Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

pas på de tyske fodermidler
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 20:55

Hippolyts Naturmusli indeholder ikke nok kobber og Selen til danske forhold, så hvis du fodrer med dette foder mangler din hest disse to. Du kan chekke det ved at spørge en foderkonsulent (det har jeg gjort) eller prøve foderprogrammet "Sund Hest".

Dette gælder i øvrigt for de andre tyske fodermidler bl.a. Pavo, Eggersman, Cavallo og andre.

Venlig hilsen

Birthe

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 07:29

Den holder da ikke en meter. Indholdsfortegnelsen er præcis den samme i Tyskland som i DK. Desuden holder det vel egentlig heller ikke at sige at foderet skal være tilpasset danske forhold, de der jo er en gigantisk forskel på om man bor i Skagen eller poå Amager...

0
0
Svar på denne tråd

Det har
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 07:35

været oppe og vende rigtig mange gange, her på HN.

Og ingen er enige.

Dog har jeg hørt, og erfaret det samme som Birthe.

Tine

- Venter lille Oliver 19/1-2009 -

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 08:33

en gammel nyhed men så sandt så sandt

Grunden er at den tyske jord indholder meget mindre af de mineraler end den danske jord gør, og bla kobber er noget de skal have via deres kerne da indholdet i hø aldrig er nok, og igen slet ikke hvis det er tysk hø..

så at indholdsfortegnelsen er den samme er jo underordnet når indholdet af kobber er for lavt uanset om det står på tysk eller dansk er indholdet for lavt

mvh

Katja

der aldrig ville bruge andet end Dodson & Horrel til sine heste..

rytter mangles i køge området, kig på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

Øh Katja....
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 08:38

Det må da være omvendt . Altså der er flere af de mineraler i tysk jord, og dermed mere i tysk hø og derfor ikke så stort behov for at tilføre det via tilskudsfoderet i Tyskland som i DK?

0
0
Svar på denne tråd

Organisk
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 08:48

Så er vi igen ved snakken om organiske mineraler contra uorganiske. De organiske optages meget forskelligt, så de kan ikke sammenlignes med og slet ikke indsættes i foderprogrammer for uorganiske mineraler. Enkelte mineraler optages 8 x så godt når de er organiske.

Jeg bruger IKKE Hippolyt, men dem jeg kender der bruger det har ingen problemer, og de har også fået taget blodprøver på deres heste, der viser at alt er i orden.

Der findes i øvrigt INTET foder der indeholder selen i mængder der svarer til danske forhold, det er nemlig ulovligt.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Slå llige koldt
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 10:19

Vand i blodet. Som Charlotte skriver, så er der intet foder, som er tilpasset de danske forhold. Hvis du skal have det optimale foder, så skal du lave en individuel plan på hver enkelt hest og pony, da der jo også er stor forskel på, om du bor i Vestjylland, Sønderjylland, eller på Bornholm, eller Nordsjælland.

Jeg kender også en del, som bruger Hippolyts produkter, og hvor hestene stortrives.

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

Støvler til børn sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Tyske foderprodukter
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 10:34

Vi har i flere tilfælde,hvor det var opstaldere som selv blandede foder (Hyppolitprodukter) konstateret manglende mineraler til danske jordbundsforhold,det var efter blodprøvetagning det blev konstateret at der manglede mineraler,vi blev opmærksom på det da hestene begyndte at slikke jord og ler og ikke fungerede i arbejdet som vi ønskede.Efterfølgende har jeg talt med flere som havde samme erfaring, de gav hestene meget mere kraftfoder end den vejledende foderplan, for at hesten fik de nødvendige mineraler,og så blev det samtidig meget dyrere at fodre.

Vh Brandtofte.

TIL SALG ER:

Efter Don juan/Ibibell,2 ÅRS HINGST

Don romantic/Ibibell, SOLGT

Heslegårds Rubin/Pari Ace Dane 3 ÅRS HOPPE

Noblemann/pari ace Dane,2 ÅRS og 1års HOPPE

Hiss highness/Dolomit 2 års hingst

0
0
Svar på denne tråd

brandtofte
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 10:45

meget muligt men det samme kan altså ske på de danske produkter der heller ikke svarer optimalt til det en hest skal ha.

Og der er jo som andre siger osse forskel på at bo på Sjælland, fyn, og hhv. nord og syd jylland mm.

Skulle man tag som udgangspunkt mht. tyske produkter ville det jo sige at dem der bor på denne side af grænsen- men lige op til skal bruge danske foder midler- mens dem på den anden side lige op af grænsen på tysklandssiden skulle bruge de tyske for at alt var som det skulle være...

Men sådan fungerer det bare ikke desværre. Og det er lige meget hvilke foderprodukter det er.

Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.

www.123hjemmeside.dk/qantico

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Og efter som...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 12:29

Og da grovfoderet bør udgøre langt den største del af en foderration til en hest, er det da der man bør starte med at kigge efter mineraler og mangel på samme!!!!

Jeg får lavet mineralanalyse på mit wrap og hø, hvilket f.eks. i år viser at det indeholder ca. halvdelen af de gennemsnitlige landsværdier for både makro- og mikromineraler.

Kraftfoderet er tilpasset udfra gennemsnitlige værdier, så hvis jeg ikke vidste hvad mit grovfoder indeholdte og blot gav den anbefalede mængde kraftfoder i et år som i år, ja så ville mine hste underforsynes.

I år tildeler jeg derfor elstra mineraler, og det skulle jeg gøre uanset om jeg fodrede med grøn ost fra månen eller en sæk med blå, gul eller grøn skrift!

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Ædelt, velgående hingsteføl efter Blue Hors Rush Hour sælges

Feminint, ekstremt elastisk hoppeføl efter UNO Don Diego sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider