Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

let efterårsforkøelse hvad kan jeg gøre
Forfatter: 
Dato:  03-11-2008 20:07

hej

jeg står med et lille problem, ikke alvorligt, men vil gerne vide om jeg kan gøre noget

den hest jeg rider, stort set som han var min egen og stor frihed

men i dag opdager jeg at han har næseudflåd eller snot. lyst og gennemsigtig.

han har ingen feber og ikke sløv eller noget, men så snart han får hovedet ned løber snottet fra.

han raller eller snotter da vi trænede kliktræning i dag. jeg talte med ejeren og han havde fået det tjekket sidste år, dyrlægen sagde at det ingenting var, men jeg vil gerne vide om der er noget jeg kan gøre for at lettet det eller få det til at forsvinde.

han går med termodækken, men jeg er i tvivl om det er vandtæt og i dag føltes det "vådt" og klamt så jeg gav ham et andet på.

jeg fik at vide at da han fik det på efter ejeren var ude sidst var han meget svedt og han er en hest der let fryser. jeg er i tvivl om det er tilrådligt at give ham hans folddækken på når han er så svedt, kunne snilt se det på pels at det var meget.

for tror måske at det er det der har gjort at det føles klamt.

jeg har endentlig n god erfaringen inden for heste men det her er nyt for mig

nogen gode råd, bare sp. hvis i vil have noget uddybet

mvh Dina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-11-2008 07:45

Det aller vigtigste er at holde hesten tør - så du er nok på ret spor med din mistanke.

Desuden giver jeg mine heste hvidløg og har ikke haft bare antydning af snot eller andet al den tid de har fået det.

Gitte

www.westernportalen.dk

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider