Jeg har en hoppe som her en skade i ryg, hofte eller bækken - hun har været på ansager adskilige gange da den opstod for ca. 4½ år siden uden at få en diagnose. Hun har haft kiropraktor flere gange uden ændring.
I det daglig er hendes gang blevet stiv og hun er ikke helt rengående, men kan stadig tage en galoptur og render rundt med de andre heste og vi mærker ikke noget til det. Hun går nu som følhoppe og dyrlægen mener hun har et godt liv.
Her i sommer blev hun pluselig springhalt på et bagben og det var "det gode bagben". Dyrlægen var ude torsdag og mente først hovbyld, så mulig brækket hovben. Hun får beordret boksro weekenden over også må vi tage røngtenbilleder mandag også evt. aflive.
Mandag er hun haltfri - og der er ikke tegn på noget som helst. Efter et par uger gentager dette sig, hun er dog kun halt 2 dage.
Nu har hun så lige haft en dag mere - hun er helt almindelig når hun bliver lukket ind og når jeg kommer og fodre til nat, vil hun ikke støtte på benet og drejer bare rundt. Dagen efter får hun lov at blive inde i boksen. Dagen efter igen, er hun helt normal og render på folden med de andre heste.
Jeg fatter ikke hvad det kan være, jeg tænker lidt om de kan få en nerve til at sidde i klemme og om nogle af jer her erfaringer med det. Min dyrlæge er på bar bund og ved ikke lige hvad han skal gøre, når det går så hurtigt over igen og hun er så halt som hun er.
hun sætter kun lige tåen i underlaget når hun er skidt, men lægger næsten igen vægt på det. Når hun bare står, trækker hun benet helt fri fra underlaget og kan trække det lidt op under sig. Hun reagerer ikke på massage og er ikke øm i ryggen eller muskulaturen på lænd og kryds.
aller forslag er velkommen.
mange hilsner
Rikke