Hej alle kloge HN´er.
Jeg er bare nysgerrig efter at vide hvordan I klarer tiden efter kiropraktor (til hesten altså). Jeg havde kiropraktor til min hest i september måned, og fik at vide at hun havde meget ondt i ryggen pga sadlen har ligget forkert... Hmm, der er det man bliver "glad" for sin sadelmager. Den er blevet tjekket 3 gange på 1,5 år hvor den var købt ny og tilpasset!?!?! Samt lidt skævt bækken og lidt skævhed i et par nakkehvirvler - det er nok medfødt!! Hun blev selvfølgelig rettet, og skal rettes igen til december. I mellemtiden skal jeg så genoptræne hende. Der skal rides uden sadel/ridegjord mest mulig af tiden, og kun i skridt og galop, bomarbejde, slalom, en masse ture, interval arbejde, strækøvelser osv. Prøver ihærdigt på at være flittig, men nogen af tingene får jeg bare ikke gjort nok. Samtidig med det savner jeg utrolig meget at få lov til at ride rigtig dressur med sadel, i trav osv... Ved godt at det lønner sig i sidste ende at give det lidt tid.
Men kære HN´er, hvordan har I klaret den -til tider lidt sure- genoptræning?? Og der er en klar forskel bagefter?? Kom gerne frem med alle jeres erfaringer.