
* "Dansk oldenborg kan og vil:o)
Medlem af DOA" *
0
0
Svar på denne tråd

Find en anden smed
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 16:04
min smed nægter simpelhen at beskær hvis der ikke er nok at tag af. Som han selv siger han har set så mange heste som er blevet halt af at blive beskåret, fordi smeden har været får "hård".
Min hoppe havde fx sidste sommer lidt for lange hove, men de var ikke lange nok til at smeden ville tage noget af, fordi hun simpelhen ville slide det ned selv, når han lod det være. Hvis der ikke er noget at komme efter, hvilket det meget sjælden er, så koster det kun 50 kr pr hest. Dejlig smed.
Men sørg for at hun ikke får taget for meget af næste gang.
Anja Brandt Nielsen
Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem !
Pas på kattene i trafikken.
0
0
Svar på denne tråd

hvilken uddannelse
Forfatter: 
Dato:  11-04-2004 20:14
hadde smeden der har beskåret hovene?

mvh stina
0
0
Svar på denne tråd

Til Stina
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 00:07
Stina...... Han er møbelpolstrer..... Men han ved godt hvordan man klipper hove på en hest så det må vel være helt ok ? :)

(LÆS JOKE).

Samme beslagssmed gennem 12 år. Første gang dette er sket.

Ponyen går IKKE med sko. (LÆS Halt efter beskæring).

Derfor er jeg ikke sikker på det ville være en god ide at smide sko på hende pga denne beskæring.

Jeg holder hende på blødt underlag og Køler hendes sener ned. Så håber jeg på det snart går over.

tak for jeres svar

0
0
Svar på denne tråd

Du ringer...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 10:24
...naturligvis til din smed og giver ham en røffel? Men det har du vel gjort... :-)

Hvad der videre skal gøres afhænger af, hvordan hun er skåret forkert.
Er hele hoven for langt skåret ned holder du den på blødt underlag.
Er dragterne for lave er det meget værre - så er man nødt til at korrigere for at hun ikke skal overbelaste senerne. (Læs: Find en smed... Fx din egen, der kan få lov at gøre skaden god igen...)

:-) 99E :-)

If your horse is recreation for you....
...Can you be recreation for your horse?

0
0
Svar på denne tråd

ja der findes
Forfatter: 
Dato:  12-04-2004 12:01
jo også de smed der da bare kapper tåen af hoven så skoen kan være der, har set det blive gjort på en lille pony med små hove, han kunne ikke rigtigt passe skoen tror jeg og så skar han sku tåen af, så den kunne være der, dumme smed :-) kan i dag bedre forsåt at buller var så øm efter smed!

Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider