Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Træpiller hvilke slags og pris
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 21:43

Hej

Jeg overvejer at skifte til træpiller da jeg bruger ca 2 pakker spåner af 65 kr. om ugen og det er når det er holdt på et minimum, så jeg har gået og overvejet hvad jeg skulle gøre og har hørt godt om træpiller og tørv, men er bare ked af den mørke farve i tørven så ville derfor gerne prøve træpiller og vil derfor gerne høre jeres erfaringer med dette og hvilken slags i bruger og syntes er bedst og selvfølgelig også interesseret i prisen :-) og hvormeget i bruger om måneden for at have en pæn boks.

0
0
Svar på denne tråd

1223575
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 01:14

jeg har brugt tørv og der brugte jeg ca en balle pr uge, men var træt af at alt blev så beskidt.

Har undersøgt priserne på træpiller og er kommet frem til at www.fyrselv.dk er de billigste for en palle med 50 kg sække kostet det vist 2200 med levering.

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...

Rideudstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd

Er de piller
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 03:27

på den hjemmeside ikke til at fyre med? jeg troede at de til strøelse var nogle specielle piller af bedre kvalitet end dem man fyrede med.

Sagde Janne

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

0
0
Svar på denne tråd

2124654646
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 06:10

...der er ikke speceille træpiller til hestebokse - endnu - så du skal bare bruge dem man bruger til at fyre med

.............Så har man to heste igen c",).................

0
0
Svar på denne tråd

De træpiller
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 06:55

Jeg får er 8 mm fra Flexiheat. Jeg giver 55 kr for 25 kg.

Jeg kan muligvis godt få dem billigere andre steder, men har ikke undersøgt det.

Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst, for da har jeg størst behov for det.

Sadel byttes/sælges

0
0
Svar på denne tråd

træpiller
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 07:41

de piller man fyrer med er også dem der bruges til strøelse.. eller de samme spåner der pakkes til dyrene dvs dem der ikke presses til piller

her på sjælland giver vi ved køb af enkeltpaller 1995 for 1050 kg

OBS palle str svinger meget nogle paller er der kun 850 kg på så husk at sammenligne kg priser ikke palle priser ved køb.

Vil man have dem billige pr kg skal amn aftage store mængder/mange paller evt direkte fra producenten i feks Polen eller sverige.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

træpiller
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 18:04

Tilbud i Bilka. Der er 4 paller 8 mm a 960 kg (3840 kg) til 7995 kr (pr kg 2,082 kr) leveret. Der står spar 785 kr.

Det er 16 kg sække der er nemme at håndtere (dem jeg så sidst)

Jeg har først startet en prøveboks op i lørdags, så erfaring har jeg ikke maget af. Men det virker dejligt nemt og dufter skønt. Hun lå ned i boksen og sov da jeg kom i stalden søndag morgen, det plejer jeg ellers ikke at se. Så hun har sovet rigtig dejligt (og hun var ikke syg) Jeg startede op med 200 kg

Efter 2-3 dages erfaring vil jeg give en

Marianne og hestebanden

+

vovserne

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 16:59

nu har jeg haft mine bunde 8 dage. jeg har brugt 200kg og en halv pakke spåner til at starte en boks op med. efter3-4 dage så begynder pillerne og være trådt i stykker og blødt op at fugt fra tis og bæh.. og så svulmer pillerne op, og gør bunden næsten dobbelt så tyk.

jeg har kun igår fyldt en 16 kgs sæk ond i hver boks. boksene er lyse rene og tørre og dufter af træ..

jeg gav 36 kr for 16 kgs poser 6 mm.det er 2,25 kr pr. kg. me jeg kan hente et tons løsvægt på dlg til 1875 kr. 1.87kr. pr. kg. det er super nemt.... jeg er glad for det.

og det er bare almindelige fyrringspiller

men godt er det

0
0
Svar på denne tråd

Men pas nu på
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 18:29

Vi fyrer med træpiller og kan se i asken at der er små jernspåner i noget af det, hvilket giver en dårlig fyring og vi er nødt til at rense oftere i stokerfyret for at fjerne de små hårde klumper det giver når jernspånerne smelter sammen

Vi har fundet ud af at Barlinek træpiller ihvertfald er en god kvalitet - intet andet end træ - og faktisk ikke dyrere end så meget andet - så det er ikke kun pris i skal tænke på når i køber det til boksbund - så små jernspåner gør måske ikke nogen skade men kun måske - ofte æder/tygger hestene vel i dem ???

Hilsen Betty

Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

Bon Bon's Speedy søges - Står omkring Kostræde Banker tæt ved Næstved ??? Rød Pony - se præsentation for billede

0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 15:47

Træpiller er super gode...

6 mm piller er bedst til strøelse. de ligger oftest i 15 kg. sække og koster omkring 33 kr. En palle med 900 kg koster 2145 kr.

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.angus-direkte.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

Jeg køber her,
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 16:43

det er i hvert fald billigt, men om det er jernspåne fri aner jeg ikke...

http://www.riber-energi.dk/

Jeg er helt ny på holdet, kun 3 dag på træpiller, med umiddelbart virker det virkelig som en super løsning...

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

De skulle gerne være fri
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 17:10

for alt muligt skidt og møg, men der har været noget rod med de polske træpiller.

www.mst.dk/NR/rdonlyres/ECCF5DBA- 4D7B-496A-B85E-332866572F31/56439/ 080229forurenedetrpill...sbrev1.pdf

Jeg køber mine hos Råd og Dåd, de koster 1995 for 950kg. bragt til døren. De er 8mm. i 25 kg. sække.Jeg kan se at de er fra Shell.

VH Gunni.

Opdræt af 100% crabbet fuldblodsaraber.

You can lead a horse to water - but if you can get it to float on its back with its legs in the air you are something special.

http://www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd

pas på!
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 17:18

Opdræt af 100% crabbet fuldblodsaraber.

You can lead a horse to water - but if you can get it to float on its back with its legs in the air you are something special.

http://www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider