Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fald på fold!
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 19:14

Min hest var åbentbart så uheldig at falde på folden i går!

Da jeg skulle hente ham ind kom han ikke frivilligt, som han plejer, så jeg måtte hente ham og på det nærmeste bære ham!

Han ville ikke støtte på højre bagben og jeg kunne se han havde en ordentlig våd plet på rumpen!

Jeg kunne ikke mærke varme eller hævelser nogle steder!

Tænkte han måske havde fået en form for trælår!

Til morgen ville han ikke ud af boksen, så jeg fik dyrlægen ud, som undersøgte ham på kryds og tværs, men han kunne intet finde!

Han mente også at det var slaget på musklen der var skyld i hans smerter.

Han fik noget smertestillende, samt lidt massage og besked på at være i boksen resten af dagen og ellers vente et par dage med ridningen!

I eftermiddags var der intet unormalt at se på ham, skyldes jo nok det smertestillende, men nu her til aften, støtter han ikke ret gerne på bagbenet igen!

Er der nogen der ved, hvor længe sådan et muskelslag evt. varer?

Eller hvad det evt. ellers kan være?

Han både spiser, drikker, vil nusse, virker glad, sk*der og p*sser!

Lev livet!!

Sikkerhedsvest, Beta 2000, str. L, sælges eller byttes til mindre vest, str. M

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 19:32

Ret træls for dig og ham...!

Jeg har i de sidste mdr. haft lidt tilsv. problemer med en af mine hopper desv.

Dr. Dyr´s røngten viste at hun havde fået et slag/evt. spark på haseleddet....

Fra at være halt i knap en mdr. så er hun gået ovet til "bare" ar være hævet i leddet....men nu er der gået så lang tid at Dr. Dyr. vuderer at på trods af at det er en lille skade, så skal hun behandles i leddet mv. (ØV!)

Jeg har tidligere haft en ungplag det pludselig ikke ville støtte på det ene forben, og på trods af at jeg virkelig har en unik top professionel specialeret hestedyrlæge med over 30 års erfaring i heste, så kunne han desv ikke gøre mere for denne plag....jeg var grædefærdig og overvejede efter et par mdr. aflivelse, da den virkelig led meget og ikke kunne gå....

MEN så fik jeg Tove Due til at se på ham/behandle ham m. div. og efter kun en times behandling var han 110% frisk og meget lykkelig, og det var jeg ved gud også - hun kan virkelig sit kram, og er rent faktisk ret billig alt taget i betragtning...!!!

Jeg kan kun anbefale hende 1.000% til alle heste - især de håbløse tilfælde, hun kan altså noget ud over det sædvanlige !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du kan finde hende via hendes hjemmeside: www.tove-due.dk

Og hun kommer rundt i landet, men da hun er meget eftertragtet, så bestil tid i god tid..! - og nej - du vil bestemt ikke fortryde dette !!!

Sidst jeg brugte hende kostede hun kun 600 kr. for en behandling, og det ligegyldigt hvor lang tid det så end tager el. hvad det skal gøres!!!! - det er skisme da billigt for at redde en hest !!!

Held og lykke med det..

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning sælges, Årets første føl kommer snart!!!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Hej tas-dk
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 21:30

Tak for dit svar!

Hvad går behandlingen ud på til din hoppe?

Det lyder perfekt med Tove Due...kunne desværre ikke komme ind på hendes hjemmeside lige nu....men prøver igen!

Har lige været i stalden igen...og han ville ikke ud fra boksen af...men da der kom en spand gulerødder ud på gangen..så kunne krikken pludselig godt gå....

Håber det er bedre i morgen!

Hvad er Tove? Kiropraktor?

Og gælder ens sygeforsikring til kiropraktorer?

Held og lykke med dine heste!

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

Da min
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 21:56

var 2 år kom jeg en dag ud i stalden ved middagstid. Hestene stod inde da de om morgenen havde været løbet gennem hegnet. Jeg ville trække hende ud af boksen for at muge, men hun var ikke til at rokke ud af stedet. Jeg prøvede at lægge lidt guf i krybben, men ikke engang det kunne få hende til at bevæge sig - meget atypisk

Nå, jeg fik fat i dyrlægen og med møje og besvær fik vi hende moslet ud af boksen og dyrlægen kunne se at det ene baglår var tykkere end det andet, et såkaldt trælår. Hun må være væltet på vej til fold. Hun var også meget mudret på den side.

Dyrlægen gav smertestillende sprøjte og så fik jeg noget pasta til at give hende i munden de næste dage. Min var allerede frisk igen efter 2 dage. Min dyrlæge anbefalede hun kom på fold, men det var heller ikke så slemt at hun ikke ville støtte på benet, men bevæge sig det nægtede hun.

God bedring til din hest.

Mvh Janni

"ja - de mangler jo ikke noget"

Frit citeret efter G.C.

0
0
Svar på denne tråd

Tak Janni!
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 22:10

Er spændt på at lukke ham på fold i morgen! Håber ikke han har ondt længere!

Godt at det gik godt med din hest!

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

Hoven!
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 10:36

Hej,

Prøv at tjekke hoven grundigt efter, jeg har prøvet det samme og opdagede efter 3 dage at der var et lille stykke glasskår kilet fast mellem hov og sko... dyrlægen havde ellers dømt at vi skulle køre til ansager og scanne benet da han ikke kunne se noget var galt med hesten, den kunne ikke gå på benet men humpede rundt på 3 ben, få minutter efter glasskåret var ude gik den normalt igen.

V.h

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Det var
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 14:24

godt I fandt ud af hvad det var med din hest!

Nu går min ikke med sko, og han blev bla. også tjekket for hovbylder!

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider