Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Nogen har klippet halen af min hest
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 09:56

Her til morgen da min kæreste og jeg lukkede vores heste ud, opdagede jeg at vores søde oldenborger har fået klippet over halvdelen af hans hale.

Vi har kigget efter om der hænger hår fast nogle steder, hvilket der ikke gør, men det kan heller ikke være fordi det er revet af. Man kan se det er en saks, da linjerne er fine og lige. Der er én lille lang tot tilbage og så er resten altså lige halveret.

Jeg er ret bange, for vi har haft politianmeldt vores naboer som sultede deres ponyer, hvorefter de blev fjernet (hvoraf den ene måtte aflives - har været omtalt en del i de fynske medier), så jeg er bange for det måske kan være dem, da de er ikke er helt normale.

Det der undrer mig er det kun er gået udover vores oldenborger og ikke de andre, men jeg er bange for de vender tilbage.

Er der nogen af jer der har haft lign. oplevelser??? Og hvad skal jeg gøre? Jeg er så sur og ked af det, for jeg forstår ikke hvad der er meningen med det. En hest kan jo ikke ligefrem fornærme nogen :(

Hestepasser/halvpart søges i Faaborg/Broby området

- se mine annoncer under mine heste i præsentationen

0
0
Svar på denne tråd

hale klipperi
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 11:29

Er halen blevet kilippet af din hest mens den stod i stalden?

Utroligt hvad folk kan finde på!

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 12:19

Du skal i hvert fald lave en form for advarselsindlæg på hyggen og skrive til lokalaviserne! Det er sket et par gange her på Langeland også, så jeg er sikker på Øboen gerne vil trykke noget om det.

Det er utroligt der er nogen der finder på det, men det er godt du har anmeldt det..

Emilie Watson

Jeg søger en billig, men absolut brugbar kvalitetsdressursadel(Stübben, Passier, Country, Kieffer el. lign), 17" med bred bom. Alder og skønhed er ikke vigtigt!

0
0
Svar på denne tråd

føj føj føj
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 12:51

Ja det er sku skræmmende hvor åndsvage mennesker kan være. kan godt forstå du føler som du gør. Jeg tror jeg ville, som Emilie skriver, kontakt medierne. Og så havde jeg nok skaffet mig et billigt overvåningskamere, bare så man har nogle beviser, især overfor en nabo som din.

Med venlig hilsen

Helle Mathiasen

www.torrupminde.dk

- Forhandler af det hollandske hestefoder Hipro.

- Udregner foderplaner ud fra europæisk standard.

- Små uldne maine coon killinger sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Vi opleved det
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 13:06

For mange år siden på vores pony...Det blev dog opdaget, og det var en lidt sær gut som brugte dem til at lave violin strenge af!!

Efterfølgende var han så fræk at vende tilbage og spørge om han måtte få noget mere hår....Fatter ikke lige hva der sker for folk nogen gange!!

jeg ville klar melde det til politiet, så det er nedskrevet i tilfælde af at der evt. skulle sker mere...Naboen mv.

0
0
Svar på denne tråd

haleklipperi
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 11:11

Det lyder da helt grotesk - især hvis det er jeres naboer. Men hvis de er nogle mennesker som misrøgter deres egne heste, så er de nok ikke helt normale på øverste etage.

Kan I evt. sætte et midlertidigt kamera op, så du kan fange dem på film hvis det sker igen?

0
0
Svar på denne tråd

Og den..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 11:12

går ikke på nogen måde sammen med et føl???

Mvh

Line

4 års Churchill til spring/dressur sælges. Yderligere info på præs.

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 14:33

Det er ihvertfald sket om natten.

Man kan selvfølgelig ikke bare sige det er naboerne - det var alligevel i august deres ponyer blev hentet, så det er lidt sent at "hævne" sig.

De går ikke sammen med noget føl.. De er alle voksne...

:(

0
0
Svar på denne tråd

voksne...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 21:38

voksne heste kan også bide haler (jeg ved det for min har lige fået bidt halvdeken af)... og det kan sagtens se "skåret" ud...

Men hvis hesten har stået i boks alene om natten er det jo ikke en mulighed....

Hilsen Trine

Medlem af Kongelundens Rideklub - Klubblad & Stævneudvalg

Ejer af den smukke og frække Sonny Boy

Lækker specialsyet dressursadel 16½" sælges

!!!KLIK!!!

0
0
Svar på denne tråd

til Trine
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 14:39

De går to sammen i en stor boks, og shetteren går alene. Så det kan egentlig godt være. Jeg tror vi skal prøve at se om den bliver kortere.Jeg undrede mig også over hvorfor man kun ville klippe af den ene hest. Men ja, det kunne klart være en mulighed - og jeg håber det er det! For med alle de mærkelige naboer der er, så ville det andet være uhyggeligt! (Troede bare ikke heste gjorde sådan noget?)

0
0
Svar på denne tråd

halebid
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 16:54

nej men der er desværre nogle der kan finde på det...

på vores fold var det en 4 rs vallak som åbenbart kedede sig for meget (den får ikke særlig meget stråfoder og er ikke meget i hæmder - så den mangler meget stimulering)... Dermed IKKE sagt at i ikke passer jeres heste!!

men de kan altså godt finde på det som voksne desværre...

har du evt et billede af det?? så kan jeg se om det minder om min hests hale

Hilsen Trine

Medlem af Kongelundens Rideklub - Klubblad & Stævneudvalg

Ejer af den smukke og frække Sonny Boy

Lækker specialsyet dressursadel 16½" sælges

!!!KLIK!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 17:58

Det virker bare mærkeligt, men selvfølgelig kan det godt være de keder sig om natten. Og Nicki er førerhesten, så Marie tør ikke stå foran hun, hun står altid ved hans numse. Så det giver egentlig mening... Synes bare det virker så UINTELLIGENT af hende.. Måske er det bare mig der ikke er realistisk... Nå men vi må ihvertfald lige se kommende dage... Og ellers må vi indele dem i bokse. Synes bare det er synd at dele dem op. De elsker at stå og nusse hinanden om natten :(

Hestepasser eller halvpart søges i Faaborg/Broby-området...

... Tag en kigger på mine hestes præsentationer og send mig en besked eller sms :o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider