Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hjælp til mængde af sojaskrå.
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 17:12

Er der ikke en venlig sjæl der vil hjælpe mig med udregning af mængden på hvor meget min søsters frieser føl skal have af sojaskrå?

hun er 1 år og 2 måneder og får roepiller (500g)

salvimin grøn (150g)

og så soyaskrå, men hvor meget?

hun får tørt wrap også (6-8 kg dagligt vil jeg tro, det bliver ikke vejet af)

på forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

lucerne....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 20:29

i min foderplan ku jeg vælge, om jeg ville give lucerne, ca. ½ kg, eller 300 soyaskrå PLUS olie. Hun sagde, jeg ellers ville gå glip af den gode effekt. Tja. Man må vel lytte på de kloge.

Lone

Jeg keder mig, derfor er jeg her

0
0
Svar på denne tråd

foder til plag
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 23:25

ca 250 g soja, så er den dækket ind med proteiner.

Eller sæt wrappen op til 10 kg hvis den kan æde det og ikke bliver for tyk af det.

En anden mulighed er at give grønpiller og lucerne istedet for nogle eller alle roepillerne, så kan du også få den dækket ind med proteiner, og give den noget mere at tykke på, for som det ser ud i mit program så er der plads til mere tørstof i maven på den. Og især plage har bedst af at få mest muligt af deres behov dækket af grovfoder.

Knuzer fra Heidi

Dejlig lille hest søger en part Partsanonce

0
0
Svar på denne tråd

sojaskrå
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 11:12

tak for hjælpen, vil jeg give videre.

jeg tror mængden på wrap ligger tættere på de 8 kg end 6.

jeg sammenligner med hvad mine egne får, da vi har samme høhæk, og det er omkring de 8 ca.

0
0
Svar på denne tråd

wrap..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 15:14

Jeg har også regnet med 8 kg wrap, 6 er meget lidt til sådan en dame.

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 21:53

hvis hun vælger at bruge lucerne i stedet for sojaskrå er det så bare et 1/2 kilo?

og hvis hun hellere vil give grønpiller i stedet for sojaskrå, hvor meget af det skal følle så have?

tror ikke hun vil blande alt for meget så det bliver nok kun en af delene hun vælger.

måske evt. bare mere wrap, syntes ikke hun er tyk nu men lige tilpas.

0
0
Svar på denne tråd

grønpiller
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 12:30

Vil hun bruge grønpiller og roepiller sammen med wrappen, skal den have 500 g grønpiller. Lucerne er ikke at anbefale sammen med roepillerne, da Calcium/fosfor-forholdet så bliver alt for højt, det er i forvejen i overkanten.

Men ja mere wrap vil være idéelt hvis hun kan tage det, det vil efter min mening være den bedste løsning. Jeg vil også sige at uden både lucerne, soja og grønpiller, så ligger protein niveauet altså okay, det skal helst ikke blive for højt til heste der vokser.

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd

glemte lige
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 12:53

Havde det været mig havde jeg nok valgt at bytte halvdelen eller alle roepillerne ud med grønpiller, på den måde får man sænket ca/p-forholdet lidt, samtidig med at den får lidt flere proteiner. Og så bare regulere wrappen efter huldet, da den jo nok får brug for mere foder som den vokser over vinteren.

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd

grønpiller
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 13:10

labaniet. tak for hjælpen

moderen til følle får roepiller, derfor jeg havde valgt det da det var det nemmeste.

skal grønpillerne gives uopblødte, som de er eller skal de opblødes også?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider