Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hø til plag...?
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 19:46

Hvor meget hø skal en plag have at spise om dagen i kg.?

Han får ca. 1,1 kg. piller 1,1 kg. musli og 0,4 kg. havre, 2 gange om dagen plus guleroder og roer = ca. 6 kg. pr. dag, med guleroderne og roerene. Plus at han får halv-anden skovl Lucerne, 1 gang om dagen(alm. foderskovl). Han får så også halm i boksen plus 6 kg hø.

hvor meget får jeres om dagen i kg. for synes at han får rigeligt, han er 100 % i alm. foderstand da man ikke kan se ribbene men man kan mærke dem, så han skal ikke tage på eller tabe sig.

Han har en lille smule tynd mave, men tror det er pga. at jeg for en uge siden begyndte at give ham lucerne, eller hvad tror i...?

Derfor også spørgsmålet om hn skal have mere hø pga. hans mave...?

Kom endelig med en masse positive ideer....smil.

0
0
Svar på denne tråd

:-))))))))))
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 19:48

hvor meget vejer han?

*

...det var bare min mening, hilsen Maja Dina.
Mine heste er mine børn, men de bliver passet som dyr, fordi jeg elsker dem!

~ Fuldblodsaraber, Knabstrupper, Sports Pony ~

www.zantos.dk

*

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 19:54

Vægten kender jeg ikke helt pæcis, men han er 160 i stg. der er billeder af ham på min profil, og han ser stort set ligesådan ud idag, bare en lille smule tyndere end på det billede hvor han er lys i pelsen, for det var fra i sommers da han gik på græs:o)

0
0
Svar på denne tråd

Hø til plag
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 20:02

Den skal have alt det den kan kværne ;-)

Syntes 6 kg lyder af lidt til en plag, men syntes så også at hans fodermængde skal halveres, vælg evt noget andet foder (jeg kan fodre mine plage med det halve i foder og for under 10 kr om dagen + hø, og de er dækket 100% ind)

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

Flere af hestene - tag et kig

Baby og børne tøj - kontakt for info

Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svaret,
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 20:26

Er der flere der har nogen ideer....? jeg står desværre et sted hvor de står får foderet, men kan prøve at hører ad om vi kan sætte ham op i hø og ned i foder, smil.

Hvor meget hø ville du så mene at han skal sættes op...?

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 21:26

...jeg tror min plag på 1½ år ville gå i sultestrejke hvis jeg stoppede så meget "krybbefoder" i hende

Hun får pt. 400 gr. hel havre, 200 gr. lucerne, 200 gr. bio-majs, vitaminer og æbler/gulerødder DAGLIGT (fordelt på 2 fodringer). Herudover har hun fri adgang til hø hele døgnet.

Da hun havde boksro i september åd hun ca. 12 kg. hø dagligt, lige nu er det svært at bedømme da hun går sammen med moaaaar

Hun ser sådan her ud - og hun trænger BESTEMT ikke til at tage på

Grunden til den tynde mave tror jeg mere skyldes at han simpelthen ikke kan omsætte de store mængder foder, jeg har ihvertfald aldrig været ude for tynd mave i forbindelse med indfodring af lucerne - og slet ikke i så små mængder der her er tale om.

Desværre er mange opstaldningssteder ikke gearet til at fodre unge heste, det skal være nemt og har de først valgt foder er det dælme ikke let at "omvende" dem

Men hø - så meget den kan æde og MEGET mindre af de "gode sager".

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

det jo det,
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 21:40

for synes også selv det er totalt overdrevent at han skal have så meget...!!! men da han fik mindre førhen så tabte han sig...

Er der nogen som kender nogen i nærheden af Århus som evt. kan komme ud og tjekke hans foder....?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider