Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HJÆLP - at bide
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 11:30

Hej alle,

håber at nogen kan hjælpe mig. Har en 4,5 år gammel Paint vallak. Han leger meget gerne med andre vallaker og er stadigvæk lidt af en teenager. Han går på fold med 2-3 andre vallaker. problemet er, at han synes at det er utroligt sjovt at bide dem og bide i deres dækkner, når de leger. Bide og holde fast. Den en vallak blev allerede flyttet til hoppefolden, efter at min vallak ødelagde 2 af hans dækner og var i gang med nr. 3 dækken.

Nu begyndte han at bide også i de andre 2 vallakers dækner/hals...og nu er begynder ejerne være lidt trætte af det. Det er jo dejligt at de leger og har det godt sammen, men det er jo lige overkanten...når det går ud over de andres dækner.

Vi prøvede med bid-stop, men det hjælp ikke.

På stald osv. er han ellers total sød og velopdragen, det er kun med de andre vallaker han ligesom opsøger grænser og vil lege total vildt. Det er jo dejligt at de leger osv. men er der noget at gøre mod det med at bide?

Er der nogle muligheder? Synes at det vil være avligt, hvis han skulle gå med mundkurv eller andet...

Har i nogle tips, råd?

På forhånd mange tak

Mvh

Anna

www.westernportalen.dk

"Kvadratisch Praktisch" - nu med en nye hest - paint vallak: Flashy Chex Junior

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 13:02

er det træls at han ødelægger deres dækner, men men men han er jo en hest og heste har jo en tendens til at lege, og nogen gange vildt.

Hvis man vælger at give sin hest dækken på, synes jeg også at man må tage det med at ens dækner kan blive ødelagt, uanset hvor træls det er.

Min går også med dækken, og går det i stykker, jamen så må jeg jo købe et nyt, sådan er det at have hest, og synes det ville være synd for din hest hvis ikke han har muligheden for at lege.

Men det eneste jeg tror du kan gøre er, enten at lade ham gå alene på fold, hvilket vil være synd. det andet du kan gøre er at give ham en mundkurv på, og så er han i det mindste sammen med andre heste. men synes nu også det er synd når han bare vil lege.

var det pga. angreb var det noget andet, for så vil en mundkurv være en god ide, men det er jo ikke tilfældet her.

Grunden til at bidstop ikke har virket, er nok fordi at det er blevet skyllet af, for med det samme det regner eller er meget fugtigt i vejret ryger det af, det er nemlig overhovedet ikke vandtæt. så hvis det skal være noget der skal på dæknerne så tror jeg i skal finde en løsning på noget andet at sprøjte på

Vh Pernille

Søger passer til en sød 2 års og 8 mdr´s oldenborger vallak i

Viby j, Århus.

Tryg på linket.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222955/1/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider