Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Minibig på folden
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 17:42

Jeg overvejer at stille en minibig ud på folden så hestene har den at æde af når de ikke gider den smule græs der er tilbage, men jeg vil gerne høre hvilke erfaringer i andre har.

Jeg tænker nemlig at hvis jeg skærer snorene af, så bliver den lynhurtigt trådt op og gravet i og så er der rigtig meget spild på den måde...

Men hvis jeg lader snorene sidde på har jeg mulige benfælder og efterfølgende skader....

Er der nogen herinde der sætter hele baller på marken og fjerner i snorene? Eller hvad gør i?

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

bigballer
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 19:36

jeg er begyndt at sætte frøgræs på folden, dog bigballe.

Jeg har lavet et "hus" til den så det kan holde sig uden at blive vådt, det står også lidt oppe fra jorden på nogle stolper.

den bliver sat ind med snore på.

og tager først snorene af efterhånden som de spiser af den og snorene bliver løse.

kan ikke se der skulle være fare for de kommer i snorene da de er umulige at få ben i når de sidder på ballen.

og kun bliver løse når de har spist et godt stykke ind i den,eller lige et hjørne. så man kan nøjes med at fjerne efterhånden.

tror at hvis den bliver sat og løsnet så vil de trampe det meste ned.

det var kun da de var nået halvvejs i ballen at de hev en del mere ud end de spiste som de gik i.

jeg har så nu ved 2 balle sat "rækværk" op så de ikke kan gå ind i huset når der ikke er meget tilbage, og kun kan hive ud.

der er et vandret bræt i bringehøjde.

men der er stadig lidt spild, tror det er umuligt at undgå når hele ballen skal ud af gangen.

0
0
Svar på denne tråd

maja...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2008 22:36

må vi se billeder, det lyder smart?

Mvh Mette
Defineret ponyrytter
· Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
0
0
Svar på denne tråd

Min hest hang i
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 11:56

selvom jeg ved at staldejer var meget omhyggelig med at fjerne snore når de blev løse.. Man kan jo ikke være der hele tiden og jeg er i hvert fald glad for at min hest er sådan en der "fryser" når hun mærker at hun hænger fast - ellers kunne det være være gået helt galt...

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 12:17

Jeg har alt for grumme oplevelser med heste og halmsnore til at jeg overhovedet tør overveje det...

Men ejg fortsætter nok som hidtil med bunker af halm og hø på folden indtil jeg får en ordentlig høhæk...

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Traktordæk
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 14:26

Jeg bruger et stort beton-kloak rør, og smider dagligt en plade fra en bigballe med frøgræs i den. Det fungerer super! Et stort traktor dæk til de mindre heste er også udemærket.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider