Forhistorie - read if you want:
Jeg har for mange år siden fået totaltsmadret mit ben i en trafikulykke. Et par år efter, intensiv i en måned efter rideulykke. Jeg blev bange for at ride, men mistede aldrig glæden ved at arbejde med hestene - så længe jeg ikke skulle op. Jeg fik alverdens skøre dyr ind, som jeg fik fromme som lam, men benet blev dårligere og dårligere, og jeg måtte opgive helt.
Nu har vi købt vores egen gård, og jeg har fået hest igen - 2 faktisk. Mini-shettere som jeg arbejder meget med. Mit problem er, at jeg ikke er så hurtig på benene - og slet ikke, når jorden er ujævn. Mit ben/knæ går af led hvis jeg træder forkert. I sommers lå jeg således, med benet bøjet i en ret usmagelig vinkel, nede for enden af folden uden at kunne gøre andet end at vente på, at nogen fandt mig. Det blev for meget for min mand.
Det egentlige spørgsmål:
Min mand, gav mig så i fødselsdagsgave, at han ville bygge/grave/anlægge en round-penn, piccadero '10,75x10,75 bane med mange navne' til mig, så jeg kan træne, med, om ikke andet, så en ensartet, nogenlunde pålidelig undergrund, så det ikke sker så let igen. Spørgsmålet er så, er der nogen af jer, som har et bud på, hvor hestens og mine behov mødes bedst? Jeg er på fuldstændig bar bund. Hvad er det bedste og mest stabile banedække til et virkelig dårligt ben? Er der nogen, der har erfaringer på egen krop? Hvordan skal det gribes an, for at blive bedst for mig = jo bedre jeg kan arbejde, jo mere får hesten ud af vores træning, så det er ikke en 100% egoistisk bevægegrund jeg har for at stille spørgsmålet...
Jeg håber, der er nogen, som kan give mig lidt sparring, for jeg vil så gerne kunne arbejde stabilt,i al slags vejr.
De fleste vejrmæssige forhold giver mig store udfordringer pt, da de påvirker joden under mine fødder og gør den ustabil (for mig, nok ikke for jer). Derfor behov for træningsbane...