Min gamle hoppe er i fol og har termin i slutningen af maj.
Er der nogle af jer kloge foder-nørder der vil hjælpe mig med at regne på hendes foderplan?
Lidt fakta om hesten:
Hoppe, 20 år gammel, 165 i stang og omkring 600-650 kg. Hun er pensioneret, så bliver højest redet en skridttur i skoven et par gange om ugen. Hun er en hest der taber sig let, og ALDRIG bliver overvægtig. Min bekymring går specielt på denne vinter vi går i møde, for erfaringen siger at hvis hun først taber sig, er det svært at få hende til at tage på igen. Pt. er hun i pæn foderstand.
Jeg har tænkt mig at køre hende over på Suregrow, da jeg brugte dette foder sidst hun var i fol, og også fodrede føllet op på det, og jeg var yderst tilfreds.
Brogårdens fodervejledning siger hun skal have 800 g. Suregrow om dagen. Er hun dækket fint ind hvis hendes foderplan bliver som følger:
800 g. Suregrow
ca. 600 g. roepiller
et par håndfulde lucerne, bare for at gøre det hele lidt mere spændende
Hvidløg
Og alt det hø hun kan æde, jeg vil tro det svarer ca. til 15 kg. i døgnet. Har ikke vejet efter, bare skovlet nyt ind når hun har spist op 
Min tanke er at jeg vil supplere med 1-2 dl. olie hvis hun begynder at tabe sig i løbet af vinteren.
Vil i mene dette vil fungere, eller skal hun have mere/andet for at være dækket ind?
Efter dyrlæges råd skal hun have et kalktilskud. Kan i anbefale noget?
På forhånd mange tak for hjælpen