Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Soyaskrå
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 15:29

Nu har jeg nogle MEGET nøjsomme heste, der i stedet for hø får frøgræs, de har det ad libitum.

Nu begynder mit problem så snart at opstå, de skal have føl næste år. og de er nu fint dækket helt ind, men de sidste tre måneder af drægtigheden skal de jo have ekstra protein, så er det jeg gerne ville spørge jer herinde, hvor meget soyaskrå må en hest få om dagen? og er der i det hele taget begrænsninger på?

Håber der er nogen der kan hjælpe:-)

Mvh.

Janni

0
0
Svar på denne tråd

sojaskrå
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 16:09

Jeg har ikke helt styr over hvor meget de maks må få, har hørt at der er et maks, men ikke hvor meget det er.

Det jeg vil sige er at hvis du ikke kan give nok proteiner i form af sojaskrå, er grønpiller en god proteinkilde, de får mine føl sammen med for at de får nok proteiner, og så får de også linamix, som også tilføjer lidt proteiner.

Knuzer fra Heidi

Dejlig lille hest søger en part Partsanonce

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 21:28

Jeg giver som regel mellem 100-400 g. til min hoppe de sidste 3 måneder af drægtigheden. Men er altid opmærksom på "aromaen" inde i boksen. Stærk urinlugt er oftest tegn på overdosering.

MVH. Janni

DV-hoppe til salg

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 18:08

Jeg er sikker på du skal have plottet det ind i et foderprogram, for at vide hvor meget du skal give. Man kan gisne og tro, men man kan ikke vide det.

Venligst Christine

Shirefarm.dk

Dansk avl af shireheste.

9 årig Shirehoppe sælges billigt af flere årsager...

0
0
Svar på denne tråd

der er et
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 18:41

Ja der er et max for hvor meget soyskrå man må give, men det er meget individuelt pr. hest. som der allerede er skrevet er stærk lugt af urin et tydeligt tegn og så sætter du hende bare ned igen. Jeg har givet en hest op til 5 dl om dagen uden problemer. men prøv dig lidt frem og gå efter lugten, så er du dækket helt fint ind.

og så held og lykke med føllet!

0
0
Svar på denne tråd

kommer
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 17:39

an på størrelsen af hesten... en shetlænder må ikke få så megt som en jyde :)

Men få det regnet ud, der er ingen grund til at gamble med sin føl.

Sagde Janne - modstander af falsk ridning

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd

foderprogram
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 18:51

Hej jeg har nemmelig sat det ind i et foderprogram, og der skal hun have 600 g for at være dækket ind, og det lyder jo af lidt rigeligt syntes jeg.

Men er nu nået frem til hun kan få 400 g soyaskrå og 500 gram TM mysli super plus, så går det også, så tusinde tak for hjælpen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider