Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken eller ikke dækken?
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 10:53

MIn ox hingst på 2½ år er blevet lidt snottet.

Sagen er at de står i en lade, så der er ikke noget varme at hente når de kommer ind.

Skal jeg smide et overgangsdækken på ham eller hyr?

Hilsen Tegan, Neisti, Farid, Dalicio og Sannie

Nu med 2 smukke araber drenge

En gang ox-altid ox

AMERIKANSK BULLDOG HVALPE SÆLGES

SE PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 11:32

Det ville ikke skade noget at give ham et dækken på indendørs, ville jeg mene, selvom jeg ellers er meget imod dækkener. Udendørs synes jeg absolut ikke, at de skal have dækken på (Jeg HAR set en dækkenskade med brækket ben til følge), men indendørs kunne du nok godt :)

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 12:14

Jamen så tænker jeg.. Hvis han nu ikke har dækken på ude, så blir han jo våd hvis det regner, og kan jo ikk nå at tørre til at få et dækken på indendørs..

Hilsen Tegan, Neisti, Farid, Dalicio og Sannie

Nu med 2 smukke araber drenge

En gang ox-altid ox

AMERIKANSK BULLDOG HVALPE SÆLGES

SE PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

Kulde/varme
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 12:20

Nu har jeg ikke den store erfaring med dækkener.

Men at give en hest dækken på indendørs og tage det af, når den er ude, synes jeg bestemt ikke lyder som nogen god idé.

Selvom temperaturen i laden måske er meget tæt på temperaturen udendørs, så vil der stadig være varme indendørs, da der er læ for nedbør og vind. Jeg vil derfor mene, at hesten må få et ordenligt temperaturchok, hvis man kommer om morgenen, hiver dækkenet af hesten og lukker den ud.

Temperaturen er jo mange vinterdage aller koldest lige før solopgang og det er vel deromkring at hesten kommer ud på fold?

Temperaturen vil dermed falde fra temperatur under dækken til måske frostvejr udendørs, det er et stort spænd at udsætte hesten for.

Jeg vil holde på, at det må være enten eller. Enten dækken døgnet rundt (selvfølgelig med små pauser hver dag, så pelsen/huden kan få luft) eller intet dækken. Men hvis det virkelig skal være dækken på deltid, så må det være dækken udendørs og intet dækken indendørs.

Men jeg vil nu klart holde på, at kan man undgå dækken på nogen som helst måde, så skal man gøre det.

Lidt snot i en kort periode behøver ikke kræve dækken. Hvis du tager hensyn til hesten - sørger for at den ikke står ude i det værste rusk og regn, så burde det nu være nok. Og så skal du selvfølgelig sørge for, at den får et godt foder, som dækker den optimalt ind med vitaminer og mineraler, så dens imunforsvar er i orden.

At give hesten dækken på, skaber ofte rod i dens naturlige evne til at sætte pels, så at give en 2½ års dækken på, holder jeg stærkt på, er et uheldigt skråplan at komme ud på.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

- nu med to ryttervante heste -

Når krybben er tom

...ja så er Jesus gået!

Dressursadel sælges, 300 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Om han skal
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 12:21

pakkes ind - det er nok mere en dyrlægevurdering - man skal se hesten og forholdene.

Det der er vigtigt er at de kan komme i ly for regnen og stå i læ for blæst.

Så er det vigtigt at der er frisk luft i laden men IKKE træk - det er træk der er synderen ikke "bare" kulde".

-Mangler en part til den plettede "støvsuger"

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk :)

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

snottet
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 12:49

Min første tanke er om der er træk i laden siden den er blevet snottet.

Men vil du gerne undgå dækken, så kan et fleece dækken evt benyttes fra han kommer ind og indtil han er tør.

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

Flere af hestene - tag et kig

Baby og børne tøj - kontakt for info

Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider