Som der bliver givet 
Jeg havde fornøjelsen at min første hest morgan var en halvgammel fætter på 22 år da jeg fik ham - men han var en frisk herre, og der blev både redet dressur, distance, spring og jagt på ham på let niveau.
Især skulle man holde øje med ham huldmæssigt - havde han først tabt sig, var det meget svært at få ham til at tage på.
Så tidlig efterår, ja så var det altså dækken på - han skulle ikke spille energi på at holde sig varm.
Heller ikke noget med at smide ham på sommergræs, og regne med at det kunne han holde huld på - han skulle ind dagligt og have mindst x 3 fodringer og noget hø ved siden af græs.
Og så blev han redet altid - ingen ferie til ham og mig. Jeg tror på, at det at holde dem konstant i gang modvirker muskeltab, sene- og leddegeneration o.l.
Til gengæld kunne jeg så fint skridte ture på ham i 1-2-3 timer, så det var generelt meget low intens træning han fik.
Da jeg havde haft ham et år begyndte han at stoppe i springning, og det kunne da udemærket have været mig som var en dårlig rytter, men jeg tog ikke en chance og han blev pensioneret fra springning, da jeg jo ikke vidste om han havde ondt ?
Dyrlæge 2 x årligt til tænderne, og til en gennemgang af hvordan han havde det, og om vi evt skulle ændre foder e.l.
Men ellers synes jeg det var en fornøjelse at være ejer af en halvgammel hest, som var ung af sind, og som bare lærte mig så meget.
MVH Charlotte