Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Muligvis støvallergi??? =(
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 15:14

Min 14 årige hoppe hoster, og hoster og HOSTER!!!

Vi har spurgt en dyrlæge som siger at det skulle være støv allergi? Øhmm. What?

Nogle der har erfaringer med det?

Skal jeg have købt et virkelig godt dækken også en hytte så hun går på døgnfold? Der er der vel ikke støv..

Håber i kan hjælpe mig..

Er da bekymret for min lille...

Hannah R.

Husk at 90% af hesten fejl sidder på ryggen!

"If tears could build A stairway, and memories A lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again."

Du er altid i mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

Støvallergi
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 15:38

Hej Hannah.

Jeg havde en 16 år gammel vallak med allergi for husstøvmider, det er godt nok ikke det samme, men fik af vide at det var lige så slemt.

Jeg satte ham i løsdrift, hvor han en tid gik på spåner, i ca. et halvt år, derefter prøvede jeg igen med halm også hostede han faktisk ikke.

Det var byghalm han gik på dengang.

Jeg ku bruge ham fuldt ud. han var ikke generet af det, heldigvis, han hostede dog hvis det støvede meget, altså hvis han blev lukket ind i en stald med dårlig ventilation.

Kan kun forslå dig at, bruge wrap i stedet for hø, eller ihvertfald vande dit hø, bruge foder som ikke støver, også sørge for god ventilation i stalden. i stedet for spåner synes jeg at du sku finde hampe strøelse i stedet, det støver mindre og er nemmere at holde. :)

Du får lige et rigtig godt link her: www.guldpony.dk hun bruger selv hampe strøelse og der er et link videre til nogen der forhandler det. :)

Mht. om min gamle hest blev "kureret" af de højere mægter eller han bare blev mindre overfølsom overfor støv ved jeg ikke. :)

Held og lykke med hesten. :)

Christine

Med den Brune og den Røde :)

0
0
Svar på denne tråd

Mulle <3
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 15:42

Kan desværre ikke åbne linket.. =(

Men tusind tak for svar.. Løsdriften bliver så et skur ude på marken

Kan ikke gøre andet ved det...

Men hostede din også når han VAR ude på folden?

Hannah R.

"If tears could build A stairway, and memories A lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again."

0
0
Svar på denne tråd

Hoste heste..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 19:40

Hej igen.

I starten gjorde han, da det var dårligt ventileret løsdrift (Lyder mærkeligt ja) Så alt støven samlede sig og kom ikke ud, også en heste næse ind i alt det støv det er ikke godt. :)

Har du fået den tjekket, altså fået taget blodprøver mht. at det er det den er allergisk overfor? :)

Der blev nemlig taget blodprøver på min den gamle, som blev sendt til jylland et eller andet sted, hvor de testede det og blev klar over at det var Birk, el (Et træ af en slags) og husstøvmider han var allergisk overfor. :)

Tænker nemlig lidt i at, det ku være noget forkølelses agtigt noget? :)

Dengang jeg var pony rytter havde jeg nemlig samme problem med min søsters pony, han hostede en del, han var dog ikke allergisk.

Vi lavede en blanding af: Løg, hvidløg, honning.

løgene blev kogt sammen med hvidløgene og vandet blev gemt og hældt i små glas sammen med honning, løg og hvidløg. og det virkede. :) Blandingen blev så hældt over hans foder og han spiste det med glæde. :)

Fandt det i en bog der hedder "Stald tips".

Har ikke den præcise opskrift her (Bogen har lagt sig selv et forkert sted).

Christine

0
0
Svar på denne tråd

Mulle <3
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 19:49

Bøger kan vandre.. Kender det ALT for godt

Men det lyder da spændende? Det skal ihvertfald afprøves ( Kan da ikke skade? ;) )

Nej. Vi har ikke fået taget blodprøve. Men vi ser om det hjælper at få alt cleanet. Hvis det ikke gør det er det til dyrlægen igen.. Min stakkels hyp

Hannah R.

0
0
Svar på denne tråd

Bogen..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 19:54

Det er ihvertfald noget med ½ løg pr. portion, 1-2 hvidløg også en spiseske honning.

Du skal bare huske at honning jo er rent sukker, hvis du vælger at afprøve dette. :)

Tjekkede lige din profil og ku se at din var en plethest. en knapstrubber evt.?

Det var min nemlig også. :) Han manglede bare knapperne. ;)

Christine

0
0
Svar på denne tråd

Mulle <3
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 21:26

Nøjagtigt

Men i følge vinter tid er hun altså begyndt at blive en knabstrupper uden pletter. Haha

Well.. Når ungerne kyler vingummi bamser og andet slik ned tror jeg ikke lidt honning skader

No offence!

Hannah R.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider