Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Artroflex, solanum flex, equimobility???
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 18:21

Jeg har en 8-års oldenborg vallak, der har en kronisk seneskade i det ene forben. Dyrlægen har i den forbindelse anbefalet, at hesten skal have glucosamin for at se, om det hjælper ham.

Men det er jo en jungle med alle de mærker og typer, der findes. Og de varierer meget i pris, hvor jeg især synes, at Artroflex er noget pebret - især sammenlignet med solanum flex og equimobility.

Derfor vil jeg gerne høre om folks erfaringer med disse produkter - er Artroflex virkeligt så meget bedre end de andre siden det er noget dyrere? Eller fungerer solanum flex, cortaflex eller equimobility lige så godt?

Håber I kan hjælpe.

Vh, Tina (og Sorte)

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 20:29

Min hest har gigt i det ene bagben, og har er begyndt på Cortaflex. Han har ingen ledbahandlinger fået og er nu rentgående og godt i gang med genoptræning her efter 2 månedet!

Så kun anbefalinger herfra

Min dyrlæge har forresten sagt god for at der er det i der skal være... Glycosamin, MSM, og et eller andet stof med C... kan ikke lige huske det på stående fod...

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 11:10

Hej Lotte.

Tak for dit svar :-)

Jeg tror også jeg efterhånden hælder mest til cortaflex og det er rart at høre, at du har haft gode erfaringer med det. Jeg er meget spændt på om det virker på min hest. Det ville være dejligt, hvis det gør!

0
0
Svar på denne tråd

cortaflex
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 11:14

Jeg har brugt cortaflex længe og der har været meget tilfreds. Jeg er dog gået over til et andet Equine America produkt der er billigere, men det må ikke forhandles i DK da der er glucosamin HCl i, som er godkendt som lægemiddel til mennesker.

Du kan evt. overveje at købe glucosamin på nettet fra England. Det er ofte billigere og det er fuldt lovligt at købe det i England, sållænge man ikke forhandler det herhjemme (latterlige danske regler)

Mvh

Sille

Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.

For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 12:12

jeg bruger equimobility plus til min, som har haft en overbelastning...

jeg ANER ikke om det har hjulpet eller ej... men jeg tør i hvertfald ikke lade være med at give hende det :-D

bruger dette produkt, da min dyrlæge sagde at det er det produkt de har fået FLEST positive tilbagemeldinger på

Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 12:40

Hej Sille og Sandie.

Det lyder jo som om produkterne virker. Det er meget opmuntrende. Jeg har kigget lidt på engelske salgssider og det er da noget billigere at købe cortaflex (og andre produkter) derfra. Så det tror jeg, at jeg vil gøre.

Sille - hvad hedder det produkt, der er glucosamin HC1 i? Og hvad er forskellen?

Jeg har tænkt på, om der er nogen der ved, hvad forskellen på alle de produkter (cortaflex, artroflex med mere) egentligt er? For jeg synes det ser ud som om der er det samme i - altså MSM, glucosamin og chondroitin).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider