Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ligger meget ned
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 19:58

Jeg har en plag på 1½ år, som jeg synes ligger helt enormt meget ned, er det normalt?????

Hun har stået på sommerfold hele sommeren, og der har hun også ligget meget ned, til tider har jeg været helt nervøs for om hun var i live fordi hun bare lå helt flad på siden når jeg så til dem. Nu er hun så kommet på stald i fredags, og der ligger hun også meget, og når jeg tænker tilbage, så gjorde hun det vist også sidste vinter på stald.

Hun virker ikke syg, men ser noget træt ud.

For en måned - 1½ måned siden begyndte jeg stille og rolig at fodre på dem igen efter en god sommer på græs.

Fryser hun måske?? Så hun bruger for meget energi til at holde sig varm.... Hun bliver fodret med Suregrow og Hartog Lucerne og masser af wrap.

Er det normalt???? Altså det er ikke normalt i forhold til mine andre heste, men er der noget galt i det????

Karina
Kirkeby
75% oldenborgføl fra i år sælges. F: L'amour af Støvlebæk. MF: Højvangs Turbo. Se min præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 20:29

Måske en blodprøve kan afsløre om hun er i underskud af noget...

Men prøv dog at ringe og forelægge det for din dyrlæge - det koster jo intet at ringe om gode råd...

MVH.

Betina

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

se mere på: www.stutteri-lyngholm.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 20:33

Næææ det har jeg såmænd også tænkt mig at gøre, men indtil de har åbent i morgen tidlig, kunne jeg da godt tænke mig at høre om der er andre med samme oplevelse........

Karina
Kirkeby
75% oldenborgføl fra i år sælges. F: L'amour af Støvlebæk. MF: Højvangs Turbo. Se min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Helt normalt....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 22:14

Føl og plage ligger rigtig meget ned.

Hvis ellers plagen ser fin ud og du har sørget for at tildele mineraler der passer til hesten, så tror jeg ikke der er grund til bekymring

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

Helt korrekt!
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 23:21

Som ovenstående ligge føl og plage meget ned. Ydermere ligger hoppe føl/plage mere ned en hinsteføl/plage og vallaker.

Hvor meget ligger den ned???

Jeg vil sige at det er helt normalt at de i perioder ligger ned et par gange i ugen. Dette ses især i deres vækstperioder.....

Føl og plage rammes lige som menneskebørn også af vokseværk hvis udviklingen går lige hurtigt nok.

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 23:31

jeg har en på 8 år og den ligger også rigtig meget ned... i boksen hver nat, på folden det meste af natten når den er på døgn fold og om vinteren ligger den gerne ned der hvor der er tørt... Det er jo tit et tegn på at de er trygge... Min hest ligger ned min. 1 gang i døgnet og tager en lur..

Sagde Janne som mener at TIMING er alt...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Det gør vores
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 09:19

8-årige også. Hun ligger hver nat og rejser hun sig op og spiser når der bliver morgenfodret. Men når hun har spist kan hun sagtens finde på at lægge sig en time mere...Det er en vane, hun hygger sig med det.

Jeg tænker at hun nok er B-hest,ligesom hendes mor er B-menneske...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 09:55

Min hest - Cashew ligger altså også rigtig meget ned. Han tager sig tit sådan god gang "morfar" hvor han virkelig godt kan ligne en hest som er død i sin boks ;)

Han sover virkelig dybt tungt og har også oplevet at jeg er kommet derud kl. 21 og så har han bare snorket helt vildt og var næsten ikke til at vække.

Han kan også godt tage sig en god gang ruller og sovetur ude på folden, selvom der vil han nok helst spise og lege med de andre. Når de får morgenhø inden de kommer på fold ligger han endda også ned og æder dette. Doven hest.

Men i boksen ligger han meget ned. Unormalt - det tror jeg ikke det er.

Jeg søger en Passier Lenox og en Trainers Mariel -, sort. Max 16'5 tomme.

Med udskiftlig "bom". God stand, brugbar og absolut
ingen misfarvninger.

Skriv PB - skal kunne prøves inden og vær nær Albertslund ...

0
0
Svar på denne tråd

unghest
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 10:14

jeg har også en 3 års hoppe, hun har også altid ligget meget ned lige siden hun var lille i forhold til det andet føl hun gik med.

Hun voksede også rigtig meget og min dyrlæge sagde at det var helt naturligt og jeg ikke sku bekymre mig om det.

Så hvis du sys hun er frisk og rask tror jeg ikke du behøver at være nervøs for hende :0)

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok..
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 10:41

have ringet efter dyrlægen noget før, sidste begyndte min hoppe at ligge meget ned og jeg fik dyrlægen ud efter en uge..

Hun havde 40,5 i feber og havde høje infektionstal, eneste tegn på dette var at hun lagde meget ned.. Hun spiste og var ellers som normal..

Din ville nok have været død, hvis det er det der er galt, men jeg ville stadig forhøre dyrlægen..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

Mineraler
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 11:19

Min plag lå rigtig meget ned i sommers, og hun virkede træt og ugidelig.

Hun var ikke fodret optimalt og hun var helt ned i huld, jeg fodrede hende op med græs, Sure grow samt kobber fra Brogården, desuden "ko mineraler ad libitum" det tog et par md. og siden hun blev fodret korrekt har hun ikke haft samme behov for at ligge ned.

Måske mangler den mineraler, og specielt her hvor de skal sætte pels??

0
0
Svar på denne tråd

Bestil tid til undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 12:12

Hvis jeg var dig, ville jeg få din hest undersøgt.

Vi har haft en med mavesår, som også så rask ud, men den blev undersøgt fordi den lå meget ned. Han var også kun 1 1/2 år.

Det er også bedre at få bekræftet at din hest ikke fejler noget, end gå og være i tvivl og bekymre sig om det, hvilket du jo gør :) både for dig og din hest skyld.

Vh. Alice.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider