Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

må ikke få hesten ind...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 01:02

Jeg laver dette indlæg i håb om at få nogle gode råd.

Min hest er, sammen med 6 andre, opstaldet på et hestepensionat. Desværre må vi hesteejere stå stille og se til at vores heste skal stå ude om natten og fryse. (der har været is på bilerne de sidste 2 nætter)

Ejeren af stedet vil ikke have hestene ind om natten før om nogle dage, men vil dog stadig have fuld boksleje (alt incl.) På vores kontrakt står der at staldperioden starter d. 1.10. Hestene står på en afgnavet mark uden nogen form for foder overhovedet.

Jeg og flere andre overvejer at flytte vores heste nu og her, men det kan jo heller ikke have sin rigtighed.

Hvad ville i andre HN'er gøre???

Mvh Kristina.

Sov sødt min dejlige Svalle - savner dig hver dag.

(¨`•.•´¨) (¨`•.•´¨)
. `•.¸(¨`•.•´¨)¸.•´
. ×°× `•.¸.•´ ×°×

Meget rideudstyr sælges ...

0
0
Svar på denne tråd

flytte alle på en gang
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 05:43

og dte kan ikek gå for langsomt.

hvis man har en aftale om stald=boks fra d 1/10, ja så har man også en aftale. da vedkommende ikke overholder sin del af aftale, er i, i jeres gode ret til at flytte omgående.

MOBBEN IMC.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 06:25

på kontrakt, kan i vel egentlig bare gøre boksene klar og tage dem ind??

(Og så finde et nyt sted, hurtigtst muligt)

Mvh. Bente.....

0
0
Svar på denne tråd

flytte min hest
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 06:27

jeg ville flytte min hest omgående. Det kan ikke være rigtigt, at man ikke ser på hestenes trivsel som udlejer, og når der står 1/10 i kontrakten, er det kontraktbrud - og derfor kan I flytte jeres heste uden varsel og uden at have noget økonomisk i klemme.

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

Flytte..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 06:52

I første omgang ville jeg selv sætte hesten ind om aftenen og lukke den ud om morgenen, og osse lige snakke med de andre om det, så ik den skulle stå inde alene... Derefter ville jeg finde et nyt sted hurtigst muligt...

R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008

www.indigo.org/ rainbowbridge_ver2.html

If you don't know me, don't judge me

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

imod loven.....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 08:03

iflg dansk lov skal heste have adgang til overdække samt et tørt leje......og det bliver vist ikke opfyldt af udlejer.....

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 09:24

Ikke nok med det er lovbrud. Så er det også kontrakt brud..

Enden så går i imod ejeren og gør boksene klar og sætter jeres heste ind for natten. Ellers også planlægger i ALLE at flytte på EN GANG!

Jeg selv har måtte flytte min hest for at sikre optimale forhold her til vinter. Om sommeren er det let for hestene går på græs. Men det er svært når vinteren kommer. Mange steder spares der på strøelse, foder og hø. Og det er noget svineri.

Bla af sådanne årsager var jeg nødtil at flytte min hest ret hurtigt... Jeg fandt heldigvis et sted hvor forholdne er i top...

Men jeg har lært at man som heste ejer må sige fra på sin hests vegne. Havde jeg opdaget at min hest stod ude om natten. havde jeg øjeblikkeligt taget den ind uanset hvad ejer sagde eller flyttet..

Jeg har oplevet min hest ikke få og ejer var ligeglad. Jeg opsagde min leje og den sidste måned købe jeg selv hø og fodrede og gave hø og strøelse for det blev jeg og snydt for. Jeg vil ikke tillade at det skal gå ud over min hest. Jeg handler øjeblikkeligt. Og jeg kan ikke forstå i ikke allerede HAR handlet...

Susan Kjærdgård Clinic Vilhemsborg 25. oktober

Gerd Heuschmann Seminar KVL 15. november

Det eneste rigtige sted at være disse dage

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er grunden
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 09:50

Hvad er grunden til de ikke må komme ind? Ejeren af stalden må da have nogle gode argumenter.

Kan hesten ikke få dækken på om aftenen? Og fodre du den, så den har noget energi at bruge til at holde sig varm?

Hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med ejeren og derudover gøre op med dig selv, hvor glad du er for at have hesten stående der. Hvis der er mange ting som ikke fungere og du hele vejen igennem er lidt træt af at stå der, ville jeg overveje at flytte, men hvis du all over er glad for at stå der, ville jeg ikke flytte min hest for dette. Der er altid ting et sted, man har lidt svært ved at forene sig med. Nogle ting er værre end andre, og hvis du synes det er et alt overskyggende problem at de ikke kan komme ind, så flyt.

Min er først kommet ind for 1½ uge siden. Han stod uden dækken, dog med læskur.

0
0
Svar på denne tråd

tak....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 11:39

for alle jeres svar.

Stedet er ikke noget at skrive hjem om... desværre. ligegyldighed er vist øverst på dagsordenen.

Jeg har solgt min hest og den bliver afhentet sidst på måneden.

Jeg ville helst undgå at flytte ham når nu han skal flyttes når køber henter ham, men jeg har det også dårligt med forholdende.

Jeg har prøvet at tale med ejeren 2 gange, men alt bliver bare fejet af gulvet...

Mvh Kristina.

(¨`•.•´¨) (¨`•.•´¨)
. `•.¸(¨`•.•´¨)¸.•´
. ×°× `•.¸.•´ ×°×

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 12:27

Jeg ville flytte OMGÅENDE! Kig efter opstaldning evt. her på HN. Synes det vrimler med steder..

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 12:30

Kunne hesten evt. ikke blive afhentet før tid af kommende ejer?

Hvis din hest står og fryser, og skal leve af ingenting (???!!! ) på en afgnavet fold, så må du altså finde et andet sted i mellemtiden.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ikke lovbrud
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 13:45

Bøllefrø og Lene 1: Det er altså ikke lovbrud at hestene ikke har overdække..

Men det er helt klart kontraktbrud, når staldperioden starter 1/10.

Vores er nu for øvrigt slet ikke kommet ind endnu ;-)

Mvh

Line

4 års Churchill springhoppe sælges. Yderligere info på præs.

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have lavet en sang - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

Lovbrud
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 13:51

Hvorfor siges der at det ikke er lovbrud når der står i hesteloven at:

For allerede etablerede hestehold

gælder fra

1. januar 2008, at

• Heste må i vinterperioden max. gå ude 12 timer uden læskur

• Heste skal have tilstrækkeligt strukturfoder

Vinterperioden gælder fra 1. oktober....

/Lisbet

Smilet er ligesom et lys i sjælens vindue, der viser, at hjertet er hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

Lisbet..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 14:03

Nej, vinterperioden starter nemlig IKKE ved 1. oktober - derfor skriver jeg, at det ikke er lovbrud ;-)

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Vinterperiode
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 14:05

Hvornår starter vinterperioden så?

/Lisbet

Smilet er ligesom et lys i sjælens vindue, der viser, at hjertet er hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

I loven...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 14:07

står der, at i vinterperioden og ved vinterlignende forhold. Et andet sted er det defineret, at vinterperioden starter 1. december og slutter engang i marts, kan ikke huske den eksakte dato

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

vinterperiode
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 14:07

så vidt jeg ved er oktober en efterårs måned Men synes nu også det er ved at være tid til at tage hypper ind for natten. Mine har været inde de sidste 14 dage. Og specielt hvis der ikke fodres på folden.. Ville da tage en alvorlig snak med stald ejer og virker det ikke omgående, vil jeg flytte. Du risikerer jo at skal aflevere en meget tynd hest om en måned

MIN DEJLIGE RDH HOPPE

MOSELUNDS MANILLA -

VENTER FØL MEDIO MARTS EFTER B. H. DOOLITTLE

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fandt..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 14:09

lige det her afsnit:

I Justitsministeriets bemærkninger til § 19
 ift. fortolkningen af begreberne vinterperioden og perioder med vinterlignende vejr henvises til Dyreværnsrådet og Det Veterinære Sundhedsråds fælles udtalelser af 14. december 2001 og 17. januar 2005. Heraf fremgår det, at månederne december, januar og februar altid skal betragtes som vinterperiode, jf. afsnit 7.1.3. i de almindelige bemærkninger til lovforslaget.

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

1 dec..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 14:11

fra 1 dec til 25 marts skal de have læskur og tørt leje..

Mvh MB

"De som ikke mener lykke kan købes for penge,

har aldrig ejet en hest!"

-Min hest er på fold hele dagen..

Opstaldning 6973- hal, løbebånd, fuldpas 1700,-www.staldhiphop.dk

0
0
Svar på denne tråd

Altea..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 14:13

Det mente jeg også - men ikke hvis du ser det jeg har kopieret ind længere oppe, så er det som minimum 1. december - 28. februar

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Vores er ...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 16:11

...heller ikke kommet ind endnu, men min og en anden ældre hest har fået dækken på med 200 gram for. Vi har simpelthen så meget godt græs og så længe de ikke fryser eller sulter må de gerne blive ude for min skyld.

Men i dit tilfælde hvor der intet er at spise! Det går bare IKKE. Du må skrue bissen på, ellers må i alle stille op og konfrontere ejerne sammen.

Det skal i ikke finde jer i. Medmindre at staldejer virkelig hr en god grund altså, men så skal der under alle omstændigheder grovfoder ud på folden.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

Giv din støtte til:

http://www.orangutang.dk

0
0
Svar på denne tråd

tørt leje
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 16:46

Jeg kan ikke helt forstå at et dækken kan gøre det i denne tid, hvor skal hypper ligge sig uden det er koldt og vådt??

Men der bliver måske lagt halm på marken eller lign.

Kan godt ske de ikke tager skade, men mine er klar til at komme ind til aften. Og der er også masser af græs endnu..

Måske det er mig der er sart..

MIN DEJLIGE RDH HOPPE

MOSELUNDS MANILLA -

VENTER FØL MEDIO MARTS EFTER B. H. DOOLITTLE

0
0
Svar på denne tråd

ind om natten
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 16:53

Jeg ville give min et tykt dækken på hvis der ingen græs er skal

den flyttes omgående.Der skal ikke gå på kompromi med hesten veog

vel.

0
0
Svar på denne tråd

Det at de
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 17:02

stadig går ude er der så vidt ikke noget galt i. (Det gør min altså også endnu) Men at de står på en afknavet mark uden foder er selvfølgelig ikke okay - og når de går ude til nu skal der selvfølgelig være gode læ forhold iform at stor rummelig skur på folden. Men når der nu står i kontrakten at det er fra 1/10 er det selvfølgelig ikke okay. Hvis jeg var dig ville jeg flytte den..

Ejer af den skønne hest Face The Feat.

Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest.

Practice makes perfect

0
0
Svar på denne tråd

Tørt leje
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 14:30

DVK: Hos os er der et mega stort tæt træ med tørt leje, men alle er jo ikke lige heldige. Det har heller ikke regnet synderligt meget og hvis det står ned i stænger hver dag, kommer de selvfølgelig ind.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

Giv din støtte til:

http://www.orangutang.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ulovligt !!!
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 20:49

Udegående dyr skal have adgang til læ og tørt leje hvor alle dyr kan ligge på en gang.Dog kan enkelte racer undtages hvis der er en naturlig tør og drænet bund feks. grannåle,og naturlig læhegn (træer og buske)

Og de racer er shetslandponyer ,islændere og lign.

Foder pladserne må heller ikke være trådt op.

Der er også krav om hvor store markerne er.

Dyrenes beskyttelse har nogle gode pjecer som kan fås gratis om udgående dyr.

Du kan få en til at anmelde stedet hvis du er ked af at gøre det selv og det ER ulovligt.

Det er altid de samme personer som man skal have fat i hvert år og så ville det være super med et dyreværnspoliti,Der skal falde bøder hvis den første advarsel ikke hjælper.

Du kan kontakte betina fra WWW.alledyrsret.dk og lade hende tage en snak med ejerne.

bella

0
0
Svar på denne tråd

Lis p (bella)
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 23:18

Jeg har skrevet det til dig før og nu gør jeg det igen - hvis du tager ud for Alle dyrs ret - så bør du altså sætte dig ordentligt ind i reglerne.

Læ og tørt leje gælder i VINTERPERIODEN og der er vi altså ikke endnu...

Mvh

Line

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

Uanset hvad...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2008 01:15

Kære Line og andre her på tråden.

Kan vi blive enige om ën ting og det er at, det er helt uacceptabelt, at der går heste på en afgnavet fold uden adgang til foder. Uanset, om man med loven i hånd kan kræve overdække og tørt leje nu eller først om en til halvanden måned, så er loven blot kommet til for at sikre et minimum af hestevelfærd og herudover er det naturligvis tilladt at bruge sin sunde fornuft til at sikre bedre forhold end lovens krævede minimum.

Nattefrost er ikke det værste for hestene, men dagsregn eller regn en helt nat igennem, uden at hestene kan blive tørre og få varmen er ikke acceptabelt og da slet ikke, når de intet har at leve af.

Derudover SKAL hestene naturligvis have mad i maven og her kan man med loven i hånd selvfølgelig forlange, at de får foder udover græs, når de stadig går ude.

4 timer er hvad de må gå på fold uden adgang til vand og i hesteloven står der endvidere i paragraf 21, at hestens foderration skal indeholde tilstrækkeligt strukturfoder. Strukturfoder er brændstof til hestens radiator = stortarmen, hvor tarmfloraens nedbrydning af strå giver hesten varme.

Læs gerne mere her om hesteloven, inkl. kommentarer: www.lr.dk/heste/diverse/ GuideLov.pdf

Kristina, selv om du har solgt din hest, så er den altså stadig dit ansvar, til køber overtager, så du må træde i karakter og sammen med de øvrige hesteejere på stedet i det mindste sørge for ordentligt foder til jeres heste.

Og så kan du jo også lige oprette en tråd med staldejerens navn inde på "Leverandører, ris og ros", så andre kan undgå at ryge i den samme fælde.

Held og lykke med det!

Blot en lille tanke; hvordan skal verden nogensinde blive et bedre sted for mennesker og dyr, hvis man ikke siger fra, når man møder urimeligheder i sin egen lille hverdag?

Mvh
Louise

0
0
Svar på denne tråd

Louise..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2008 15:22

Jeg er slet slet ikke uenig med dig, men det er ikke det jeg tager stilling til i tråden ;-)

Jeg kommenterer kun på om det er lovbrud eller ej ;-)

Mvh

Line

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

Husk nu på
Forfatter: 
Dato:  10-10-2008 19:29

at en hest der står og ryster, ikke ryster af kulde, men for at fordele varmen rundt ... Det er der rigtigt mange der tager fejl af... :) :) :)

Med TOSSEhilsner fra

Else.

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

Bankmæglergruppen ApS

Susanne Nielsen

29729218 59274074

DanBolig

Ringkøbing

0
0
Svar på denne tråd

endlig sker der noget...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2008 12:28

Som overskriften siger er der endelig sket noget.

Igår flyttede en af pigerne i stalden i raseri over at der ikke var sket noget. Derefter kom han pludselig ud og strøede op til de heste som var tilbage og de blev lukket ind.

Der havde pisset ned hele dagen igår så jeg var meget glad for at de kom ind.

Én af jer synes jeg skal skrive om ejeren af stedet for at undgå at andre falder i fælden. Dette kan jeg godt følge, men har det heller ikke godt med at udlægge andre. Jeg har i forvejen holdt dette på anonym basis for ejerens skyld.

Men men men, jeg har ikke i sinde at anbefale stedet til nogen som helst. Desvæære lover han guld og grønne skove når man flytter ind på stedet og det falder folk jo for - det gjorde jeg jo også selv...

Mvh Kristina.

(¨`•.•´¨) (¨`•.•´¨)
. `•.¸(¨`•.•´¨)¸.•´
. ×°× `•.¸.•´ ×°×

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  11-10-2008 12:31

jeg har ikke læst de mange indlæg- men vil bare påpege at man jo ikke skal betale for noget man ikke får-

ergo skal i ikke betale for boks, foder el lig- altså hele pakken hvis ikke i får hele pakken.

Man kan jo ikke opkræve beløb for ting man snyder køber for ikke at få.

Udlejning af hestetrailer-

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

tag....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2008 13:04

hesten og flyt med det samme! I mine øjne er det en form for "dyremishandling"...

Ellers kontakt den nye ejer og få personer til at hente hesten før.

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider