Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodring af drægtig hoppe.
Forfatter: 
Dato:  14-10-2008 22:45

Min gamle hoppe er i fol og har termin i slutningen af maj.

Er der nogle af jer kloge foder-nørder der vil hjælpe mig med at regne på hendes foderplan?

Lidt fakta om hesten:

Hoppe, 20 år gammel, 165 i stang og omkring 600-650 kg. Hun er pensioneret, så bliver højest redet en skridttur i skoven et par gange om ugen. Hun er en hest der taber sig let, og ALDRIG bliver overvægtig. Min bekymring går specielt på denne vinter vi går i møde, for erfaringen siger at hvis hun først taber sig, er det svært at få hende til at tage på igen. Pt. er hun i pæn foderstand.

Jeg har tænkt mig at køre hende over på Suregrow, da jeg brugte dette foder sidst hun var i fol, og også fodrede føllet op på det, og jeg var yderst tilfreds.

Brogårdens fodervejledning siger hun skal have 800 g. Suregrow om dagen. Er hun dækket fint ind hvis hendes foderplan bliver som følger:

800 g. Suregrow

ca. 600 g. roepiller

et par håndfulde lucerne, bare for at gøre det hele lidt mere spændende

Hvidløg

Og alt det hø hun kan æde, jeg vil tro det svarer ca. til 15 kg. i døgnet. Har ikke vejet efter, bare skovlet nyt ind når hun har spist op

Min tanke er at jeg vil supplere med 1-2 dl. olie hvis hun begynder at tabe sig i løbet af vinteren.

Vil i mene dette vil fungere, eller skal hun have mere/andet for at være dækket ind?

Efter dyrlæges råd skal hun have et kalktilskud. Kan i anbefale noget?

På forhånd mange tak for hjælpen

Undervisning, trailertræning,

kurser tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

Købes: 2-3 stk. hestebokse

0
0
Svar på denne tråd

hvis den har
Forfatter: 
Dato:  15-10-2008 00:20

nemt ved at tabe sig ville jeg give den lidt linamix til at holde huldet godt nu den er i fol.

det får vores drægtige hopper sammen med deres øvrige foder og det virker upåklageligt.

Sød og venlig børnepony sælges billigt, se link:

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=56569943

fantastisk spring haflingervallak udlånes,kun midt og vestjylland.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis hun
Forfatter: 
Dato:  15-10-2008 07:28

let taber sig, er Suregrow nok ikke det bedste, da det er meget kaloriefattigt. Hellere Fase III nu, og så på Fase II de sidste 3 måneder af drægtigheden.

Jeg går aldrig udfra Brogårdens anvisninger, da jeg endnu ikke har oplevet de holder stik.

Har eks. lige fået lavet forslag med med Suregrow og Leisure mix.

Min hoppe skulle efter BG´s anbefalinger have 600 g SG, og efter foderplan.dk´s anvisninger 1,2 kg. Det er en fordobling, og ikke så billigt i længden.

Med Leisure mix skulle hun have 1 kg efter BG, og 1,5 kg efter foderplan.dk.

Så få lavet en foderplan under alle omstændigheder.

Tine

- Venter lille Oliver 19/1-2009 -

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

0
0
Svar på denne tråd

JAmen når
Forfatter: 
Dato:  15-10-2008 07:35

Tine: Når der er så stor forskel på de forskellige udregninger, hvor ved man så fra at det er for lidt eller for meget? Man kan selvfølgelig se om dyret ændrer tilstand. Men udfra selve planen, hvad gør man så??

Jeg fik lavet foderplan hos BG sidste år og det fungerede fint. Den gamle hoppe nægtede dog pure at æde det dyre foder, hun ville hellere have kalvefoder som hun havde fået i 23 år, og da hun havde tillagt sig en god omgang kolik (årsag ukendt for det var længe efter indkøring af ny foder) så kom hun over på kalvefoder igen.

0
0
Svar på denne tråd

Linamix...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2008 09:29

Jeg har faktisk overvejet Linamix, idet vi havde besøg af Karsten der forhandler det her den anden dag.

Han var dog og se på min unghest, så fik ikke spurgt om hans mening omkring hoppen...

Man kan altså uden problemer kombinere linamix og suregrow?

Tine: Nu har jeg ikke den store fidus til foderplan.dk.

Har flere gange efterlyst oplysning om, hvilken uddannelse og baggrund Tanja har, men det er ikke lykkede at skaffe. Har set foderplaner derfra, som jeg vil mene var helt ude i hampen, så hvis jeg stod med en foderplan fra Brogarden og en fra Tanja, ville jeg tro på Brogårdens...

Jeg må hellere få hevet fat i min foderguru, selvom det er besværligt efter vi er flyttet til den anden ende af landet...

Mht. fase II og III er jeg lidt i tvivl, for jeg kender ikke produkterne. Jeg har engang fodret med Fase balance, men jeg droppede det, da jeg er sygt fanatisk mht. intet sukker og stivelse. Og den foderplan jeg havde fået lagt dengang indeholdt hel havre.

Hvad er jeres erfaring?

Stadig nogen der kan anbefale kalktilskud?

kurser tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke
Forfatter: 
Dato:  15-10-2008 11:39

om man uden problemer, kan kombinere Linamix og Suregrow, da begge dele indeholder en del protein, så det skal der også regnes på.

Jeg har en stor tiltro til foderplan.dk, har brugt Tanja i 5 år, og aldrig har jeg haft problemer med mine dyr. De har altid lignet guld, på de planer hun har lavet. Og tro mig, hun har lagt rigtig mange timer i mig.

Jeg tror på Tanja, kontra Brogården. Da Tanja regner alle planer igennem, og ikke er sælger af noget foder. Hun er uvildig. Hun sidder med rigtig stor erfaring indenfor hvilke fodermidler, der fungerer og ikke fungerer. Og ser dagligt mange foderplaner køre igennem sit program.

Jeg har flere kontakter til dygtige foderentusiaster, og alle roser Tanja´s arbejde.

Jeg giver heller ikke meget for Brogårdens anvisninger om, at man skal bruge lucerne til alt deres foder. Lucerne er ikek noget, man bare kan pøse på sin hest, da det indeholder en del protein, og man skal passe på CA/P balancen.

Tine

- Venter lille Oliver 19/1-2009 -

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

0
0
Svar på denne tråd

Tine...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 09:29

Hver sin mening, og jeg vil få lagt en foderplan hos en anden uvildig konsulent, så jeg kan få det regnet igennem præcist.

Linamix er bestilt, så nu skal det afprøves.

Var der nogen der har erfaring med Fase II og III kontra Suregrow?

kurser tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd

mummelum
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 20:35

Husk! Hvis du giver olietilskud s skal du give majsolie eller soyaolie.

majsolien kan gives en 14 dage. soyaolien kan gives lige så længe du har lyst.

Jeg har mulighed for at lave en foderplan til dig. Er du interesseret, så smid en mail hos mig.

Med venlig hilsen

Helle Mathiasen

www.torrupminde.dk

"alt er til salg så længe prisen er rigtig"

0
0
Svar på denne tråd

Foder til din ifolet hoppe
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 16:37

Hej ,

Vi bruger selv til vores hopperne som er i folet ,specialt fuldfoder som er beregnet til ifolet hopperne(Merrie Brok) Det er alt i hvad en ifolet hoppe og hoppe med føl ved siden af har brug for. ogen fodre med det hele året , men ellers startes det med den slags foder ca. 3 til 2 månenden inden foling.

Du er velkommen til kigge forbi vores hjemmeside : www.hipro.dkø Der kan læse hvad der er i og evt. forhandler som også køre ud.

Hilsen Rebecca

Importør af : HiPro Hestefoder, Friesche Brok og Tinker Brok .

Se på vores hjemmeside : www.hipro.dk eller www.frieser2.com til Forhandler.

Hoppeføllet med fuld stamtavle sælges efter kåring/fravænning .

0
0
Svar på denne tråd

Foder til din hoppe
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 16:38

Importør af : HiPro Hestefoder, Friesche Brok og Tinker Brok .

Se på vores hjemmeside : www.hipro.dk eller www.frieser2.com til Forhandler.

Hoppeføllet med fuld stamtavle sælges efter kåring/fravænning .

0
0
Svar på denne tråd

Foder.
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 20:57

Jeg ville heller ikke bruge Suregrow til din hest når den har let ved at tabe sig. Jo hvis hun kan holde huld på alt det hø hun kan spise og evt. linamix. Men jeg ville også fortrække Fase II eller ligne produkt.

Jeg har heller ikke fidus til Tanja fra foderplan.dk Den sidste foderplan hun lavde var spild af penge og hun ville ikke høre på mig selvom jeg kender min hest bedre end hende. Hun kunne bare ikke forstå at hun ikke kunne holde huld på de mængder hun ville have jeg skulle give hende og så var der ting hun mente jeg ikke måtte/skulle bruge. Så det er sidste gang jeg har brugt hende.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

Fjordhest sælges/udlånes/bytte. (Solgt)

Weekendjob søges.

Fuldblodshoppe kårede i DH med 8 i helhed sælges.

Opstaldning søges til hoppeføl.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider