Igår da jeg trak min hest ind fra fold og fik taget dæknet af var min hest fuldstændig gennemvåd. AF SVED! 
Han har ca stået ude i 1-2 timer med regndækken uden foer.
Jeg tjekkede som det første om dæknet var utæt. Jeg overhældte det med vand. Men nej dæknet var IKKE utæt. Det er desuden helt nyt.
Desuden havde det ikke regnet!
Så tog jeg hestens temperatur. Heller intet unormalt her.
Jeg tjekkede den anden hest på folden som havde dækken på. Denne var helt normalt lun inden under.
Min hest var drivvåd. Ved lysten og hals skulder. Der hvor han sveder når man træner.
Det var så bredt ud af fordi han havde svedt SÅ meget. Han var våd helt fra inderst til yderst. Jeg tænkte på om han havde svedt pga solen eller noget. Men jeg stikker altid en hånd ind under dæknet når jeg trækker ind for at se om han er kold eller varm.
Istedet kunne jeg mærke han var en smule kølig og våd.
På staldgangen var sløvere end normalt og knapt så nysgerrig. Men han var hverken sky eller andet.
Jeg skridtede og travede lidt på ham. Men han var meget ukoncentreret og usamarbejdsvillig (red med kun med hackamore hverken sadel eller andet var på til at irrtere) Efter 20 mins let traven og bomme i trav gik vi ud på den lille fold og hygge rundt og tog lidt billeder. Han var fuldstændig sig selv. Lallede bare rundt med mulen i jorden og tjekkede vores lommer for gulerødder...
Men hvad i al verden kan være årsag til han var så drivende våd?
Det kan kun have været sved. Med mindre nogle har baddet ham for mig og givet ham dækken på...
Han viste INGEN tegn på sygdom. Hverken kolik, influinza, forkølelse eller noget som helst andet. han havde heller ikke feber. Derfor kontaktede jeg ikke dyrelægen.
Nogle bud? Jeg tror det værste....