Hej
Der hvor Flicka står står alle hestene på træpiller.
Det fungerer super godt! Vi smider en gang stalosan i bunden inden træpillerne ryger ind ved opstart af sæsonen.
Så skal der træpiller ind (14-16*16kg i en 9 kvm boks) og fordeles jævnt ud - herefter skal de vandes - gerne 30 liter vand første dag.
Næste dag vil rigtig mange af pillerne være pulveriseret, men du skal vande hver dag de første uger (10-10 liter pr dag) - da de som start godt kan støve en del.
Det fungerer rigtig godt synes jeg. Hver dag fjernes klatter og strå (strå er det der lettest ødelægger bunden så det er VIGTIGT at fjerne hørester og lignende).
Når de har stået på det 1 månes tid (alt efter hvor renlig en hest der er tale om) fjernes tisområdet (min har et areal på 1 kvm hvor der tisses). Dette område fjerner jeg gerne ca. 1 gang ugentligt, strøer med stalosan på gulvet inden jeg dækker området med noget af smuldret der er i boksen - og efter 1½ mdr. tid er det tid at på fylde 16 kg nye træpiller (ca.) den dag i ugen hvor tispletten fjernes
(Jeg fylder pillerne andre steder end ved tisområdet - for så bruges det gamle smulder til tisområdet og det nye ligger et stykke tid i boksen inden den bliver det gamle og ryger på tisområdet osv.)
Alt i alt bruger man strøelse for et godt stykke under 150 kr pr boks pr mdr - og det er vel at mærke hvis pillerne kommer i 16 kg sække 
Man skal dog være opmærksom på (ligesom ved brug af spåner, tørv osv.) at hestene skal have konstant adgang til stråfoder ALT den tid de står inde! Og at det desuden er smartest at benytte sig af hønet/udvendige høhække for at undgå alt for stort spild inde i boksen.
De fleste dage tager det mig 5 min. at muge min boks
Kun tisdagen kan det tage 10-15 min., men jeg har så også en hest med inbygget toilet på lidt over 1 kvm - så hvordan det er hos en der sviner mere ved jeg ikke.