Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

bomløs der gnaver?!
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 10:34

Jeg har en Barefoot Cheyenne til min frieserdulle og det er den eneste sadel hun ikke værger sig ved under ridning så det er jo godt nok -problemet er så at hendes hår er ved at blive slidt af ved den bagerste del af sadlen (de sidste ca 3 cm før underlaget slutter) -er der nogen der har oplevet det samme?

Underlaget er så vidt jeg husker i skrivende stund et grandeur med imiteret lam (sadel og underlag købt lettere brugt). Sadlen ligger ikke tæt bagtil men jeg har en mistanke om at det er kanten af underlaget (i ved,de dér nylon agtige kantebånd der stort set altid er på underlag) der slider hårene af når hun rokker deruda´-ja hun vralter li´som en del fra side til side når hun går så kombinationen af stort sideværts rygsving og nylon ku jeg forestille mig ender op med skallet rygstykke hos krikken.

Spørgsmålet er så -hvad kan jeg gøre?

Har tænkt på et rent lammeskindsunderlag (fra christ der passer cheyenne) for den er nemlig uden den der nylonkant men der er så heller ikke indlæg i . Ved ikke om man kunne være kreativ og få sin moder til at sy lommer på dette underlag så man kan lægge stødobsorberende indlæg i den eller om det slet ikke er tilstrækkeligt?

Ideer og erfaringer modtages med kyshånd!

Hilsen JP -der er i lære

som beslagsmed! :-D

Lækkert wrap i ca 40 kg´s baller sælges (ret tørt)

Kan leveres!

Slåning,vending og wrapning tilbydes!

0
0
Svar på denne tråd

underlag
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 13:22

jeg har samme sadel og om sommeren lægger jeg et alm. underlag nederst,fordi det er nemmere at vaske sådan et, end det originale.Altså det bliver brugt som EXTRA u.lag og ikke i stedet for.

0
0
Svar på denne tråd

Samme her
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 14:53

Jeg har præcis samme problem med samme sadel og underlag på min araber. Har været nødt til at ride med et almindeligt underlag under det trykfordelende, ellers fik han simpelthen to store pelsløse pletter på ryggen.

Jeg har nu købt en nyt underlag med "glat" underside. Det er nemlig min overbevisning, at det skyldes den fake lam-underside, der på mit underlag er blevet meget "groft" efter lang tids brug.

Så jeg er spændt på hvordan han kommer til at se ud med det nye underlag, og skal gerne melde tilbage.

-Hestehold er ikke en "hobby"

Det er en livsstil!

0
0
Svar på denne tråd

Samme..
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 14:56

problem havde jeg også på min gamle hest. Det var dog ikke på ryggen, men på hver side. Jeg løste det ligesom "Mustang Sally" med at lægge et almindeligt underlag under det specielle underlag..

MVH Anita

"At fuldføre er at vinde"

"Det er svært at vide hvor langt der er igen, når man ikke ved hvor man er..!!"

"Op og ned er lige langt, bare ikke lige hurtigt..!!"

0
0
Svar på denne tråd

et stks rensdyrskind....
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 15:08

som underste underlag hjalp gevaldigt på Sedojs mærker på ryggen...

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(En lille grå hest med en stor farverig personlighed)
Besøg ham på hans hjemmeside

Lige som så mange andre fotograferer jeg også

Hvitfeldt Foto

0
0
Svar på denne tråd

underlag
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 15:54

Mit indtryk er at det sker når hestens ryg har mere svaj end underlaget, nogen underlag er helt lige i midtersømmen, andre er mere ergonomiske med indbygget bue på midten. De underlag som er helt lige passer heller ikke mine kortryggede krikker, især ham som har en lidt opadskrånende lænd, men heller ikke araberen. Nogen underlag er virker også som om netop kantbåndet er en anelse kortere/mere stramt, så det bukker lidt nedad. Som om omkredsen er for lille, hvis du forstår.

Prøv evt. at snitte 3-4 cm ind i underlaget langs midtersømmen bagpå og se om det gaber når du lægger det på. Det må kunne fikses så det ikke ser for grimt ud.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

underlag
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 15:56

Jeg har i øvrigt et helt andet underlag til min barefoot fra mustang.dk. Der er lam på undersiden og desuden lommer med 2 cm tykke filtunderlag i. Det giver en god bæreflade og strammer ingen steder.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

svarer li´
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 11:53

"dejligt" at andre også har oplevet det samme! Blev jo helt nervøs for hvis ikke den Cheyenne kunne ligge pga noget så åndsvagt som underlaget ville jeg godtnok blive !

Som Højledgård skriver så er det fake-lammen der laver mærkerne -tjekkede nemlig igår og lammen slutter li´der ved mærkerne.

Men højledgård,meld gerne tilbage mht det glatte underlag! Er det et grandeur med filtunderside oder was?

Pjemm: Havde også først tænkt på svajet i ryggen for sådan en frieser-flodpram er jo lidt Ehm,høj bagtil men når sadlen ligger på og er spændt ser det ikke ud til det ligger stramt til -det gør det nok først når jeg kampkran sætter mig på dyret . Tror jeg li´prøver med et alm. underlag under i første omgang og ser om der er plads til det. Vil nemlig gerne undgå at bruge omkring 6-700 på et nyt underlag til cheyennen når jeg ,hvis alt går planmæssigt med opsparingen de næste par måneder, gerne skulle rykke op i enten en Sensation eller Trekker Master hvis en af dem kan ligge godt på kreaturet!

Men mange 1000 tak for svarene! Så slipper jeg får at ride bareback igen forhåbentlig!

Hilsen JP -der er i lære

som beslagsmed! :-D

Lækkert wrap i ca 40 kg´s baller sælges (ret tørt)

Kan leveres!

Slåning,vending og wrapning tilbydes!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider