Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Afhentning af dårlig wrap.
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 07:46

Hej.

Jeg snakkede med en der sagde, at hendes wrapleverandør tager de dårlige bigballer tilbage.

Vi står i den situation at vi får wrappet fra vores egne marker af et firma. Det hænder jo at der er nogle der er dårlige, og de hober sig jo op. Kan vi forlange, at han skal hente dem, så vi er fri for at have dem liggende? Burde han i virkeligheden modregne dem, når nu det er ham der slår, vender, presser, wrapper og kører dem op til stalden??

Bare vi i det mindste kan få dem væk!!

Hilsen Katrine.

Skøn løsdrift og enge, store skove og ny ridebane ved Ringsted

kontaktoplysninger på hjemmeside

Undervisning og træning tilbydes.

www.katrinemogensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

dårlig wrap
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 08:14

Jeg ved ikke, om man kan forlange afhentning af de dårlige baller- har I aftalt det, da han wrappede dem?

Jeg har haft en aftale med en kammerat om at han gratis kunne hente dårligt wrap og hø hos os til sine 2 køer.

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

Nej det kan
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 08:42

I IKKE forlange...

Fyr dem af til Skt. Hans.

Illum

*

Nu med 25 cm sne...

*

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig wrap.
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 08:45

Den person, du har talt med, hvis wrapleverandør tager de dårlige baller retur - det er vel fordi han har leveret ballerne: græs, vendt, presset og pakket??? I den situation synes jeg han gør som han skal og erstatter eventuelt dårlige baller.

Hvis man derimod har bestilt et firma til at komme at lave wrap på ens egen jord - og firmaet i øvrigt gør arbejdet ordentligt - ja, så synes jeg ikke man kan forlange mere af dem - der kan godt være et par dårlige baller imellem, men dem må man så bare æde - synes jeg..

At det så er træls at have de dårlig baller stående, og at de hober sig op er en anden sag. Der er du nødt til at alliere dig evt. med din wrapmand, eller din nabolandmand hvis du har sådan en, eller maskinstation og finde ud af hvordan du kommer af med dem.

Vi får lavet de små baller på vores egen jord og de dårlige ryger bare ud på møddingen.

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

tror ikke
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 09:21

man kan få dem til at tage noget retur de kun har været med til at lave.. prisen er jo også en noget anden. og det må være den riciko man selv tager når man får det det billigere.. Min wrap mand afhenter dårlige baller her. Men jeg bestiller og betaler også 40 store baller om året. til mellem 400 og 450 kr stk. Så levere han og afhenter igen hvis der er en dårlig. Det var kravet og aftalen da jeg sagde ja til at hanlde med ham..

hvis man ikke har en aftale om dette på forhånd tror jeg faktisk heller ikke at man kan få hentet.. Det er god service men ikke et krav.. hvem ved hvis kat der har kradset i den. (fugl, mus eller andet)

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk

Brun PRE hoppeplag og hingteføl. Barock typer sælges her: http://www.edoras.dk/

0
0
Svar på denne tråd

afskafning
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 10:50

Jeg tror heller ikke man kan forlange at de tager dem retur, selvom det er surt at stå med dårlige wrapballer.

Jeg købte på et tidspunkt et lille antal wrapballer og ingen af ballerne var iorden og de stank simpelthen frygteligt, så jeg ville også bare gerne af med dem. Heldigvis fik jeg lov til at smide det på nabobondens mark, da han alligevel skulle pløje få dage efter.

0
0
Svar på denne tråd

genbrugs stationen
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 11:02

hvis du ikke gider have dem liggende så kør dem på den lokale genbrugsstation til kompost.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Nej, det kan du ikke forlange....
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 11:47

... men du kan tage en snak med maskinstationen om, hvorfor de er blevet dårlige.

Hvis det skyldes at græsset er klippet for meget i bund (så der er kommet jord fra muldvarpeskud med), eller de er pakket ind i for lidt plastic, så kan maskinstationen gøre det anderledes næste gang.

Hvis det skyldes at der er gået hul på nogle af pakkerne, i forbindelse med flytning fra marken, så kan I gøre noget ved det næste år (købe ensilagetape og lukke huller ASAP).

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Intet krav
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 14:35

Hvis I ikke har lavet nogen aftale om det, da det blev wrappet, så kan I ikke stille krav om det. De er vel udelukkende bestilt til at wrappe det hø, I selv har produceret, så I kan ikke stille nogen krav til dem.

Hende, hvis wrapleverandør tager dårligt retur, har formegentlig købt ballerne og ikke selv dyrket høet. Hun køber derfor en vare, som hun så har en returneringsaftale på. Det er en fin aftale, men heller ikke noget alle wrapforhandlere praktiserer. Det skal aftales ved køb.

Hvad med at blande jeres dårlige wrap sammen med hestemøget, det rådner jo ligesom møget. Ellers lav en plads til det, hvor det kan formulde og senere blive kørt væk.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

- nu med to ryttervante heste -

Når krybben er tom

...ja så er Jesus gået!

Dressursadel sælges, 300 kr.

0
0
Svar på denne tråd

tja.........
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 19:22

se det er så en af grundene til at jeg lejer 10 tdl. land ud, for de penge køber jeg så wrap, som jeg selv kan vælge i den kvalitet som jeg selv ønsker. Ingenting med dårlige baller her, de bliver afhentet og nye leveret. Det kan være en hel kunst at lave godt wrap, hvorlænge det ligger og hvor meget plastik der er omkring, aldrig om jeg gad det døje.

Selvfølgelig kan man da ikke forlange at få sine dårlige baller hentet, hvis man har wrap fra egen mark, der kan være mange grunde til at det er dårligt, og det er den risiko man løber.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Underligt......
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 23:02

Underligt spørgsmål, for du har vel ikke købt nogen til at levere dig wrap?

Hvis du bestiller nogen til at udføre en handling, kan du klage over deres handling, men da ikke over, at det bliver dårligt efterfølgende...

Jo - hvis du kan bevise, at det er noget de har gjort galt....

Du skal jo vide, hvorfor det bliver dårligt, hvis du vil klage. Det kan jo være fordi der er presset en frø ind i det, vil du så have, at dem som presser skal ud og vende alt med hånden, inden de presser, for at sikre sig, at der ikke kommer noget med, som der ikke må være deri

Hilsen Vibeke

Mangler du noget, så kig alt det vi har til salg:

www.123hjemmeside.dk/tingtilsalg

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

rolig nu
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 10:10

Det er ikke de baller, der er dårlige i hjørnerne eller ligende. Men allerede inden for de første måneder, har vi måtte kasere adskillige hele baller, der var helt varme inden i og "brandt sammen". Jeg mener jo at de er det fordi han pakkede dem ALT for tidligt (tror han havde glemt os, og skulle nå at pakke inden regnen kom) .

Jeg bestiller ham til at udføre en opgave, og mener ikke han har gjort det ordentligt. Men med de svar jeg lige har fået, så lader jeg selvfølgelig sagen ligge.

Katrine.

Skøn løsdrift og enge, store skove og ny ridebane ved Ringsted

kontaktoplysninger på hjemmeside

Undervisning og træning tilbydes.

www.katrinemogensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi er helt rolige.........
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 13:05

og jeg kender det alt for godt, det med dårlig wrap. Der er altså bare nogen der ikke kan finde ud af det, og det er noget så ærgeligt, for det koster en masse penge.

Min leverandør sidste år, kunne ikke finde ud af det, sikke noget møj jeg fik, det var en ommer. Derimod fik jeg så noget af en anden sidste år, og han havde bare tjek på det.

Han slår en dag, ligger en dag over, og på anden dagen bliver det presset, ligeså med 2 slet som jeg fik i år, det er bare super, intet skal smides væk, ikke engang dårlige pletter eller hjørner. Mit bliver ikke vendt, så undgår jeg nemlig at få jord i.

Hvis man lader det ligge i flere dage end 2, starter skimmelsvampene med at formere sig og man risikerer meget nemt at det bliver dårligt. Så er der også lige det med hvor mange lag plastik der kommer omkring, dit må have for lidt på, ellers skulle det ikke kunne blive varmt. Mine har på siderne 11 lag, nogen siger minimum 8 lag, hvis det er mindre, kan det nemt trække luft ind, hvis overlapningerne ikke er for gode.

Bedre held næste år, men du kan da altid ringe og klage til ham i år, over at han har lavet dårligt wrap, og så finde en anden til at lave det næste år, en som ved hvordant det skal laves.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider