Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Passer det, at hvis
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 22:35

man fletter manen op i 5 dage og lader den hænge løs i 2 dage og fortsætter sådan, så kan man opnå at den bliver kraftigere?

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Mine heste:
- Pintohingsten Jack D
- Hingsteføl Joker (søn af Jack D)

- Knabstrupper vallak Makron

0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 23:59

ikke på, det er vist en and..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 00:38

tror jeg nu ikke. Hvis du fletter fletninger i menneskehår, lader det sidde. piller det ud, osv. så vil det syne større fordi krøller får håret til at se mere fyldigt ud.

Nanna

Keep your friends close. Keep your enemies closer

0
0
Svar på denne tråd

jhsjdkhaskjd
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 01:41

Du skal bare flette den op så den altid er flettet - så bliver den "kraftigere" fordi slidet på de enkelte hår mindskes kraftigt - det virker!

(Min tinkers man voksede 20 cm på 1 år - og var lækker og tyk).

Anna og Flicka - et broget makkerpar!

0
0
Svar på denne tråd

Men...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 04:00

...hvor må det være ubehageligt for hesten at have flettet håret op hele tiden! Så skal det da være en meget løs fletning.

Fatter heller ikke de mennesker der putter elastikker i deres hunds "pandehår".

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

Giv din støtte til:

http://www.orangutang.dk

0
0
Svar på denne tråd

Anna S hvor gammel
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 13:07

var din hest på det tidspunkt??

Mvh

Gitte-Mor

Mine heste:
- Pintohingsten Jack D

0
0
Svar på denne tråd

Elastikker i hundes-pande hår
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 13:09

er da en fed løsning i forhold til at håret hænger ned over øjnene. Udstillingsmodellerne kan jo ikke klippes så (y) for at de går med "ting" i pandehåret.

Mvh

Gitte-Mor

Mine heste:
- Pintohingsten Jack D

0
0
Svar på denne tråd

Fletning
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 11:29

Man kan sagtens have hesten flettet hele tiden uden at den bliver generet af det. Man fletter jo ikke mega stramme fletninger.

Da jeg havde min araber havde han altid flettet man for at passe på den.

Både ham og min paint jeg har nu, har altid deres haler flettede og i pose igen for at passe på dem og slide mindst muligt.

Så med mindre man fletter meget stramt der hvor hårene sidder fast, så er det ikke synd. Hvis det generede hesten ville den jo klø sig, eller vise andre tegn på ubehag.

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Kvalitets westernsadel købes. Se min profil

0
0
Svar på denne tråd

Benedicte:
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 11:44

Kan du ikke lige forklare lidt nærmere om din procedure med halen?

Bliver hesten ikke mopset over at have halen bundet op?

Er halen altid flettet?

Kan man undgå at den bliver beskidt på denne måde???

Min skider meget på sin hvide hale, og sådan noget gammelt @!#$ at sq godt nok svært at vaske af.

0
0
Svar på denne tråd

Lese....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 13:13

Jo altså jeg fletter halen fra der hvor haleroden slutter. Så har jeg en hjemmesyet halepose hvor jeg stikker lukningerne igennem det øverste på fletningen.

Jeg fletter om når jeg synes hun trænger til det.

Og nej, ingen sur hest... Kun en ren hale som ikke bliver slidt og beskidt af mudret.

En halepose

Min araber´s hale.

Jeg skal prøve at tage et billede af Bella i dag når jeg er i stalden. Så kan du se hvordan det ser ud med sådan en på.

Hilsen Benedicte

0
0
Svar på denne tråd

kan hun
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 14:07

godt bruge sin hale til at vifte fluer væk med sådan en på. Jeg har to skimler og ville elske rene haler som ikke er tisgule.Kan du ikke sætte et billede i hvor man kan se hvordan den er syet?

COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk

0
0
Svar på denne tråd

Haleposer..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 09:37

Hejsa...

Jeg er også tilhænger af haleposer og flættede haler.

Nu er det at sy en halepose ikke en større videnskab, det jeg gør er at gå ud og købe noget stærkt stof der også gerne skulle være så vandafvisende som muligt, jeg bruger bevernylon(flyverdragte stof). Og delen til at stikke gennem halen er stk bredt bånd med et "klik-spænde".

Nå man så skal til at sy posen er det vigtigt at man lige vuder hvor lang en pose ens hest har brug for. Den skal nemlig ikke være så lang så den når ned til mudderet på folden men også så lang at halen ikke ligger og folder for meget i bunden af posen.
Det er også vigtigt at sy kanterne grundigt og sørge for det kan holde, de bliver jo udsat for nogle ting når hesten slår med halen.
Delen til at stikke gennem halen er jo lidt op til en selv hvordan man laver den.

Hvis du ikke er et geni med en symaskine så kan man købe færdig lavet haleposer af Maria Gandløse:
http://www.gandloese.dk/

De kan stadig godt vifte fluer med, men de skal lige vende sig til lyden der kommer når de klasker haleposen op på låret/maven.Hvis man også rider med flettet hale skal de også lige vende sig til at de godt kan komme til at "piske" sig selv med halen.

Jeg gør det at min hest "få" sin hale om sommeren, da han er meget hysterisk med fluer. Men ligeså snart det begynder at tage af i mængden af fluer så bliver hans hale flettet op igen og på med haleposen.

Her er lige et par billeder af min hests hale som den ser ud om vinteren. Jeg har desvære ingen billeder hvor han har halepose på.

Sari

En rigtig hest er broget APHA

0
0
Svar på denne tråd

Haleposer..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 10:51

Jeg har fået taget billeder, men jeg får dem først på i aften.

Hilsen Benedicte

0
0
Svar på denne tråd

Lese523 - ang. beskidt hvid
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 20:32

hale så jeg har fået det KANONE råd at vaske den og derefter give den (halvvåd) en ordentlig gang kartoffelmel. Lade det sidde til det tørrer og VUPTI - HELT hvid hale (y)

Mvh

Gitte-Mor

Mine heste:
- Pintohingsten Jack D

Føldækken købes, pony pude købes, ridetøj til 4 årige købes

0
0
Svar på denne tråd

Billede....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 21:58

Gitte... Det holder bare ikke når de kommer på fold eller skider på den. Men det er godt hvis den skal til stævne.

Jeg har ikke fået lagt billederne af Bella´s halepose på computeren, men jeg har fundet et billede af en halepose som sidder på hesten.

Håber det giver mening.

Hilsen Benedicte

0
0
Svar på denne tråd

jeg må have
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 18:25

gang i symaskinen og prøve mig frem. Tak for billeder.

COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 11:13

Undskyld, men hvis hesten altid har posen på, hvornår er det så, man får glæde af den rene hale???

Minigården

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 12:03

Jeg er nu stor tilhænger af at heste kan få lov til at vifte med håret...

Jeg fik en association hen af "MY LITTLE PONY" Er Barbie hestens efterfølger, blevet levende?

Nej undskyld, jeg kunne ikke lade være.

Men er det ikke lidt meget at bedømme hestens kvaliteter på hårpragt? Handler det ikke om helt andre ting, som eksteriør, gangarternes kvalitet, arbejdsvillighed og temperament?

Eller er jeg bare helt dum og uvidende?

"Under no circumstance should your hand disturb the horse's mouth. You must learn to stay calm in all situations and control your emotions. There is no room for anger."

Translated from Xenophon

0
0
Svar på denne tråd

Barbie hest
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 12:34

He he.. Ja jeg anser da min hest for at være en "barbie-hest" men det er fordi det er en showhest. Halen er jo en del af heleheden.

En ren hale er da altid flot, og det er nu noget nemmer til shows og den slags, at man ikke skal bruge timer inden bare på at så halen til at se ordenlig ud, især når man har en hvid hest der også skal gøres ren.

Og nej den har ikke posen på altid, min egne hest har den kun på når han er på fold eller i sin boks. Når jeg rider er den ikke på og halen er somregel flettet op, men hvis der trænes noget hvor der er riciko for han jokker i halen forbliver den flettet.

Nej man bedømmer ikke kvaliteten af hesten på hårptagten, ved mindre vi er over og tale koldblods heste.

Men inden for western er det meget normalt at sætte ekstra(fake) haler på hestene til shows. Jeg er så bare i den heldige situation at jeg ikke behøver det hvis jeg passer halen om vinteren med halepose.

Det er sjovt som folk reager med hensyn til brugen af halepose, det er tit engelske rytter der syns at vi western folk er mærkelige når vi putter en pose på halen, men når de så har gået og kigget på westernhestenes flotte hale hele vintern igennem, så går der ikke længe inden at de også få flettet halen og der bliver lavet poser til de engelske heste også.

Men det er jo en smags sag. Men jeg er sikker, min hest(e) kommer altid til at gå med halepose.

Sari

En rigtig hest er broget APHA

0
0
Svar på denne tråd

Neizse - hvem
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 22:27

spørger du?

Mvh

Gitte-Mor

Mine heste:
- Pintohingsten Jack D
- Hingsteføl Joker

KØBES: Føldækken 100-110, pony pude (stg136), alt ridetøj til 4 årige

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider