Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fedtet trense
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 23:58

Jeg har købt en hannoveransk trense til Guldhesten. Jeg startede ud med at købe i den billige ende, for ville lige se, hvordan det virkede.

Men nu er både han og jeg, gået hen og blevet rigtig glade for den. Problemet er bare, at den virker fedtet/klistret.

Jeg pudser tit, for elsker bare når tingene ser velplejede ud.

Er det den forholdsvise billige læder, har jeg pudset for meget, årstidens fugt, eller hvad katten er der galt.???

Det skal lige tilføjes, at jeg aldrig pudser efter med olie, kun fedt i god kvalitet.

Hvad gør jeg forkert, vil gerne vide det, så en eventuel ny trense ikke bliver lige sådan.

...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

Renser du
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 07:38

den med sadelsæben inden du fedter den ind igen?.

Jeg gør det altid ellers syntes jeg også de bliver ulækre.

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber

Nu med kåret STER hingst og 3 x fløj

Interesseret i Irish Cob? www.irishcob.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dte kan være flere ting.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 09:20

Jeg har en "hundrede år" gammel trense fra Hubertus. Den har altid været supersmidig i læderet og tør i overfladen.

Lige indtil en hjælpsom(!) part fedtede trensen ind til med noget billigt læderfedt... Det tog mig ÅR at få trensen tilbage til sit 'gamle jeg' igen. Den var klistret og konstant småfugtig på trods af hyppige afrensninger og den hang tørt og varmt derhjemme.

Jeg bruger kun læderfedt, hvis læderet tydeligt er for tørt ellers er jeg superglad for en produkt fra Blue Hors der hedder Effekt. Det er lidt dyrt, men meget drøjt i brug og læderet bliver fint og lækkert uden at fedte.

Normalt bruger jeg kun lædersæbe til at rengøre - aldrig olie og kun fedt, når det trænger.

Hesteklip.dk

kører på Vestegnen, Roskilde,

Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland.

Nu med video - se mere på www.myhorse.tv,

hvor du kan få et gratis prøveabbonnement.

0
0
Svar på denne tråd

Det kan også...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 11:26

ligge i opbevaringen. Hvis trensen ikke hænger i et tørt og helst lunt rum mellem brug, bliver den klistret i dette vejr...

Rasser

0
0
Svar på denne tråd

Tak for gode
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 22:01

svar.

Helle, måske har sadelsæben noget af skylden, eller manglen på samme, tror har jeg sparet for meget på det, da jeg opdagede at den begyndte at fedte.

Camilla, jeg har brugt kieffers læderfedt med bivoks. Men vil klart prøve Effekt. Og måske har jeg brugt lige i overkanten, for at bevare det pænt.

Maibrit, jeg har haft tanken, da der ikke er varme i sadelrummet, men dog tørt.

Tak for svarene - nu har jeg da noget at prøve af

...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider