Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Strøelse under halm?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 08:57

Jeg har tidligere brugt spån granulat under halm, men kan desværre ikke finde det i Danmark.

Hesten min har indimellem en lige lovlig våd boks, på trods af et godt lag halm (han spiser indimellem en del af det).

Så tanken om at ligge noget ekstra sugende under halmen poppede op igen igår, da jeg stod med en halv våd boks, på trods af at hesten havde halm til over knæende dagen før.

Jeg har tænkte at enten tørv eller hamp kunne være et forslag. -Nogen der har prøvet dette?

Almen spåner det dur ikke.

Er det andre muligheder jeg ikke har tænkt over??

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Fotografering?

0
0
Svar på denne tråd

Træpiller
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 09:00

Jeg bruger træpiller under halmen, specielt der hvor hesten tisser, og det fungere super.

0
0
Svar på denne tråd

snittet...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 11:44

snittet rapshalm suger rigtig godt.

louise

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har fået
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 11:52

snittet hvedehalm i laden denne vinter som et forsøg. Jeg bruger stadig vårbyghalm på almindelig vis, men den snittede hvedehalm bruger jeg ved vandkopper og der hvor hestene tisser - synes det suger bedre end byghalmen, og boksene er mindre fugtige.

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 15:42

spåner med tørv under..

Når tørven er blevet lidt for våd ligger jeg den ud i hjørnerne og tager noget at det tørre ind i midten også kan det våde ligge og tørre nogle dage .. Det er lidt at et arbejde, men synes det er den bedste måde med tørv .. (:

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 16:02

Også brugt træpiller, og det har jeg også i løsdriften. Det er rigtig godt, drøjt i brug, og suger fantastisk. Jeg havde typisk 2 sække i bunden på midten af boksen, der hvor vallakkerne tissede mest.

Selv mod dumhed, kæmper guderne forgæves.

0
0
Svar på denne tråd

tørv og hamp
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 17:13

er ikke så godt at få blandet med halm. Jeg tror du skal ud i træpiller....

Sagde Janne - modstander af falsk ridning

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd

Ja....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 23:40

Jeg har altså tørv under halmen i løsdriften.Det fungerer fint,men hestene havde tørven alene et stykke tid,inden der kom halm ovenpå.Det betød at tørven havde fået lov "at sætte sig"-så det er en god fast bund.

Det var egentligt meningen,at der udelukkende skulle have været tørvebund,men hestene nægtede at bruge løsdriften og lå på marken i al slags vejr.

De satte kun deres ben i løsdriften,når de skulle fodres og det var under højlydt snusen og prusten-jeg tror ikke de kunne li`lugten af tørv.

Nu har de et tykt halmlag ovenpå,og jeg ved de ligger lunt og tørt(det kan jeg nemlig se,når jeg muger-der kan ligge vådt halm,men under det er tørven tør.Der er heller ikke så meget vådt halm,som dengang de udelukkende stod på halm.

Jeg har også prøvet med spåner-det var også udemærket,men alt,alt for dyrt...

Hvis tørvebunden er fast fra starten-bliver halmen ikke blandet med tørven....

Hest nr. 3 - blev en supersød "ishest" - Freyja af Raaslettegaard..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider