Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Altså, hvad er jeres hemmelighed? (man)
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 10:57

Min Frieserpige på 2½ år render stadig rundt med en lille fin blomst i panden Så gerne hun snart fik en lang fin pandelok, men det er som om den gror meeeeeeeeeeeeeget langsomt!

Synes altså jeg har set andre 2-3 årige med pæn lang pandelok!

Er der en hemmelighed jeg ikke kender til?? Fortæl gerne hvad I gør for at de får lang flot man og pandelok. Hun har altså en rigtig fin hårpragt! Dejlig tyk og tæt, men den er skisme ikke særlig lang..

Ser lige om jeg kan få flettet et billed ind af hende her.

Hmm, måske man lige kan ane den lille blomst?

Gift med den skønneste mand og mor til de 3 skønne prinser !!

Phillip - 04.10.03 3120 g og 50 cm

Lucas - 25.07.06 4700 g og 53 cm

Romeo - 21.08.07 4140 g og 54 cm

Den heldige ejer af Frieseren, Ninja 30.03.06

0
0
Svar på denne tråd

hår pagt
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 14:13

Hejsa.. Nu er frieseren ikke KUN hårpagt, smil..

På vores friesere er der lidt forskel på hvor meget, og hvor lang hår de har..

Tror en del er afstamnings bestemt.. Men også foder tror jeg spiller ind..

Pilevadgaard..

se vores hjemmeside: HER

Forhandler af REGULATOR COMPLETE ...

Vi har 2 barockpinto føl fra i år til salg, fulde papire fra KWPN

Se http://www.hestefolket.dk

0
0
Svar på denne tråd

man......
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 14:17

Hejsa

Titan gnubbede først på sommeren en del af sin man af, så den er ret tynd nu, og den bliver ligesom heller ikke længere!

Nå, men han står ved nogle af mine venner, hvor manden arbejder for Pavo og de har noget pulver tilskuds halløj, man kan give. Det skulle give en sortere pels og flottere hårpragt. De gav deres hoppe det inden kåringen i år, og hun var SÅ flot.

Jeg ved dog ikke præcis, hvad det hedder, men prøv at ring til Pavo. Min skal i hvert fald have noget inden kåringen næste år.

Vh. Carina

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 15:20

Super dejlig hest du har der, jeg har også selv en hun er 5 år..

Jeg tror lige som paplo at fodret kan have en betydning men jeg er dog ikke sikker...

Det kan også have noget med hendes geener (staves) at gører

Min Karla hest hendes manke m.m. vokser som en gal, hvor jeg klipper hende en gang i mellem.

Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd

Pavo...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 15:24

Nu blev jeg rigtig nysgerring, og har talt med en fra Pavo.

En af deres forhandlere på Fyn har efter sigende noget der hedder Black Powder, som skulle kunne hjælpe til med at få sortere pels. Vi talte selvfølgelig også om de genetiske faktorer, som man jo ikke kan pille ved. Dog synes jeg det lyder interessant og jeg har prøvet at ringe til forhandleren, men desværre var der ingen ved telefonen. Hun hedder Tina Poulsen.

Prøver at forhøre mig igen senere. Det produkt vil jeg rigtig gerne høre mere om

Masser af hilsner fra

Kristina :-)

Medicinsk laserbehandling til mennesker og heste.

www.laserterapeuten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pandelok
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 17:39

Nu har jeg godt nok ingen kendskab til friesere, men kun til DV'ere, og der er stor forskel på hvor meget pandelok de har.

Jeg har set mange, som har haft en lang og kraftig pandelok. Min gamle hoppe og hendes føl, havde begge 5 hår og en hvirvel. Og der kom aldrig mere. Min nuværende hoppe har en lang tynd pandelok. Der er vel også lige så stor forskel på friesere, som der er på andre hesteracer.

Det er jo det samme, at jeg selv har meget og stort krøllet hår, mens min lillebror har været skaldet siden han var 20 år gammel

Rideudstyr sælges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Tja, pandelokken
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 20:12

tror jeg ikke du kan gøre noget ved, ud over at sørge for den er dækket godt ind via foderet.. Evt. noget ekstra godt til pelsen, olie ell. lign.

Min 6 års har kun en "normal" pandelok, dvs. til midt næseryg, hvor min 4 års har så meget at det når ud over mulen... -dvs vi er igang med det modsatte problem, han får det i munden når han spiser, så vi skal finde ud af at binde det op... Suk...

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 21:30

1000 tak for jeres svar. Nu har jeg aldrig set hendes mor, men hendes far har en fantastisk hårpragt. Og min mangler skam ikke noget andet end lidt længde. Synes hun blir ved med at se ung ud når den ikke rigtig falder pænt ned

var lige inde og kigge på Pavos hjemmeside, og der kunne jeg ikke finde noget med Black Powder, men må da også lige se om jeg kan finde det.

Nu er det ikke mig der fodre hende, men jeg ved hun er dækket rigtig fint ind med vitaminer og mineraler fra staldejerens side. Men hvis jeg kunne få manen liiiiidt pænere med noget harmløst tilskudsfoder, så prøver vi det

Men tak for jeres svar.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 21:36

Håber du lige vil skrive lidt, når du finder ud af hvad det er. Det kunne jeg godt bruge noget af

0
0
Svar på denne tråd

Opfølgning...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 10:51

Her er svaret fra forhandleren af Black Powder:

Black Powder virker på mere end farven. Det giver flottere og hurtigere voksende man og stærkere hove, det styrker generelt hestens imunforsvar. Black Powder består af 22 forskellige aminosyrer som er vital byggesten der sikrer optimal trivsel og trænings forudsætninger hos heste. Aminosyrerne optager hesten igennem sit daglige foder, men hestens tarmsystem har ikke evnen til at udskille og absobere tilstrækkelige mængder. Er hesten i underskud af aminosyrer kan det have store konsekvenser for avlen og træningen. Du kan læse om det på vores anden hjemmeside http://www.Albano.dk under links. En bøtte koster 699,- på tilbud i øjeblikket og varer lidt over en måned da man skal give dobbelt portion når man starter det op, derefter rækker efterfølgende bøtter ca. 2,5 måned

Masser af hilsner fra

Kristina :-)

Medicinsk laserbehandling til mennesker og heste.

www.laserterapeuten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Friesians
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 22:18

Deres haarpragt afhaenger meget af afstamningen. Du maa ogsaa soerge for at bruge en kam, med store taender, da det tager uendelig lang tid at vokse ud.

Mine faar en sammenblanding af zeolites, spirulina, MSM, Probiotics/prebiotics, Aminoacids, Chia seeds ( som har staaet i vand en halv dag), hoof supplement, paprika, buffered vit. C, fenugreek, 1/3 cup olie ( har mixed Artic codliver oil, extra virgin coconut oil og extra virgin olive oil).

Paprika er den active ingredient i alle de producter paa markedet, som goer deres haar pragt kulsort og ikke roed, naar den bleaches af solen. Specielt hvis de har tildens til det roede gen.

Du skal bare huske, at undlade det den uge, som du har competition, da den kan teste positiv for capsaicin ( imod FEI rules).

Chia seeds maa ikke gives toert, da de opsuger ca. 14 gange deres vaegt i vand og der saa er chance for choke/ colic. Men det er noget af det bedste vaadt og har det hoejeste EFA.

Olien er baade god for haar pragten, hovene og deres coat, samt avlen.

Min piges haar begyndte ikke rigtig at vokse til da hun blev ca. 5 Aar.

Husk ogsaa de fleste billeder du ser specielt stallions, har testosterone, saa der kan du altsaa ikke sammenligne haarpragten.

Min Stallion, Hilbert, er 7 og hans haar gaar til albuen og er flot tyk ( meget til hans traener's muggen,da hun skal finde plads til det hele ved staevnerne - LOL).

Det er i oevrigt vigtigt ikke at overfodre med proteiner og ellers give en foderblanding med lav starch.

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 13:53

Tak for jeres svar.. har prøvet at ringe til en dame som skulle kunne rådgive og fortælle mere om Black Powder. Må se om hun tager tlf'en senere.

Derudover har jeg så læst på Frieserforbundets hjemmeside at de også anbefaler bananer ( skulle hjælpe på farven af pelsen), så det vil jeg da også prøve. En banan om dagen her i starten, og så 2 om dagen på sigt..

Det tilbud der var på deres hjemmeside var helt tilbage til 2007, så det gælder vist ikke mere

Nu må jeg se om pigen kan li bananer..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 19:06

Nå, det kunne hun bestemt ikke!!!!

Jeg forsøger med Black Powder

0
0
Svar på denne tråd

Black Powder
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 21:59

Hej alle sammen,

Beklager hvis der er folk der har forsøgt vores telefon uden svar. Tina er netop blevet mor igen :) og jeg dermed far så der har været en del aktivitet på hjemmefronten. Vi har Black Powder på lager og der er ikke stor tvivl om effekten :) Vi har selv 7 friesere og alle får det! Er der tendens til lidt brunt i Frieser pelsen, lidt dårlige hove, eller mangel på hår vækst giver du den det, så ser du forskellen. Prisen som var en intro pris er stadig den samme, så har du brug for svar ring da gerne på 40 14 29 43(Tina) eller kontakt os på vores mail via http://www.albano.dk

Mvh

Kenneth Poulsen

www.Albano.dk

0
0
Svar på denne tråd

En overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2008 16:52

Er der så fuld-tilfredshed-eller-pengene- tilbage garanti?

Hilsen en frieser ejer der også lider af "sparsom pandelok"

For those who believe there is no explanation necessary

For those who disbelieve there is no explanation good enough

0
0
Svar på denne tråd

ildrød pandelok
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 09:38

Min 1½ års har ild i håret - mon ikke jeg lige skulle overveje en gang Black Powder.

Mængden af hår er jeg nu egentlig godt tilfreds med, taget i betragtning at hun kun er 1½

Se selv:

mange hilsner
Rikke

I mit hjem, er jeg dronning :)

Se billeder af mine friesere på min hjemmeside:

0
0
Svar på denne tråd

Holland info
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 13:05

Hej alle.

Jeg ved godt det er to år siden nu.

Jeg var i holland for godt en månede siden, og havde lagt mærke tilo de havde fuld dækken på sig, største delen ihvertfald og der er mange friesere i holland, Haha.

Ja, jeg spurgte så ejeren af de "mange" hingst/hopper vi kikkede på, hvad det var for noget. Han svarede så "det er så frieseren ikke bliver mis farvede, som han sagde så direkte. Det er så solen der går ind og ødelægger frieserens sorte farve, så den bliver rød/brun.

Og ja jeg har også hørt mange der siger at dette Black Powder virker. Ved bare ikke hvad der er i.

Håber det var svar nok.

Hilsen Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

på......
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 13:10

på min hjalp MSM. Dels havde hun ikke skæl mere, manen groede hurtigere, og blev skinnende.

Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Link

Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 14:36

min hoppe havde fået ædt pandelok og hale af et tidligere føl... jeg ventede i over et år men næsten ingen vækst i pandelok... nu har jeg brugt:

www.tailgator.co.uk/tg/pages/ eqyssmegatekhorse.html

og den er vokset 7 cm på godt 3 måneder.

Little Arabians

Passion for Polish

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 14:59

Ølgær i foderet (y) Det virker på pandelokken og manen - samt halen på hestene. Der udover er det super god effekt på os hove og pelsen generalt.

Min shagya har fået mere og tykkere pandelok efter jeg har startet på ølgær i hans foder. Der går dog et halvt-helt år før du kan se resultatet. :)

Der udover synes jeg altså der mange 1-2 års frieserplage der har noget snuske man og pandelok. Men så når de pludselig fylder 3-4 år jamen så pludselig vokser den helt sindsygt ud.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 15:02

min Dreng på 1 år og 3 månder har en fin pandelok og en fin tyk man... han er efter Epinard (palomino e. Lambrusco Aks/Nigeria) og willeoes (dv e. cantus)

han bliver fodret med hø/wrap a libitum 700g naturmüsli 300g linamix 4 storhåndfulde lucerne og lidt mash om vinterne :)

0
0
Svar på denne tråd

Black powder
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 18:00

Findes det stadig det black powder ? Kan ikke finde det?

Min har flot man og meget tyk hale, men næsten ikke-eksisterende pandelok

Jannie

Distance-/skovtursryttere - Løsdrift vallakker. Store folde. Græs hele året. Ridebane. Ridehus tæt på. Store skove omkring. Alt inkl. kr. 1400.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 21:13

Det er genetisk bestemt hvor lang en hests hår kan blive.

0
0
Svar på denne tråd

nikkihesten:
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 13:04

den tror jeg godt nok ikke på..er det så også genetisk bestemt hvor langt hår mennesker får? eller om vi får hår på benene?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider