Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ledskade..øv&øv + mystisk forløb
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 21:57

Har en skøn 5 års hoppe der pludselig i stod på 3 ben på folden, ville helst ikke støtte på benet, havde ikke feber, var ikke øm el. varm nogle steder på benet el. op og var mystisk nok heller ikke videre halt når hun gik??? løftede bare benet hver gang hun stod stille og var mindre aktiv end normalt og med et lidt mere mat/sørgmodigt look i hendes øjne end normalt...Hmmnnee

Ringede til min proff. heste dr. dyr som sagde at det meget sansynligt var en hovbyld da hun på ingen måder var øm el. varm mv. - havde mit hyr med at få smeden ud...(de har det altså for godt de smede-basser ;o) - så det tog lidt tid desv. meen fik en (hvad jeg senere fandt ud af da det var en ny smed) uud. lærling ud som konstaterede at hun ikke havde en hovbyld ( hvilket jeg jo selv heller ikke troede, havde tjekket-men har ikke en hovtang til dette og er jo ikke proff. hvad det angår) - nå men han hev lidt rundt i yderposioner med hendes ben og hun fandt sig 220% i alt uden det mindste kny el. lign...

Nå men ca. 12-18 timer efter så hævede hun voldsomt op i haseleddet...Hmmnnee - var stadigvæk helt symtomfri mht. frber, ømhed, halthed, osv. ???

Ringede så igen til hr. dyr. der begyndte at snakke om ledskade el. mus...??? - Jamen da havde hun stået i ca. 3 uger uden hævelse, kunne bestemt ikke se hvordan det så kunne være mus, yderligere så støttede hun normalt på det efter at smeden havde haft fat i det...??????

Nå men fik dr. dyr til at komme og tage røngten fotos af benet, og det viste sig at hun havde fået et lille slag på indersiden af haseleddet, så ultra småt ud på billederne, meen åbenbart nok til hævelse mv.

Hr Dyr sagde at det formentlig bare skulle have ro, og ville gå over af sig selv, men han ville lige få billederne tjekket ved de proff.

Nå godt så - ventede imens hesten suser rundt på folden og spiller pop-smart op og ned ad bakkerne,og helt rengående mv. men hævelsen svandt kun halvt...og så måtte jeg jo ringe til hr. dyr igen-igen, som så sagde at så skulle hun behandles i leddet af flere omgange osv. Øv øv og øv...

Og mig der havde regnet med at skulle tilride hende i vinter...øv.

Nå men det kommer der så en anden dyrlæge og begynder på imorgen, og så må vi jo se om det virker og hvad det så kommer til at koste...Snøft

Er her andre der evt. har haft bare nogenlunde tilsvarende problemer eller...???

Og hvad gjorde i, og hvad skete der...?

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning sælges, Årets første føl kommer snart!!!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ikke gøre mere nu
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 09:27

- give den fri et par mdr på fold og kig på den til foråret.

Du VED at skaden ikke er stor,at den ikke er halt- men det kan tage mdr om at hele komplet op (hvis du selv har prøvet sådan noget- jeg har).

Jeg ville aldrig lade en dyrlæge gå igang med en mere eller midre aggressiv og smådyr beh. hvis det kan klares med ro og omsorg.

Men jeg er heller ikke særligt autoritetstro og ved udemærket at dyrlæger ikke altid ved bedst.

Eva

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 13:10

Jeg har haft nogenlunde samme forløb med min hoppe. Har skrevet en tråd om det længere nede.

Hoppen står også med en hævet kode, men ingen varme eller voldsom halthed. Hun er dog ikke rentgående.

Dyrlægen mener det er to bitte små sår hun har på ene kode. Hun er ellers ikke en hest der reagerer på sår og lign.

Så jeg er noget usikker på om diagnosen er rigtig.

Mvh

Janni

OPALER sælges - rå eller slebne. Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 13:12

Tak for tipset ;o)

Nu har hun altså bare stået længe allerede, snart 4 mdr. ialt, og jeg er ved at blive rigtig bekymret, er virkelig glad for at hun ikke har nogen smerter..

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning sælges, Årets første føl kommer snart!!!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider