Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fase balancer og Soyaskrå
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 13:55

Hej HN..

Jeg søger hjælp til disse to produkter sammen. Jeg fodre pt med Fase B, Lucerne og alt det hø de vil have. Kg mæssigt får de ca hvad brogården anbefaler, dog har de rimeligvis fri adgang til hø, og spiser mellem 6-10 kg pr hest om dagen. lidt svært at regne præcist ud da de også får det på folden her om vinteren. Har nu fået mulighed for at fodre med soyaskrå også og har en opstaldning som gerne vil have det til hendes hest, men hvordan ser det ud sammen med faseB og lucerne? og hvor meget skal hun have?

Hesten er en 6 års hoppe i moderat arbejde vejer ca 400-450 kg.

Det jeg selv tænker er på proteinen at det ikke bliver for meget?

Så håber der sidder nogle venlige sjæle med lidt mere viden omkring dette end mig

På forhånd tak

Mvh Diana

0
0
Svar på denne tråd

min skal...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 21:19

normalt have ca. 900 g protein, mener jeg der stod på foderplanen. 500 kg.

Jeg har regnet ud, at hvis der er 20% protein i wrappen, er hun rigeligt dækket ind ved 6-8 kg.

Men jeg regner med der er ca. 15%. I dårligt hø kan der være fx. 7%.

Så jeg har fået respekt for dem, der helliger sig en test af høet.

Stinker urinen af ammoniak, så lad være at give soya :)

Lone

Jeg keder mig, derfor er jeg her

0
0
Svar på denne tråd

ikke kombinere
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 18:10

soyaskrå= proteinkilde, og bruger du fase B + lucerne er den rigeligt dækket ind med protein.

Så vil du bruge soyaskrå er alternativt at fjerne de proteinkilder der pt er i din foderplan...... men så skal du til gengæld ud og købe vitamin/mineral blanding, så fase B er en letter eløsning..... og prismæssigt konkurrancedygtig.

Overfodring med soyaskrå belaster nyrene da det skal udskillese denne vej ...... så ikke en ønskelig effekt.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarende
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 21:19

til Karinae, også det jeg lidt tænkte at de egentlig er dækket godt ind via lucerne, fase B, og hø. Jeg vil bede hoppens ejer om at kigge herind og så lade det være op til hende.

Hvis der er andre som har flere meninger/svar er i stadig velkommen til at svare.

Det der var planen var også kun at hun skulle have svarende til to håndfulde om dagen. men hvis det slet ikke er nødvendigt??

det er altså lidt en jungel al det her med fodring

0
0
Svar på denne tråd

lige en tanke mere
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 21:26

kan man evt fjerne noget lucerne og så give soyaskrå i stedet? eller er fase B det der giver problemet? for som jeg forstår har lucerne også et højt protein indhold?

0
0
Svar på denne tråd

ingen som kan hjælpe?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 22:33

slet ikke flere bud?

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville ikke
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 02:37

tilsætte soyaskrå, på den foderplan de får, fordi der er ret stor risiko for at du får overfodret med protein :(

Sagde Janne

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider