Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Specialfoder til spathest?
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 18:05

Hej

Jeg har en spathest, det går egentlig ok med hende men kan jeg med fordel give hende noget foder der hjælper hende, ved der findes forskelligt gigt hjælpemidler, men ved nogle herinde om der er noget ekstra godt?

0
0
Svar på denne tråd

jo, det der
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 18:09

virker er glukosamin - og så virker hybenpulver også (y)

Begge dele har dokumenteret virkning på slidgigt - og spat er en form for slidgigt :-)

:-) fra NinA

God, gammeldags, almindelig dressur

rentaktet og foran lod :-D

--o--

Mine mål står ret godt beskrevet i DRF's bog

'Fordringer i dressur & bedømmelsesgrundlag' (y)

0
0
Svar på denne tråd

Equitop Gonex
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:12

Equitop Gonex kan varmt anbefales, det er noget nær det bedste jeg til dato har prøvet - godt nok til min gamle hoppe, der var blevet noget stiv i leddene, men det burde kunne hjælpe din også. Det er et naturligt fodertilkud. Læs mere på mine forældres hjemmeside www.stutterilacour.dk

mvh. Julie

Avl af oldenborg

www.stutterilacour.dk

kvaliteteshestefoder i Nordsjælland

TRM produkter, Myoplast (muskelopbyggende), olie etc.
sælges

LINAMIX forhandler!

HALM SÆLGES

fra stalddøren, opbevaret tørt og godt

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med priser?
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 15:44

Hej

Er der nogle der ved dosering af forskellige produkter og priser?

Er der noget af det man skal holde sig fra?

0
0
Svar på denne tråd

Spathest
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 21:28

Nu har min 7-9-13 virket de sidste 6 år og det jeg har givet hende efter selve ophelingsfasen (leddet vokser sammen) var overstået er E-vitamin m/selen fra Solanum, fordi de kan have svært ved at bibeholde muskelmassen i krydset, og periodevis Mobility Vet. fordi det hjælper med at udrense led og muskler, derudover er det bare at huske at skridte godt til og fra. Er Spat ophelet har hesten ingen smerter længere men kan godt belaste de omkring liggende led og muskler.

I den aktive fase stod min bare på løsdrift fold uden yderligere tilskud der bare forlænger processen.

0
0
Svar på denne tråd

øøåpoiuy
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 11:01

min havde også spat, hun fik hybenpulver (fra matas) og biotin (fra foderstoffen)

vi havde overhovedet ingen problemer med smerte eller andet..

take it isi

nu med kun én hest..

Tjalfe fra Vittarpnygård

0
0
Svar på denne tråd

okeydokey
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 11:57

Vi har også haft glæde af Glycosamin. Min spathest havde ingen men, efter ophelingen. Det tog ca. ½ år.

Lækker hest - lækkert liv
0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 12:22

Hej Merete

Mobility Vet er absolut værd at prøve. Det fås i de fleste rideudstyrsforretninger.

I den forretning hvor jeg hjælper til en gang i mellem er der den ordning at man køber den første spand og dernæst kan man få fyldt op til en mindre pris end den første spand kostede.

Mener opfyldning ligger på ca 265 kr.

Tjek brogaardens hjemmeside - der står meget mere ??

Er det til Lobella ??

Mange hilsner Heidi

Venlig hilsen Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg,

men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Ha' en rigtig god dag.

0
0
Svar på denne tråd

Spat og tilskud
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 14:10

Min vallak på 6 fik som 4 års konstateret juvenil spat.

Han for Solanum Flex samt æbleeddike. Dette koster mig ca. 400 kr. om måneden ekstra.

Han er velfungerende på det og går LA-niveau. Han får ca. 1/2 deciliter æbleeddike samt 1 mål Solanum Flex om dagen.

Jeg startede ud med at en kur på Solanum Flex som også står beskrevet på bøtten og så ellers rente vedligehold.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Heidi
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 16:47

Nej det er ikke til Lobella, hun er fit for fight, dog har hun lige haft en knokkel over skade pga. frost i jorden, men det var ikke andet end et par dage hun var halt, hun fejler faktisk aldrig noget hende Lobella, så det er dejligt.

Det er Raica, hun er en staldsur mokke, så hun har sparket så meget hun har fået spat, hun er jo ikke redet ret meget så det er ikke det, men hendes bagben har det med at de ikke kan blive i jorden især når hun skal fodres, dyrlægen sagde hun havde spat men det var ikke alvorligt, hun er stadigvæk lidt øm, og så tænkte jeg om jeg skulle prøve noget tilskudsfoder, vi har også haft kiler på hende og dem har vi så lige fået af, men tror jeg vil have dem på igen, syntes hun gik bedre med dem.

0
0
Svar på denne tråd

mobility
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 19:49

Hej igen

Dejligt med Lobella - giv hende lige et kram fra mig.

Altså Mobility er værd at prøve - kender så mange der stadig kan ride deres gamle (20+) hest, fordi de giver dem Mobility.

Venlig hilsen Heidi

Ha' en rigtig god dag.

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 18:24

Solanums produkter køber jeg altid fra Rheumacure dem der også sælger det til butikkerne Mobility Vet. koster 995 kr. for 2kg det er ca. 3 mdr.s brug for en hest E-vitamin m/selen koster 328 for 2,5 kg det er 3 mdr.s brug.

Har desværre prøvet at købe gamle produkter hos rideudstyrsforhandlerne der var lige ved at løbe ud af dato, når man bestiller og betaler over nettet sender de det indenfor 24 timer.

0
0
Svar på denne tråd

pris på mobility
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 19:03

Jeanne - den pris du nævner på mobility vet - hvor meget er det for ???

altså vi har i forretningen de dersens spande til omkring 250-300 kr. og mener det rækker til 2 mdr. ????

Det er i "urteform" altså ikke flydende eller piller

Venlig hilsen Heidi

Ha' en rigtig god dag.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider