Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvorfor ride med gamacher?
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 10:46

- Fordi alle andre gør det?

- Fordi det er en vane?

- Fordi det er smart?

Det var i hvert fald min begrundelse, for ærlig talt, så ved jeg ikke, hvorfor jeg rider med dem!

Mine gamacher er ganske almindelige eskadron-gamacher som en en 5 år efterhånden tror jeg...

Jeg har så skulle have dem vasket, og ikke fået mig taget sammen til det, og nu har hesten gået uden i over en måned, og det har han ikke taget skade af, hvad hjælper gamacher egentlig på¨en ganske velfungerende hest uden benskader?

Undskyld hvis det er et dumt spørgsmål

Mvh. Anna

Se min hjemmeside med over 10.000 billeder.

Foredrag tilbydes

www.zink-mortensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg går med
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 10:51

eskadrons strygegam.

Af den simple årsag, min hest har nul balance og slår sig selv indimellem.

Så tager de lige toppen af slaget.

På sigt satser jeg ikke på de skal bruges hver gang.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Fotokursus på sjælland 19/10

0
0
Svar på denne tråd

De er rare at have...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 11:02

Jeg bruger dem især på ungheste, da de (som Tine skriver ovenfor) ikke har så megen balance, og derfor ofte stryger sig.

Vi bruger også altid gamacher når vi kører maraton. Den høje hastighed rundt i forhindringerne gør, at hestene let kan stryge sig (og i et 2-spand er der også en lille risiko for, at hestene ramler benene sammen).

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

2 Fjordvallakker sælges. Dejlige drenge 2½ og 3½ år, under tilkørsel

0
0
Svar på denne tråd

fffffff
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 11:14

Min hest går med gamacher i skoven og i springning da han stryger sig selv og kan ramme sig selv med bagbenet op i forbenet. Han går også med klokker på forbenene da han stryger sig selv i ballen og hiver sin sko med af når han er rigtig dygtig.

Tilmed taber han tit klokken fordi han træder op i klokken og træder den af - men hellere det end skoen og hans kode.

Han går også med klokker på folden og har tilmed en gang gået med klokker på bagben også da han strøg sig selv inderst ved koden/hoven. Dette går han heldigvis ikke mere :)

Jeg rider med bandager med bandageunderlag under ridning som er lagt om koden da JEG synes det fungrer for min hest og jeg og fordi jeg har en lille plan om at det støtter lidt. Hvis ikke, så pynter det i hvert fald fint ;)

Mine gamacher - er rimelig ridset så jeg glad for dem :)

Skal ud og invisteret i et par kodeledsgamacher til at ride i skoven emd da mine godt ku trænge til en udsiftning.

Jeg søger en Passier Lenox og en Trainers Mariel -, sort. Max 16'5 tomme.

Med udskiftlig "bom". God stand, brugbar og absolut
ingen misfarvninger.

Skriv PB - skal kunne prøves inden og vær nær Albertslund ...

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 11:16

Jeg har faktisk et billede:

- Havde han ikke haft klokker på her ,evt gamacherne også - havde han ramt sit eget forben og muligvis også hevet sin sko med af. Kig på bagbenet op mod forbenet under hestens mave ;)

Jeg søger en Passier Lenox og en Trainers Mariel -, sort. Max 16'5 tomme.

Med udskiftlig "bom". God stand, brugbar og absolut
ingen misfarvninger.

Skriv PB - skal kunne prøves inden og vær nær Albertslund ...

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 11:49

Det er en vane tror jeg, mine heste har stort set altid gamacher på alle 4 ben når de bliver redet. Jeg bruger gamacher for at beskytte hestens ben mod slag, nu er det kun ungheste jeg har, så de skrumler lidt rundt en gang i mellem. Jeg har dog en 3 års som tydeligvis ikke bryder sig om at være pakket ind så det er hun fri for. Hun har dog som regel klokker på da hun smeder en del.

0
0
Svar på denne tråd

unghest...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 12:09

Jeg rider med gamacher fordi min er en unghest.

Han har ikke den bedste balance endnu og hvis han bliver distraheret og kigger sig for meget omkring har han også en tendens til at klaske benene sammen.

Regner ikke med at han skal gå med dem altid, men de er meget gode at have synes jeg.

Dog vil jeg altid springe med gamacher! Kan lige forestille mig hvis den skulle slå et bagben op i et forben! AV!

Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider uden
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 12:12

fordi mine heste har styr på deres ben og fordi jeg ikke er pylret.

De har aldrig skader.

I en periode hvor den lille gik meget på forparten og ikke nåede at flytte forbenene brugte vi klokker på forbenene for at beskytte skoene.

En velredet hest i balance behøver ikke pakkes ind.

Mvh Mette
Defineret ponyrytter
· Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
0
0
Svar på denne tråd

Støder sammen
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 12:25

Tak for svarene :)

Kan man høre, når benene støder sammen, for det hører jeg faktisk aldrig - og kan ikke huske om jeg gjorde engang...

Men gamacherne er da lidt skrammede, men det kan vel være fra min gamle hest eller da jeg tilred ham/han var ung??

Jeg har ikke bemærket noget ved ham, nu hvor jeg ikke har redet med dem i 4 uger, men vil heller ikke skade ham

Mvh. Anna

Se min hjemmeside med over 10.000 billeder.

Foredrag tilbydes

www.zink-mortensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Når gamasher er skrammede
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 12:32

Tror jeg faktisk i mange tilfælde det skyldes, at de stikker 1-2 cm længere ud fra benet end "ingenting" - derfor rammer hesten sig lettere når den har gamasher på end uden.

Hvis den rammer sig vil du som minimum se skrammer, sår og hævelser på hestens ben. Ser du ikke det, har du nok ikke brug for at beskytte den.

Mvh Mette
Defineret ponyrytter
· Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
0
0
Svar på denne tråd

Gamacher
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 12:38

Jeg rider med gamacher og klokker, fordi min hest er ung og stadig noget klodset med hendes ben.. Tidligere gik hun uden gamacher på fold, hvilket har resulteret i et overben på hver bagben..

De overben var faktisk årsag til at hun har været halt i meget lang tid, og hun har fået skadet senerne ved det sted på benet.. Det var meget tæt på at hun var blevet erklæret uanvendelig som ridehest, men heldigvis blev hun rengående i sidste øjeblik..

Nu går hun med gamacher på bagbenene alle andre steder end i boksen. Simpelthen fordi jeg ikke vil miste min ridehest bare pga ikke at bruge gamacher..

Sadler sælges:

Kieffer Donau, NY, cognac farve

Hubertus Flexline Dressur ½ år gammel, sort

Pyhh, det her "støvsugning" er en langvarig process

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider