Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kodeledsforvridning??
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 23:28

Er der ingen som har positive historier at fortælle om kodeledsforvridninger? Har lige googlet, og er blevet meget deprimeret over at læse alle de skræk historier.

Min datters dejlige dressurpony står med en kodeledsforvridning, og vi har netop i dag fået at vide at den skal stå yderligere 6 uger. Den har allerede stået 3 uger (plus 2 før man vidste at det var en forvridning hvor den var på Finadyne), og har nu fået sin anden behandling med ledvæske. Den er ikke særlig halt, det synes kun på den ene volte. Den er blevet røntgenfotograferet, og bedøvet i kodeleddet. Desværre er den ikke blevet bedre i de sidste 3 uger, derfor er den blevet beordret 6 ugers ro. Hele familien er ret kede af at situationen, men selvfølgelig mest min datter som savner at ride på sin pony.

ER der nogen som har et par opmuntrende historier, og gode råd?

0
0
Svar på denne tråd

Kodeledsforvridning.
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 09:30

Den ene af vores tunge heste har haft en kodeledsforvridning et par gange og er kommet godt over det. Den første gang troede jeg det var en hovbyld og ringede efter smeden før dyrlægen - smeden kunne konstatere at det ene kodeled var varmt og at det så nok drejede sig om en kodeledsforvridning i stedet for en hovbyld - så lærte jeg det.

Nå, men vores hest fik ro og kom sig i løbet af nogle uger igen og der er umiddelbart ingen mén og hun bliver nu redet nogle gange om ugen uden problemer.

Det er godt nok ærgerligt med Jeres pony. Jeg håber den kommer sig!

Rigtig god bedring med den!

Mvh.

AnjaR

Don't ask what te world needs-

ask instead: What makes your heart sing?-

For what the world needs-

is people with hearts that sing!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 09:43

Min hoppe havde for et par år siden en kodeledsforvridning.

Tror hun stod inde i 2 mdr hvorefter vi langsomt begynde genoptræning..

Hun har overhovedet ingen men af det.

Krydser fingre for at din datters hest blir rask igen..

Vh Karina.

0
0
Svar på denne tråd

Ro ro og atter ro.
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 12:09

I den travstald jeg kommer i, fik en af staldens heste også en kodeledsforvridning. Han skulle stå i stald i 2 mdr, og er nu igen langsomt begyndt at blive genoptrænet.

Tålmodighed - ellers laver man mere skade end gavn.

Held og lykke

Knus fra Mette

*Nu med Travhesten Mao Seat*

Vil du ha' fart og fest - Så er en Travhest bedst!

*R.I.P Min elskede Samson, han var den flyvende Fjordhest!*

0
0
Svar på denne tråd

positiv jo da...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 12:56

Min lille Baldini står lige nu stille pga kodeledsforvridning.

Forløbet har været:

for 4 uger siden kørt på Højgaard, bedøvelse af kodeled, røngten ok - indsprøjtet ledvæske.

Sidste fredag til tjek på Højgaard - 100% haltfri.

Så nu står den på 3 ugers ekstra ro for at han skal komme sig helt inden genoptræningen startes.

Så jo - jeres pony skal nok blive ok igen. Det er kun hvis der er røngtenforandringer at diagnosen ikke er så god.

God bedring

Mette

0
0
Svar på denne tråd

min palo
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 13:00

fik en kodeledsforvridning i april. Hun var ikke halt men tabte ligesom hendes kodeled når det blev belastet. Jeg fik en dom af dyrlægen at hun skulle stå 6 uger i boks ro. Det var totalt umuligt med en hest der er van til løsdrift og at gå omkring 80 km om ugen. Så satte jeg hende i en lille fold med en makker og så gik det meget bedre.

Efter 2 mdr var det stortset uændret, det var ikke så tit men det var der. Så fik jeg en alternativ dame ud med en laser der behandlede hende 1 gang og 1 gang med nåle for skævhed og hun har været helt fit for fight siden. Fik dyrlægen ud 14 dge efter og hun blev bøjet i alle led der var intet. Jeg har fået hende tjekket med røntgen og af kiropraktor og massør, da jeg er fuldstændig panisk for at hun ikke skal være i orden inden jeg starter op med at ride distance på hende og de har alle sagt go for hende.

Og det er bare som om at hun ikke har stået stille hendes træning ligger på det samme endnu hvad angår puls og kondition. Så det kan lade sig gøre at få en helt frisk hest igen ...

Hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo

http://www.123hjemmeside.dk/MariBo

Vi forhandler Vaks hundefoder fra henne pet food

d. 2 nov orienteringsridt 3- 10 - 15 km.

0
0
Svar på denne tråd

Kodeledsforvridning
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 13:13

Min hest havde tilbage i år 2004 en slem kodeledsforvridning (slem ifølge dyrlægen). Hun stod i ca. 2½ - 3 måneder. Efter 4-5 bøjeprøver hvor hun ved den sidste fortsat ikke var helt rengående, valgte dyrlægen at sige at jeg blev nødt til at starte genoptræning nu og så måtte vi se om hun kunne holde til dét - han ville ikke garantere noget, men vi blev nødt til at prøve at se.

Heldigvis var der intet efterfølgende og den dag idag, har hun ikke engang en lille smule hævet ben eller andet efter dét - heldigvis

Hilsen fra
Louise

Hjemmeside om min hest Odessa - tryk her!

Flotte Equipage og Hippologisk blade sælges - se mere på min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

venindes hest
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 13:44

min venindes unghest fik en for nyligt.

efter 6 - 7 ugers ro + ledvæske var den fin igen.

det gælder om at behandle i god tid så der ikke går inflammation i det. hvis der er nogle fibre der er revet over og forstrukket og skal hele så kan det godt tage op til et år har jeg hørt.

det skulle være godt at gå ture med den på asfalt da det hjælper ledbånd og sener til at gro sammen korrekt.

en lille men meget fast fold er også godt.

Formidling af Portugisiske LUSITANO heste.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk

- også heste der står i dk.

0
0
Svar på denne tråd

det hjælper lidt!
Forfatter: 
Dato:  10-10-2008 20:07

for alle de gode historier!! Det hjælper lidt!

0
0
Svar på denne tråd

træning af hest med kodeledsforvridning
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 05:53

Ved godt at det her er et gammelt indlæg , men står nu i samme situation med min datters pony.

Var hos Falk Rønne, hvor svaret var at hun godt måtte skridte på store volter på blødt affjedrende underlag, altså IKKE asfalt og skov.

Mvh Eva

0
0
Svar på denne tråd

kodeledsforvridning - godt nyt!
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 13:35

Hej Eva,

Kan fortælle at vores pony i dag er i superform, og netop blevet kvalificeret til landsstævner i dressur. Alt i alt stod han fra midt september 2008 til slutningen af december uden at være i almindelig træning. Vi gik meget forsigtigt til værks, og der har aldrig været problemer. Falk Rønne anbefalede ringsko til ham, dem går han stadig med idet vi ikke helt har turdet tage dem af. Men mit råd til jer er at tage det med ro. Men det tror jeg nok Falk Rønne også selv har sagt til jer. Held og lykke med jeres pony!

0
0
Svar på denne tråd

undskyld jeg forstyrrer
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 13:49

MariBo ♥Bint Maras♥ :

Hvad var det for en behandling?

Muin hest har nemlig bløde koder - og jeg føler også nogle gange at han taber kodeledet ?

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider