Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foder til unghest
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 16:03
Hej hej

jeg har en dejlig 2 årig hingst. MEN jeg er lidt i tvivl omkring hans fodring.?:-) Han får ungheste foder fra tjørnhøj mølle. Og det har fungeret fint, men nu syntes jeg bare ikke at han tager på. Er der nogle der har nogle gode råd, eller han anbefale et andet godt ungheste foder.

knuzzer sanne
0
0
Svar på denne tråd

lidt oplysninger
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 16:17
Hvad er han forventede vægt som udvokset?
Hvad vejer han ca nu? Fødsels dato?
Hvad fodrer du med ? Hø/ wrap - halm - fuldfoder og evt andre ting.
Er der græs på folden?
og hvor meget får han dagligt af de forskellige ting helst i kg.
Så kan jeg godt prøve at regne på om han får det han har brug for.
Der skal jo også tages hensyn til at han er hingst så hans foderforbrug kan godt være større end han får!
Jeg går ud fra at tænder er ok. og ormekur er givet.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

min får.....
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 16:18
Jeg har også en 2 års hingst....

som også havde svært ved at tage på i starten men nu får han.

Morgen: havre, rød fiber lux, kalk, olie, soya piller, og lucerne.....

middag: lucerne.

Aften: samme som morge.

Og det virker fint han er blevet meget blank i pelsen, og holder fint sul på, har gnist og gejt og glimt i øjet. :o)

Klid og melasse er godt hvis den er tynd,.
:-D
Kæle kanin søges på fyn, til godt hjem. skriv skriv skriv, hvis du har en.
{>
0
0
Svar på denne tråd

Mine to får
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 20:57
Jeg køber det fra Brogaarden, min 1 års får den der hedder fase 1, som er beregnet fra føl og op til 1 år, min 2 års får den der hedder fase 2, som er til ungheste og avls heste, de får så wrap ved siden af og jeg er rigtig godt tilfreds med det foder, har aldrig haft problemer med at de er for tynde eller for tykke.

Frieserplag til salg (kig i præsentation) Mvh Tina :-D
0
0
Svar på denne tråd

phase blandingerne....
Forfatter: 
Dato:  04-04-2004 22:57
Jeg er også fortaler for Dodson & Horrels (Brogaardens) phase blandinger. Det er nemt og bekvemt at have med og gøre. Det kan nemt blandes med lucerne, roepiller, betfor eller andre "fyldsager" og det er nemt at føre den fra føl foderet over i ungheste foderet og videre til konkurrence eller vedligeholdelses foder og tilmed helt op til deres sixteen plus foder for de ældre heste.

Det er simpelthen foder til et helt liv og med det skal den "lille" nok tage på!

Jeg kører selv på phase III, lucerne og betfor og har aldrig haft mere vefungerende heste.
Min Quarter er ikke krybbebider mere og den er så flot i stand og min gamle traver taber sig ikke mere om vinteren og bliver ikke vinterdeprimeret osv.
Jeg har ikke en eneste ting at udsætte på det foder!

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

foder til unghest
Forfatter: 
Dato:  05-04-2004 16:34
hej yankee

Hans forventede vægt som udvokset er omkring en 500 kg
Han er født den 28/4-2002, og han vejer ca mellen 200-250 kg højst.
I øjeblikket for han Hø, halm, og et fuldfoder fra Tjørnhøj mølle som er lavet til ungheste. Men jeg syntes bare ikke at det er godt nok, han ser meget trist ud i pelsen, og jeg kan ikke få ham til at tage på, og jeg er bare bange for at han ikke får det han har brug for. Og det er så vigtigt nu hvor han vokser meget.
Tænder og ormekur er ok.
Tusinde tak for hjælpen.

hilsen sanne
0
0
Svar på denne tråd

Sanne. Mail
Forfatter: 
Dato:  05-04-2004 17:44
Har sendt en mail til dig.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

ungheste
Forfatter: 
Dato:  09-04-2004 03:22
jeg ved ikke om du har tænkt på at mange unge heste i den alder er svære at fodre på, især hingste da deres homoner begynder at rører på sig i foråret + at de begynder at vokse nu hvor der er mere lys. det at de begynder at fælde kan også spille ind.

Hvis den fælder skulle du måske give den en B-vitamin kur det er god da fælningen tager mange kræfter.
der er også noget der hedder Beet For ( tror nok det staves sådan)det er noget der skal blandes op i vand og er ikke særlig dyrt det er noget roe-foder

Da min egen hingst var 2 var han også lidt tynd. jeg gav ham en B-vit kur og noget olie fra Epona, det hedder special olie og da han kom på græs rettede han sig op igen og blev lige så smuk igen. Sommer græs gør meget ved sådan nogle unge heste

hilsen monica
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider