Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

dækken til føl
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 22:48

Hej, jeg ville spørge om der er andre end mig, der overvejer at give deres føl dækken på, jeg ved ikke om det ville være fuldstændigt skørt eller en god ide, jeg har et føl på 7 mdr som startede livet med en slem omgang lungebetændelse, så min frygt er selvfølgelig at han skal få det igen her I det våde efterårsvejr vi har, jeg syntes at han skal ud på meget som muligt, men med de byger der kommer jævntligt kan det næsten ikke undgås at han bliver våd og kold.

Jeg håber at der er nogen herinde der kan hjælpe mig med den rigtige beslutning.

0
0
Svar på denne tråd

Dækken?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 05:54

Så længe de kommer ind og bliver tørre ind imellem, så er det altså sjældent at der sker noget. Så jeg ville aldrig smide dækken på et føl/en plag.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

MÅ indrømme
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 08:26

At jeg egentlig ikke mener man bør ligge dækken på hverken føl eller plage - for at de kan udvikle deres imunforsvar..

MEN, jeg har dækken på min plag tiltros for denne holdning, og af den årsag at de går ude fra kl 6:00 til min 17:00 uden læskur.. Ja vi har masser af træer, de vender bare den forkerte vej.. Og jeg kan simpelthen ikke bære at de skal stå der uden mulighed for tørvejr i så, mange timer..

Så hun får dækken på, om en månedstid, når temparaturen er lidt lavere.. Hende på 5, har lige fået regndækken på..

Desuden kan jeg se, at de slapper meget mere af, når jeg står inde i vinduet og kigger ud på på folden i regnvejr, og så absolut også i sne vejr, når de har deres dækkener på..

Så man har vel et standpunkt til man tager et nyt..

Og var jeg i din situation - så havde jeg sikkert valgt dækkenet.. Tros det er mod mine egentlige principper - men valget ville blive truffet udfra hvor mange timer den skal gå ud og forholdene..

Hilsen Ditte Poulsen
~ Stald Stoltenborg, Sindal ~

* * *

Et privat hestehold i det Nordjyske
* * *
Ox-Arabere.dk

Gratis annoncering på hingsteliste for fuldblodsarabere
0
0
Svar på denne tråd

jg har også
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 08:55

gjort mig de overvejeler med mit føl. min gamle har et regndækken på alt efter vejret og jeg tænkte på om jeg skulle give den lille et på også men altså kun når de lover elendig vejr. de går ude mange timer. jeg er ikke afklaret endnu, da jeg egentlig også mener at de skal være så naturlige som muligt.

mvh hilsen NICOLE

"AT TILGIVE, BETYDER IKKE AT GLEMME,
DET BETYDER AT GIVE SLIP PÅ SMERTEN"
>SØGER HALVPART TIL MIN VALLAK NÆR VED ÅBENRÅ<
SE PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider