Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Iskas nerve eller......
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 11:47

Jeg har en hoppe som her en skade i ryg, hofte eller bækken - hun har været på ansager adskilige gange da den opstod for ca. 4½ år siden uden at få en diagnose. Hun har haft kiropraktor flere gange uden ændring.


I det daglig er hendes gang blevet stiv og hun er ikke helt rengående, men kan stadig tage en galoptur og render rundt med de andre heste og vi mærker ikke noget til det. Hun går nu som følhoppe og dyrlægen mener hun har et godt liv.


Her i sommer blev hun pluselig springhalt på et bagben og det var "det gode bagben". Dyrlægen var ude torsdag og mente først hovbyld, så mulig brækket hovben. Hun får beordret boksro weekenden over også må vi tage røngtenbilleder mandag også evt. aflive.


Mandag er hun haltfri - og der er ikke tegn på noget som helst. Efter et par uger gentager dette sig, hun er dog kun halt 2 dage.


Nu har hun så lige haft en dag mere - hun er helt almindelig når hun bliver lukket ind og når jeg kommer og fodre til nat, vil hun ikke støtte på benet og drejer bare rundt. Dagen efter får hun lov at blive inde i boksen. Dagen efter igen, er hun helt normal og render på folden med de andre heste.


Jeg fatter ikke hvad det kan være, jeg tænker lidt om de kan få en nerve til at sidde i klemme og om nogle af jer her erfaringer med det. Min dyrlæge er på bar bund og ved ikke lige hvad han skal gøre, når det går så hurtigt over igen og hun er så halt som hun er.


hun sætter kun lige tåen i underlaget når hun er skidt, men lægger næsten igen vægt på det. Når hun bare står, trækker hun benet helt fri fra underlaget og kan trække det lidt op under sig. Hun reagerer ikke på massage og er ikke øm i ryggen eller muskulaturen på lænd og kryds.


aller forslag er velkommen.


mange hilsner


Rikke


Til salg:

Trakehner hoppeføl 2008 Heartbreaker/Induc

Hoppeplag 2007 Heartbreaker/Induc - SOLGT

Eliteskuehoppe 2005 Kanudos/Induc




stammen har avlet nr. 7 ved DM i dressur 2007


http://www.stutteri-bruun.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 13:18

på højre side ved siden af rygsøjlen, efter manken, har den en helt hvid , lille ovalformet "kugle". Jeg har ikke set det på den måde før, men jeg får vist den hele tiden.


Venstre side af låret, ligner en forstuvning.


Lone



Healing tilbydes



Søger du en unghest, 5 år, rolig hoppe?


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/211596/5/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er meget
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 17:19

smertefuldt hvis iskas nerven sidder i klemme, og det er ikke en smerte der kommer og går - den er konstant. Jeg har haft en hest der faldt og fik iskasnerven i klemme, normalt var han ingen pivskid, men hold op hvor var han sølle indtil den kom på plads igen. Har ikke nogen bud på hvad det ellers kan være.



Mvh. Louise O.P.


Fanatisk tilhænger af arabere, bomløse sadler og akademisk dressur-

det er det eneste der dur.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak tak
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 17:35

Tak for jeres input....


Louise OP = tak for svaret, så må jeg tænke videre - havde bare en ide om at hun kunne få et eller andet til at sidde i klemme også gå løs igen.... det kan vi mennesker jo sommetider - man er helt ødelagt også laver man en bevægelse også er man smertefri igen.



Lone = Tak for input. Jeg er sikker på at hun ikke har nogle hvide pletter - men jeg kan prøve at mærke efter om hun har en kugle/myose i ryggen. Den med venstre baglår, tror jeg ikke det kan være. for det er højre bagben hun ikke vil tage støtte på - og en forstuvning kan vel ikke bare forsvinde på 36 timer!!!


Men tak for svar og alle forslag er velkommen - som sagt står dyrlægen nu blot og klør sig i nakken og ved ikke hvad han skal stille op med dyret.


Mange hilsner


Rikke


Til salg:

Trakehner hoppeføl 2008 Heartbreaker/Induc

Hoppeplag 2007 Heartbreaker/Induc - SOLGT

Eliteskuehoppe 2005 Kanudos/Induc




stammen har avlet nr. 7 ved DM i dressur 2007


http://www.stutteri-bruun.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider