Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kiropraktor til hvad..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2008 22:29

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad for et problem i nøjagtig har haft med jeres hest når i ringer efter kiropraktor?? Halthed ondt i ryggen eller hvad og hvem bruger I ???

Og har i først haft kontakt til dyrlægen??

Nicolé

Jordens dejligste Hoppe!!

0
0
Svar på denne tråd

Kontakt til kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  15-10-2008 23:05

Jeg havde kiropraktor til min hest for godt 1 år siden, fordi han var modvillig på den ene volte i longen - han stoppede og vendte om, og hvis jeg pressede ham bare en smule, så blev han voldsom. Kiropraktoren var også dyrlæge, så ja havde jo egentligt kontakt med dyrlægen først.

For et par uger siden satte min hest sig ned på røven og forsøgte at komme fri - ikke bare 1 men 4 gange. Frygter at han er skadet i nakken, så snakkede med dyrlægen (som alligevel var ude til det sår han havde fået af at være i hegnet), og hun mente også det var en god ide at få ham tjekket. Umidelbart mente hun ikke der er noget, men har bestilt tid ved kiropraktoren.

Så hvis jeg har et decideret problem med hesten, fx halthed eller lignende, så er det dyrlægen jeg ringer til. Kiropraktoren bruger jeg som supplerende behandling til dyrlægen.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

problemer med
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 00:27

ryg og nakke. Ja, dyrlægen blev først kontaktet.

Jeg bruger helst en der også er dyrlæge.

Hvorfor spørger du?

~ G & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

Ren altruisme er utopi.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, nu..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 00:55

er jeg så heldig, at jeg er veninde med kiropraktor Rikke Andersen, så jeg får hende ganske enkelt til at komme forbi indimellem og gennemgå hestene for at se, om de er som de skal være og der ingen skævheder er.

Og det har de heldigvis alle været indtil videre ;-)

Så jeg bruger det rent forebyggende...

Mvh

Line

4 års Churchill springhoppe sælges. Yderligere info på præs.

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

Kiropraktor..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 13:36

Min hest var stiv på den ene volte, kastede med hovedet, fik nogle voldsomme flip og var ked af at få sadel på..

Det eneste dyrlægen kunne finde på var at fjerne ulvetænder.. Det hjalp, men ikke nok, og så besluttede jeg at få Rikke Andersen ud..

Jeg vil råde alle til at få en kiropraktor til at gennemgå hesten årligt, for de kan altså tage nogle ting i opløbet og give gode råd til strækkeøvelser mm, der vil gavne hesten..

Min hests problemer stammede fra en skæv skulder.. Det havde jeg aldrig selv gættet.. -havde faktisk haft en idé om at det var kryds/hofte..

Sadler sælges:

Kieffer Donau, NY, cognac farve

Hubertus Flexline Dressur ½ år gammel, sort

Pyhh, det her "støvsugning" er en langvarig process

0
0
Svar på denne tråd

kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 14:30

Ligesom Sascha Maria så var min hyp også helt umulig, slog fra og var vild, kunne finde på at stikke af med mig osv... Og hun er normalt en meget rolig hest. Først fik jeg en hestemassør ud som kunne se en skævhed i den ene side af hoften, som gjorde at hun gik skævt. Hun kendte en dygtig kiropraktor, som vi fik ud og han slog lidt på hende med en gummihammer også var hun god som ny efter et par ugers genoptræning og efterfølgende massage.

Jeg synes også det er en god ide at få en sådan en ud og kigge hvis man har mistanke om at der er noget i vejen, hvor problemet ikke umiddelbart kan placeres. I mit tilfælde tænkte jeg først efter et par uger om det kunne være noget andet end bare en fræk hest...

Kimmie - skal til Susan Kjærgårds clinic d. 25/10

Tænker på min Calina hele tiden - nu er hun i himlen...

0
0
Svar på denne tråd

kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 15:04

Vi brugte Anders Krag, som også er dyrlæge til Kadance kort efter vi havde købt hende.

Hun hidsede sig op under ridning og det var tydeligt at se, at noget var helt galt.

Det viste sig, at hun sad fast i skulder og nakke - formentlig efter et fald - og fik to behandlinger, da det var en gammel skade og derfor satte sig fast igen. Efter 1. behandling fik hun rettet hovene til den nu korrekte benstilling. Det har gjort underværker for hende.

Som Kimmie, skulle vi også lige have et par dage til at finde ud af, hvad det drejede sig om, så jeg er ret misundelig på LineG

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 15:19

Ja hvis man ikke lige har en kiropraktor rendende for sjovt, så skal man jo selv være opmærksom på symptomerne. Så er vi jo blevet det klogere *S*

Kimmie - skal til Susan Kjærgårds clinic d. 25/10

Tænker på min Calina hele tiden - nu er hun i himlen...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider