Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klipning ved udendørs ridning
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 21:35

Jeg har søgt, men kunne ikke finde noget svar, jeg kunne bruge.

Jeg skal have klippet min hest meget snart, for han sveder ret meget også selvom jeg ikke pt rider ham særlig hårdt.

'problemet' er bare, at jeg om en måned flytter opstaldningssted hen til et sted, hvor der kun er en meget lille ridehal. Det gør mig slet ingenting, for så kan jeg ride mere udenfor, så har jeg ikke nogen undskyldning for altid at ride indenfor(vane:()

Men hvordan skal jeg klippe min hest?
Skal jeg klippe ham helt som jeg plejer og så bare ride med et tæppe spændt fast til sadlen(altså som dækker bagparten), så jeg ikke skal bekymre mig om, hvordan han vil svede, når vi rider indendørs, eller skal jeg kun klippe på halsen, men så sveder han jo for meget?

Hvilken måde klipper i på, jer der typsisk rider udendørs?

Mvh. Anna

Se min hjemmeside med over 10.000 billeder.

Foredrag tilbydes

www.zink-mortensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Min skal..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 21:41

klippes på undersiden af halsen. :)

Også under maven og i lysken og så en smule på låret (Bagbenet). Kan ikke huske hvad denne type klipning hedder. :)

Da hun også sveder meget, men jeg ikke har mulighed for at ride indenfor. Dog har jeg heller ikke mulighed for at gi hende dækken på efter hun har stået og tørret i noget tid.

Dette ser jeg som den bedste løsning. :)

Vallaken skal slet ikke klippes. :)

Venligst Christine

Med den Brune og den Røde :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 22:13

Da jeg havde min hest, red jeg altid udenfor på den, også om vinteren. Den var klippet over det hele undtaget på benene. Hvis det ikke regnede eller sneede så skridtede jeg varm og travede ca 5 min med tæppe og ellers red jeg uden. Men var det regn eller sne ja så red jeg med regntæppe på i alt den tid jeg red... Så red jeg jo så også kun 20 min eller sådan noget...

En Jagt klipning kunne også bruges, hvor du klipper halsen, maven og lysken...

Knus Janni, Bimba og Minimax.

Behandl altid din hest ordentlig - du ved aldrig om den en dag gør gengæld!

Max vil altid have en plads i mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 22:53

Tak for svarene :)

Det er ikke nok bare at klippe lidt, han arbejder virkelig for sagen, når han endelig er på banen ;)

Ok, så tror jeg bare jeg klipper helt. Var i tvivl om om hankunne holde varmen udendørs...

Mvh. Anna

Se min hjemmeside med over 10.000 billeder.

Foredrag tilbydes

www.zink-mortensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

jagt klipning
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 22:11

jeg havde min hest jagt klippet den ene vinter synes det er en super løsning unden, dækken. dog et tæppe til at skridte af med hvis hun havde svedt meget(sved dråber ned af bene) efter undervisning

held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

Min dreng
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 15:46

er lige blevet klippet. Han svedte allerede en del når vi red, så det mest fair for ham ville være en klipning (selvom han de sidste par år har kunnet vente til november).

De sidste par år, har han bare været klippet under halsen og under det meste af maven, men i år er det kommet lidt mere af.

Lige et billede af resultatet - det kunne måske have været kønnere, men kræet er ikke lige bedste venner med klippemaskinen :)

Jeg er ikke priviligeret med et ridehus, så her står den også på udendørs ridning hele vinteren. Jeg har derfor et vandttæt skridtdækken til at sætte fast i sadlen, når jeg rider tur og hvis det regner - og ellers bruger jeg bare et fleecedækken. Og det har fungeret fint indtil videre.

KATRINE

.:. Og Valde .:.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider