Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ruller sig og sidder fast!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 15:08

Hej HN'er!


Hvad gør jeg: min hest går i løsdrift - hvor der er tilknyttet 3 udebokse. De er ganske store - de præcise mål har jeg ikke lige her.


I min boks er der lækker tørv/spåner og alle 3 heste ruller sig der.


Han har nu to gange kilet sig fast hvor han har været lukket ind til frokost. Han har maks. ligget der i 25 min. Han har adgang til wrap efter sin alsidige frokost med suregrow, lucerne, havre. Der skal 4 personer med et træktov i hvert ben til at trække ham løs. Der er ikke sket noget med ham.


Hvad sker der hvis han ligger der en hel nat ?



mvh.

Marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 16:15

der er vel ikke andet for end at lave disse bokse så hesten ikke kan sidde fast el fjerne dem.



Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!


www.123hjemmeside.dk/qantico



Jeg lugter ikk af hest- jeg DUFTER!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 rulninger...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 18:31

Det er ikke godt, hvis han skulle opleve at ligge der en hel nat. En hest der ligger fast, opgiver, og muskler osv. bliver kolde.


Men hvorfor sker det?


Er boksene konstrueret forkert?

Er underlaget i dem for lækkert at rulle sig i?


Kunne man evt. lave tilsvarende indbydenbde rulle-underlag, på folden udenfor?


.

Ellers så drop den lækre tørv/spåne-blanding, - det lyder til at være lidt for stor en fristelse......


Det lyder dog lidt underligt at han ligger fast....... hvis boksene er store - burde han komme fri igen.... er strøelsen for dyb? - eller er der højere op imod kanterne?


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det har ikke noget med boksens størrelse
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 19:02

at gøre om de ligger fast. det er ene og alene et spørgsmål om hvordan de får rullet sig i forhold til væggen. jeg har set heste ligge fast efter en tur løs i ridehallen.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tørv op af væggene
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 22:40

I skal ligge tørv op af alle væggene,( forstået på den måde, at det skal ligesom ligge i en bue op ad væggen, håber du forstår) så hesten ikke kan komme helt ind til væggen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 23:32

Spurgte min dyrlæge om det samme sidste vinter da vi var ude for at min lille dreng gjorde det op til flere gange. Spurgte hende også om det ville hjælpe hvis han kom i en større boks men som hun sagde en hest der kan ligge sig fast vil også kunne gøre det i et ride hus. hendes ide var at ligge strøelse op af væggene og strø godt på midten af boksen så det var der han fik lyst til at liggge sig . Ved der findes en anti rullegjord, har ikke prøvet den på min.


I værste tilfælde kan det koste liv eller død. hestens tarme kan flytte sno/vende sig og hesten kan danne for meget mælke syre.


Så det bedste er at få den på benene så hurtigt som muligt. Jeg frygtede også han ville komme til at ligge der hele natten 7 9 13 har jeg ikke oplevet han ikke er stået op når jeg kom i stalden om morgen.


Nu er han opstaldet ude i byen og har ikke længere mulighed for at holde øje med ham, så KRYDSER FINGER for han har lært af det og er blevet bedre til at bedømme afstand. Og jeg har sagt til mig selv at jeg skal slappe af for man kan jo blive helt skør i bolden af at tænke på om den ligger fast om natten, steg i hvert fald mig til hovedet tilsidst.


Held og lykke, håber du finder en løsning, føler med dig






Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !!


Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest?
Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak!
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 07:42

Tusind tak for jeres svar.


- Jeg har gjort det med at lægge tørv op af siderne.


- Og ja boksen indeholder nok faktisk for meget tørv. hm...tænkte lige det var så lækkert at bo i sådan en tør boks...


- og ja jeg er også ved at blive kulleret af at tænke på det...



Jeg arbejder fortsat på at finde en løsning.


Hav en god dag,

Marianne.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider