Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

build-up
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 18:12
Jeg har en ældre hest som har svært ved at tage på. Jeg overvejer at prøve "Build-up" fra Brogården. De skriver at de blandt andet er godt til heste som skal tage på. Min hest for i forvejen Sixteen plus + olie og alt det wrap hun kan spise men det virker ikke rigtigt. Er der nogle som har erfaringer med build-up.
0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 21:57
Hvis den ikke tager ordentlig på af Sixteen plus, så giv den noget betfor ved siden af.

Build up er mere til unge heste, da det går ind og bevirker at hesten får tilsku, der kan hjælpe den til muskelsætning og opfedning osv, mens gamle heste bare behøver huld jo.

Ellers skal du prøve med phase III og betfor. Det lever min gamle krikke rigtig godt på og han har ellers været svær at holde huld på hele sit liv!

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

Har den
Forfatter: 
Dato:  26-03-2004 22:36
altid haft svært ved at tage på?

Eller er det først nu på sine gamle dage. Hvis det er tilfældet vil det være godt at kunne udelukke, at der er noget galt med hesten.
Så vil et helbredstjek nok være en god ide`

V.H.

Denise

Uddannet hestemassør og healer.
Rytteren behandles gerne med. ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hej i 2
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 10:37

Til Miki
På brogårdens hjemmeside skriver de direkte at det også kan bruges til ældre heste og heste som har dårligt huld. Det var derfor jeg tænkte at jeg ville prøve build-up men tak for det andet forslag.

Til Denise
Ja, hun har altid haft svært ved at holde vægten. Denne gang har hun tabt sig da hun ikke spiste, fordi hun ikke ville have det andet foder der ellers normalt bliver fodret med på stedet. Men jeg synes hun er længe om at tage på.

Betty
0
0
Svar på denne tråd

Betty....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 13:05
Er det sixteen plus hun ikke vil spise? For det er meget normalt for mange heste at de ikke gider det i længere perioder.

Build up er fint nok, men hvis du kan fodre den langsotmt op på noget mere almindeligt foder, så er det langt bedre og især hvis det er en ældre hest.
-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

build-up
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 18:03
Hej Miki
Hun vil gerne spise Sixteen plus men der sker bare ikke noget. Derfor tænkte jeg på build-up i en periode indtil hun igen blev fin. Derefter ville jeg vende tilbage til Sixteen plus. De andre heste på stedet for en helt anden blanding, men hun har alle dage været kræsen og det er ikke blevet bedre efter hun er blevet ældre.
Betty
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kommer
Forfatter: 
Dato:  27-03-2004 19:31
til at tænke på min hund. Den er 14 år og også meget kræsen. Jeg ved godt hvilken foder der er bedst for hende. Med de VITAMINER og MINERALER hun har brug for. Men hun er ikke enig. Øv
Så det vigtigste for mig er blot at få noget fyld i hende, så hun ikke bliver tynd.
Det var måske en ide`for dig?
Vær blot opmærksom på, at det er noget hun kan fordøje. Så hendes mave stadig fungerer tilfredsstillende.

Venlig hilsen
Denise

Uddannet hestemassør og healer.
Rytteren behandles gerne med. ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider