Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

skal måske have hest ...men....!
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 12:49
jeg skal måske snart have hest men har ik noget sted

at opstalde den...så tænkte jeg på at købe en udeboks.

Men men men, sådan nogle kan let komme op at koste

8000-10000 og det er jo ik så lidt men er der nogle

der mener at det kan gøres billigere vil jeg gerne

høre fra jer!!

på forhånd tak :-)
0
0
Svar på denne tråd

kan du slet
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 13:08
ikke finde noget sted til den ? evt blive skrevet op ?

nu går vi jo den gode tid i møde, nemlig at de kan komme ud på græs og ikke være afhængig af boks (alt efter hvilken hest du vil ha)

Du skriver slet ikke hvor du bor, på en gård, villa ?

hvor vil du sætte denne udeboks op ?

du skal jo regne med at der skal muges og at det også skal kunne komme væk

og for ikke at glemme det nærmest vigtigste.... hesten er et flok dyr, den vil sørme blive ensom hvis den ingen kammerater har at snakke med !

Måske du skulle vente til alle vilkårene for at give din nye hest det "bedste" er på plads. hermed mener jeg, at vente til der er en ledig boks, græsmark med andre heste. jeg tror du selv ville blive mere glad for det i sidste ende, selv om det er svært at vente når man har besluttet at nu skal det være: nu vil jeg have min egen hest !

Bare lige en lille mening fra mig, håber du finder en løsning !

Mvh Karina - som har fundet den sødeste lille pony !
:-)
0
0
Svar på denne tråd

mere...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 13:41
en hest på ca. 149 den kommer til at gå med en eller

to mere...og jeg bor i et ret stort hus på landet.

Har tænk på at købe en mark ved siden af mit hus hvor

jeg havde tænkt mig at stille på udeboksen.
0
0
Svar på denne tråd

Måske ..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 13:59
Måske du skulle sikre dig at det er muligt at købe jorden inden, så du også er sikker på at have nok jord til sommeren og antalet af heste. har du to kan du nøjes med en hektar med 3 heste ska lder nok ca. 1½ Ha til.

Hvad står de andre hest i? eller er det udeboxe ti alle hestene du ønsker at lave?

Hvis dit hus ligger i landzone mener jeg at du må bygge 50kvm uden problemer - dette burte være nok til to - 3 boxe eller en løsdrift - ska lder være til alt udstyret er 50kvm i underkanten og så skal du søge om du må opføre det hos amtet/kommunen.

prøv evt. at søge på google om byggetiladelser eller -ansøgning - der står der mere om hvad der skal søges om og hvad der blot skal anmeldes.

Hvis du vil lave boxe tror jeg bedst det kan betale sig at bygge i leca-blokke da det er nemt og billigt og væsenligt mere holdbart.

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

udeboks
Forfatter: 
Dato:  28-03-2004 14:04
Hej Ina.
Hvorfor lige en boks? Alt andet lige er det billigere at opføre et hus/skur de selv kan gå ud og ind af. Jeg har selv rideheste der trives fint på den måde, faktisk gider de ikke gå ind om vinteren, hellere om sommeren hvor solen skinner. De har en bigballe hø til at gnave af. Dejligt og nemt.
0
0
Svar på denne tråd

hvad med et halmhus?
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 11:39
Hej - det er både nemt og billigt at bygge et hus eller skur til hestene af halmballer. Hestene kan jo så have mulighed for at gå ind og ud som det passer dem. I stedet for at muge ud kan man evt. flytte huset/skuret....
0
0
Svar på denne tråd

Mina...tiltrækker rotter
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 15:08
Pas på med halmstald, da det tiltrækker rotter. De kan nemt gemme sig, og vil være en sand plage for dig. De får jo også meget nem adgang til foder.

Har du undersøgt prisen på jord ? For skal du have jord nok til 2-3 heste, tror jeg du vil synes 8-10.000 for en stald er billigt. Jord er temmelig dyrt, så prøv evt. at undersøge om du kan leje noget i nærheden, køb en jernbanevogn og du er godt igang. Husk også at tage i betragtning hvor du vil komme af med din mødding ? Ikke for at være lyseslukker, men har selv boet i et nedlagt landbrug med 2 tdr. land og 3 heste...det er lidt besværligt at komme af med møddingen til andre, for man kan jo ikke smide det ud på egne marker, når hestene bruger det. Dels vil hestene ikke æde der, dels vil man nemmere sprede evt. orm og andre sygdomme.
0
0
Svar på denne tråd

Hej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  30-03-2004 16:09
Jeg har lige fået en hest og har fået opstaldet den på en gård hvor der er 5 andre heste også.. det er jo bedst med et sted hvor der går andre heste også og hvor de kommer meget ud på fold.. Du kan evt. søge i en avis eller hænge en seddel op på en opslagstavle.. hvis du vi have den på en gård?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider