Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjæælp til foder -please-
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 15:02

Hej allesammen..

Jeg har noget tid overvejet et foderskift meen har ikke helt turde endnu! Havde overvejet RC og roepiller, meen da der er en lille time til nærmeste RC forhandler droppede jeg den ide igen!

Nu overvejer jeg så at skifte til Møllerens hestespark + lidt lucerne i stedet( dels pga. prisen og så har jeg læst godt om hestespark og de skulle ha' optimeret blandingen sidste år mht vitaminer osv ) Men er i tvivl om de nu er dækket ind med det, eller de skal ha' alt for mange kilo for de er dækket??

Og vil jeg kunne bruge det til min hoppe-plag på 9 mdr?? ( eller skal der tilføres soyaskrå til hende ell. lign?? )

Her er de tal jeg kan finde på det fra Hk hornsylds side, hvis de kan hjælpe:

FEK pr 100 kg : 88

Råprotein % : 12

Råfedt % : 3,5

A- vitamin I.E. pr kg: 10.000

D3vitamin I.E. pr. kg: 1.300

E-vitaminer mg pr. kg: 300

Det drejere sig om følgende heste:

Fjord/fuldblodspinto vallak 12 år 500 kg laver meget lidt!

Fjord hoppe 9 år ca 400 kg laver heller ikke meget!

Fjord/fuldblods pinto hoppeplag 9 mdr forventer hun kommer op og veje små 500 kg som udvokset.

De får hø ad lib. i prima kvalitet..

Håber altså meget der sidder en venlig sjæl derude evt med et foderprogram som vil hjælpe mig lidt..

På forhånd tak..

Mvh Janne

Med de 3 S'er i stalden...

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 17:56

jeg ved ikke noget om hestespark fra mølleren, men det vil jeg mene at du godt kan bruge den valakken og hoppen.

men den 9mdrs. plag synes jag at du skal give et egnet unghestefoder, for der er mange ting sådan en plag har brug for ekstra når den skal vokse, og det er netop i de specielt fremstillede unghestefoder produkter.

hvis din plag skal være dækket ind med det foder de voksne heste skal have, jemen så skal den have alt for meget at det om dagen for at være dækket ind og det kan den lille mave ikke rumme, og så vil der altid være nogle andre vigtige vit-mineraler i blandingen som ikke passer ind i dette foder..

så til de andre kan du godt, men helst ikke til din plag.

0
0
Svar på denne tråd

jhjfhkgkdfjsh
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 19:29

Har haft ringet ind til Hk hornsyld og de sagde at jeg skulle give dem følgende og så var de dækket ind med vit/min..

vallakken: 2 kg

Hoppen : 1,5 kg

Plagen : 1 kg

Men vil det så sige at det er helt hen i vejret og at de sidder og fortæller mig noget der ikke passer????? Og læser man på sækken så står der at en hest på 500 kg skal ha' 1,5 kg til vedligehold??

Så nu er jeg da helt lost kan man overhoved regne med noget af det så???

Er der ikke en derude der har sådan et program de kan plotte hestespark ind i og se hvad den siger??? -PLEASE-

Mvh Janne

Med de 3 S'er i stalden...

0
0
Svar på denne tråd

????????
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 13:19

Slet ingen der kan hjælpe???

Det nytter jo åbentbart ikke at kontakte producenten hvis man ikke kan stole på hvad de siger??

Så er der ikke nok nogle der kan hjælpe som kender hestespark??

Mvh Janne

Med de 3 S'er i Stalden...

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 09:38

jeg ved intet om hestespark- men ville personligt slet ikke anvende et fodermiddel fra en upålidelig producent, som hverken gider el vil hjælpe mig med mine spørgsmål.

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

Jeg lugter ikk af hest- jeg DUFTER!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider