Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tørre dækkener, ideer ???
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 20:15

Hej Hn`er :-)

Tja for rigtig manges vedkommende står dækkentiden jo lige for døren, og mange er allerede i fuld gang, og jeg kan umuligt være den eneste der er træt af de våde langtidstørrende dækkener

Så skulle vi ikkke lave en super "tørre dækken tråd" ???

Hvordan tørre i jeres dækkener??

Har i måske selv lavet noget smart noget for at få jeres dækkener tørret hurtiger??

Jeg har altid bare haft dem hængt op over fx en bokslåge, men for f#n de tager lang tid om at tørre! Og nej, jeg har hverkan opvarmet tørre rum, eller radiatore i stalden så de kunne hænge der på, eller en stang med varme i som de kunne hænge over, selv om det nu kunne være skønt med skønt på :-)

Jeg havde måske tænkt på at lave nogle forlænget savbukke og hænge dækkenerne over på, og så sådan en lille blæser/vindmølleting til at blæse lidt luft, i håb om at de så måske kunne tørre lidt hurtiger, men jeg er måske helt ude i søren tyndskids marker her !?!?!?

Eller en grisse lampe?? Men den koster sikkert en jetjager i strøm og have kørende i et ikke 100% tæt rum!

Kom så, frem med alle jeres hjemmelavede dinganoter i evt har lavet for at få dem til at tørre hurtigere :-) og måske i har billeder af det?

Jeg glæder mig til forhåbentlig at få en masse inspiration :-)

Weather beeta dækkener købes, se præs.

Leisure mix + Pasture mix fra brogaarden sælges, jeg har et lille overskud, se præs...

Dejlige killinger bortgives til kærligt hjem, skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

dækkentørring
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 20:52

Det nytter ikke noget at hænge dem dobbelt op hen over noget, så indersiderne vender ind mod hinanden, det danner bare kondens istedet for at tørre.

Jeg har sat en række kroge op i to spær, det passer med at ringene til bagbensstropperne lige når på tværs og dækkenet altså hænger med "hovedet nedad" bredt helt ud mellem spærrene. Det har indtil videre gået fint, og jeg har en ret stor stald i forhold til hesteantal, og derfor ikke opvarmet overhovedet.

Der er ca. 30-40 cm mellem hvert dækken, og det fylder ikke ret meget. Krogene er små og runde, så selvom de sad et sted hvor der kom heste, ville de ikke komme til skade på dem.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Dækkener
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 21:17

De tørrer faktisk bedst på hesten! Hestens kropsvarme tørrer dækkenerne rigtig godt. De skal selvfølgelig ikke være gennemblødte, jeg går ud fra at alle udedækkener er vandtætte.

Jeg har også tit taget et regnvådt dækken af og hængt det til tørre, men det tager jo en krig for det at blive tørt, men hvis hesten beholder det på, tørrer det hurtigt.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

Giv din støtte til:

http://www.orangutang.dk

0
0
Svar på denne tråd

Enig ...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 21:28

med christina .. Dæknerne tørrer meget bedre på hestene, og hvis de så skal have andet "nattøj" på, så plejer jeg at lade dem have dem på i boksen til de er tørre også skifte tøj på dem.

/mette.

...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...

0
0
Svar på denne tråd

tørrer
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 22:07

En af mine grosister har da en dækkentørrer.- Altså sådan en til strøm som faktiskn bare er en KÆMPE håndklæde tørrer ;) Så kan de da blive varme/tørre.

Men jeg lader dem nu også tørre på hestene;)

Besøg butikken-
Happy-horse.dk

GRATIS DÆKKEN

Børneponyer ifolede sælges

0
0
Svar på denne tråd

dækkentørrer
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 08:41

StaldShamrock: Har du et link til dem de sælger dækkentørreren?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 09:32

En gammel tørretumbler fra et vaskeri.

Den kan stå i stalden og fylder jo ikke enormt.

-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.

www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tørre...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 11:20

... Milans dækkener i fyrrummet. Hænger dem op, så det bliver tørret lige meget over hele dækkenet. På både over og underside.

Det virker super. Hesten får et dejlig tørt dækken på, efter en nats hængen til tørren.

** Trine **

Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan - nu som ridehest.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

Milan er til salg. Se her: www.heste-nettet.dk/lodge/3002/hest/ 73799/

0
0
Svar på denne tråd

På hesten
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 11:34

Siger ds som Christina og Mette. De tørrer aller bedst og billigst på hesten. Og så er det miljøvenligt

'Forgyldning forgår, men svinelæder består.' (H.C. And.)

0
0
Svar på denne tråd

På hesten
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 13:16

Jeg lader også dækkenet tørre på hesten, det tager ikke ret lang tid, og så er jeg sikker på at undgå klamme dækkener. Han står alligevel med det samme både ude og inde, da jeg ikke har mulighed for at få skiftet både morgen og aften - og det har han altid klaret sig fint med.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

ddadada...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 14:14

Mange tak for de fine svar :-)

Mine står ikke med dækken på om natten, da jeg godt kan lidt af de får en smule frihed og ikke er pakket ind hele tiden, og vi har en "varm" stald, så første år hvor hestene havde dækkener på om natten, var hestene svedt inden under næste morgen

Så den der ide som pjemm har, var da lige noget for mig, det havde jeg overhovedet ikke tænkt over, mange tak for ideen

og den store håndklæde tørre som StaldShamrock snakker om, kunne jeg også godt tænke mig at vide hvor man kan købe sådan en fætter??

Weather beeta dækkener købes, se præs.

Leisure mix + Pasture mix fra brogaarden sælges, jeg har et lille overskud, se præs...

Dejlige killinger bortgives til kærligt hjem, skriv for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 14:20

et dækkenstativ i stalden, men det bruger jeg ikke til at tørre dækkener på, de bliver på hesten indtil de er tørre

Det eneste man bør gøre bag

en andens ryg, er at klappe den.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider