Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Handikap bane - træning med dåligt knæ
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 20:31

Forhistorie - read if you want:

Jeg har for mange år siden fået totaltsmadret mit ben i en trafikulykke. Et par år efter, intensiv i en måned efter rideulykke. Jeg blev bange for at ride, men mistede aldrig glæden ved at arbejde med hestene - så længe jeg ikke skulle op. Jeg fik alverdens skøre dyr ind, som jeg fik fromme som lam, men benet blev dårligere og dårligere, og jeg måtte opgive helt.

Nu har vi købt vores egen gård, og jeg har fået hest igen - 2 faktisk. Mini-shettere som jeg arbejder meget med. Mit problem er, at jeg ikke er så hurtig på benene - og slet ikke, når jorden er ujævn. Mit ben/knæ går af led hvis jeg træder forkert. I sommers lå jeg således, med benet bøjet i en ret usmagelig vinkel, nede for enden af folden uden at kunne gøre andet end at vente på, at nogen fandt mig. Det blev for meget for min mand.

Det egentlige spørgsmål:

Min mand, gav mig så i fødselsdagsgave, at han ville bygge/grave/anlægge en round-penn, piccadero '10,75x10,75 bane med mange navne' til mig, så jeg kan træne, med, om ikke andet, så en ensartet, nogenlunde pålidelig undergrund, så det ikke sker så let igen. Spørgsmålet er så, er der nogen af jer, som har et bud på, hvor hestens og mine behov mødes bedst? Jeg er på fuldstændig bar bund. Hvad er det bedste og mest stabile banedække til et virkelig dårligt ben? Er der nogen, der har erfaringer på egen krop? Hvordan skal det gribes an, for at blive bedst for mig = jo bedre jeg kan arbejde, jo mere får hesten ud af vores træning, så det er ikke en 100% egoistisk bevægegrund jeg har for at stille spørgsmålet...

Jeg håber, der er nogen, som kan give mig lidt sparring, for jeg vil så gerne kunne arbejde stabilt,i al slags vejr.

De fleste vejrmæssige forhold giver mig store udfordringer pt, da de påvirker joden under mine fødder og gør den ustabil (for mig, nok ikke for jer). Derfor behov for træningsbane...

Hest søges- Tinker eller Jyde - læs min profil nederst

Hilsner fra Fiber P

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 22:02

Jeg kan desværre ikke hjælper dig med hvilken bund du kan bruge, men jeg vil dog give dig et lille råd med på vejen alligevel

Hav altid en mobiltelefon med dig. Det råd har jeg af min svigerinde som aldrig rider uden heller. Er man ude for et uheld med hesten, så er det nemt at få fat i folk. Så skal du i det mindste ikke ligge og vente på at blive fundet

Lykkelig ejer af Regan <3 ½fjordbasse / ½oldenbasse

0
0
Svar på denne tråd

Murphy my murphy
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 22:12

...ja, set i bagklogskabens lys, ja, jeg skulle klart ha' mobilen med. Jeg er en tumpe at glemme den. Og, jeg husker den som regel, men murphys lov, du ved...

Hilsner fra Fiber P

0
0
Svar på denne tråd

En ide!
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 22:16

Jeg tænkte på om det var muligt at lave din nye round-penn sådan at midten evt. er planet med fx. stenmel, som jo bliver til en hårdt underlag. Resten af round-pennen kan stadig være i jord eller sand eller hvad du selv foretrækker. På den måde har du et stabilt underlag og samtidig har hesten en god bund at arbejde på.

En anden skør ide der lige springer op i mit hovede. Hvad med en stol i midten, der kan dreje rundt, ligesom en kontorstol, skal nok være lidt mere vejrbestandig:-)) Her kan du så sætte dig mens hesten går rundt.

Jeg har set et par stykker der har kunne få det til at fungere fra en kørestol. Kender en ældre herrer som lukker heste ind siddende i kørestol. Så hvis hans heste kan vænne sig til det, ja så er det næsten kun fantasien som sætter grænser. Nu ved jeg jo ikke helt hvilken træning du efterlyser udover det som jeg forstår som longering. Ellers må du lige rette mig:-))

Håber mine lidt "mærkelige" ideer kan være behjælpelige.

Hilsen Rikke

Med sandhed kan man komme overalt, tilmed i fængsel!!

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 23:10

faktisk ikke nogen tosset idé, med 2 slags underlag... Den tanke havde jeg sku ikke tænkt selv...

Træning dækker over lidt mere end longering. Napoleon og jeg har store ambitioner om at blive main-act næste gang der er optagelse til apssionata ;)Indtil videre, er det dog kun neje og spanske skridt vi er kommet til, men ambitioner sker der jo ikke noget ved at ha' (læs: vi hygger os med at lære alverdens tricks og kunster, selvfølgelig skal vi ikke være med i noget hesteshow, men Napoleon elsker at lære, og jeg elsker at lære at lære ham, og vi vil gerne, helt privat, rigtig langt).

Jeg er virkelig glad for din idé!

Hilsner fra Fiber P

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider