Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Frost næste weekend - dækken?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 09:02

Hej H´ænder

Hvad gør i jer hvis heste der går med overgangsdækken næste weekend hvor de varsler frost?

Jeg er lidt i tvivl om jeg bare skal lade som igenting eller om jeg skal ligge et fleece tæppe på inden under? :) For syns måske det er for tidligt at smide vinterdækken på endnu hvis det kun er få dage det vil fryse...

M.V.H

Tine
&
Terroristen

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Frost og dækken..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 12:58

Nu er jeg absolut ikke tilhænger af at proppe fleecetæpper under udedækkenet.. Hvis det endelig skal være, ville jeg bruge en underdyne beregnet til formålet..

Sugar går med 270 g ude nu, og det beholder hun på, selvom der skulle komme lidt frost..

Sugar Amira

-min lille klodsmajor og problembarn

0
0
Svar på denne tråd

Min går med
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 21:10

...et overgangsdækken på 200 gram og det bliver han ved med indtil det bliver hård frost om dagen, (10 minus og mere) så får han 300 gram på og absolut ikke mere.

Mit 200 gram dækken er varmt nok til det forholdsmæssigt milde klima vi har.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

0
0
Svar på denne tråd

Mine får..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 21:17

en underdyne på, men det er så fordi jeg vil klippe dem i weekenden.. Ellers ville jeg bare have holdt øje med om de frøs..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

af og på med dækkenet....
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 22:38

Mine hestes dækkenbrug er ikke afhængig af månedernes navne eller hvordan man bør gøre. Det er derimod bestemt af temperaturen og vind og vejr.

Så hvis der kommer frost i næste weekend, så får mine heste deres tykke dækkener på indtil frosten er ovre igen. Så er det tilbage på overgang eller evt får de bare overgang med fleece indenunder. Det afhænger af om det er sol eller blæsende den dag der er frost.

Jeg synes man, ligesom med sig selv, skal vurdere fra dag til dag hvad der er bedst for ens hest. Så behøver hesten ikke fryse eller svede bare fordi det endnu ikke er december eller hvad man nu kan finde som grund.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Det behøver
Forfatter: 
Dato:  18-11-2008 08:52

jo altså ikke blive koldt, BARE fordi de i TV siger, at der kommer frost.

Mange af de dage vi har pt. med stiv kuling og regn, kan virke mere koldt, end hvis det bliver -2-3 grader og mildt vejr.

Så vent dog med og tag sorgerne på forskud, og se vejret og dagene an.

Nogle heste går jo allerede nu med 400 g, så de skal jo have 800 g på, når det bliver VINTER, og dem der går med regn eller 100 g´s skal måske bare have 150-200 g dækken på, hvis de overhovedet får behov for det.

Naboens hest med dækken, kan man jo altså ikek sammenligne med sine egne.

Hvis det bliver lidt køligt, med et for tyndt dækken, så skruer hesten jo bare op, for det indre termometer, så der skal altså en del kulde til, at den bliver syg eller falder død om.

Christ, hvor er det blevet besværgeligt og have hest i DK.

Tine

- Venter lille Oliver 19/1-2009 -

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-11-2008 08:59

Tak for jeres svar :)

Jeg tror bare jeg lader hende have sit overgangsdækken (200 g) på og så må hun bare komme ind lidt før hvis vejret er helt tosset :)

M.V.H

Tine
&
Terroristen

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider