Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

holbarhed wrap igen igen.
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 10:58

Her på søndag er det 3 uger siden jeg åbnede en 500 kg wrapballe.

Meget tørt og rigtig god wrap. Jeg åbner den altid helt og spreder den på paller hvor det ligger mørkt og køligt.

Da det er den første balle i år, er den ikke blevet brugt så hurtig som jeg plejer, så nu er så mit spørgsmål: kan det virkelig passe at den blir ved med at være god nok ?

Jeg mærker, snuser og kigger det igennem, og der er intet med det. ingen hvide pletter og den lugter ikke surt.

Men kan den blive for gammel uden man kan se det??

og skal jeg kassere den nu og starte på en ny? hvad ville du gøre ????

Jane

Mangler du en hest at ride gratis så tjek min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Ja da - den er stadig god
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 11:03

Du har jo pakket hele ballen op og spredt den ud = den tørrer helt op. Sådan gør jeg også og mit wrap bliver kun dårligt, hvis vejret er for varmt.

jeg bruger dog stadig hø.

Hilsen Jannie
med Super Sisse og Sammie Superstar :-)

www.nokke.dk

webdesign og grafisk arbejde

0
0
Svar på denne tråd

fortsæt
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 11:04

med at brug wrappen. Den fejler jo intet!! hvis wrap bliver dårligt, kommer der jo mug og den lugter dårligt!!

MVH
Dorthe
Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest, og med en baby på vej, forventet ankomst 22/10-2008

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på!!
0
0
Svar på denne tråd

tusind tak for svar
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 11:07

tusind tak for hurtigt svar. Så fortsætter jeg bare med at bruge den.

Jane

Mangler du en hest at ride gratis så tjek min præs.

0
0
Svar på denne tråd

når man ryster den op, det gør jeg også,
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 16:48

og er ny i det, men så forsvinder noget af den tobaks søde lugt vel også?? uden at det skal betyde at det så er belevet dårligt ik??

Jeg er pænt i tvivl omkring lugten af det. Hvad er ok og ikke..

0
0
Svar på denne tråd

har kun brugt mini baller
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 12:56

og jeg fik at vide af forhandleren (landmanden) at jeg skulle bruge den i løbet af 14 dage og helst på en uge. Det er rigtigt at man skal snuse til wrappen og man kan lugte om den er for sur/dårlig. Men ideen med wraphø er vel at det holdet på vitaminer på en bedre måde fordi der ikke bliver tilført ilt - og så tænker jeg jo at når man så spreder det ud så det tørrer så vil det miste foderværdi/vitaminer? Ret mig gerne hvis jeg tager fejl!!!!

Min Off-roader har styrke og rå charme (Fjordhesten Nikolaj)

- men savner suset fra min Ferrari (Vemmetofte Mini Light DV)

0
0
Svar på denne tråd

hm ja godt spørgsmål..
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 13:11

men jeg kan nu ikke forestille mig at det kan være så meget vitamin mm der skulle forsvinde..

Ved godt det er måske en underlig sammenligning, men slog mig lige at man jo ift til mennesker og grønsager siger at det er underordnet om den er rå eller kogt- vitaminer mm bevares!

Tænker mere at så snart wrappen pakkes ud af den tætte indpaknings -plast, at så stopper den igangværende proces, og står i stilstand..

Og kan kun blive dårlig pga luft fx.

Ved det ikke, men det er min umiddelbare tanke omkring det.

mvh

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider