Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hø eller wrap??????
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 09:36

Hejsa

Min 2½ års hoppe skal nu flyttes på rideskole hvor man selv skal sørge for stråfoderet, nu er det så bare at jeg ikke helt om jeg skal vælge hø eller wrap...

Er der nogen forskel mht vitaminer og mineraler?

Jeg har forstået at wrap kan være lidt tricky mht. holdbarhed og kvalitet så derfor tænker jeg at det måske er nemmere med hø af god kvalitet.

Hvis det er alm. hø jeg vælger hvad skal jeg så gå efter???

Kristina

Mit Motto:

Det er ALDRIG hestens fejl - Men med sikkerhed menneskene der præger den, eller har præget den...

0
0
Svar på denne tråd

god kvalitet?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 09:48

tja det er da lettere at finde wrap i god kval. end hø...... for hø skal opbevares sååå korrekt for ikke at udvikle skimmelsvampe/svampespore......

og alm. hø er svært at finde, for der laves efterhånden ikke ret meget af det, wrappen har taget over.

Men uanset havd du vælger at købe skal det være fra en god eng/mark med varierende sorter dvs ikke frøgræs.

Jeg ville klart vælge wrap.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hej Karina
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 10:07

Det var da dejligt af få at vide Tusind tak for det.

Så er mit næste spørgsmål så: Hvilke størrelser fås de i? og hvor længe efter åbning holder de? Hun plejer at få ad libitum hvilket vil sige 10+ kg pr. dag Hvilke størrelser passer til det? Hvad koster det? jeg bor i københavn...

Mit Motto:

Det er ALDRIG hestens fejl - Men med sikkerhed menneskene der præger den, eller har præget den...

0
0
Svar på denne tråd

flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 10:53

de fåes fra 50 kg og opefter. prisen pr kg er billigere jo større baller du køber

holdbarheden er længere jo mindre vand% de indeholder.

Jeg bruger baller de rmåler 90x90x160 , vejer ca 400 kg på 10-12 dage uden problemer med holdbarheden.

Min vand% er 19-21, dvs meget tørstof.

hvad du skal vælge afhænger vel af om du selv skal hente, hvad har du af plads til rådighed mht opbevaring osv

Karina

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville vælge
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 12:02

wrap fremfor hø. Har brugt begge dele og sværger nu til wrap.

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

Hø eller wrap ...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 15:24

Jeg bruger selv begge dele, men kunne jeg kun vælge én ting, skulle det være wrap.

Hø er besværligt at opbevare korrekt, jeg bruger somregel alt mit hø inden jul, da det derefter bliver væsentlig forringet af opbevaringen, synes jeg.

Wrap kan alt efter hvor koldt det er holde sig mellem 10 og 14 dage, det gør det ihvertfald her hos mig. Måske andre har erfaring med længere holdbarhed?

Jeg bruger en 500 kgs wrap på ca. 10 dage til 7 ponyer/heste.

Hvis du kun skal bruge til én hest, ville jeg vælge 50 kgs modellen, den er væk på 5,6,7 dage, alt efter hvor meget du tildeler. Og det kan den sagtens holde.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider