Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Roer og foderplan
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 21:20

Halløj.

Der er helt sikkert en klog som kan fortælle mig om min ide er god. Jeg har mine heste opstaldet et sted hvor hø IKKE er a libitum, det bevirker at der i de mørke måneder kan være en del uro i stalden fordi (mit gæt)hestene keder sig.

Jeg har overvejet at købe nogle roer til hestene, det tager jo god tid at få bugt med sådan en. Bør roerne indberegnes i forderplan, eller kan man bruge dem som "gulerødder".??

Mine heste deler en sæk gulerødder over 2 dage normalt, og det er ikke indregner i foderet.

Håber du kan hjælpe

Anne kirsten

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 21:58

De skal indregnes i foderplanen, dog ændrer det ikke alverdens. Mest under FE. Det er meget små mængder af f.eks. mineraler de indeholder. For at få en tip-top foderplan, ville jeg derfor medregne den i din foderplan. Desuden er der forskel på, hvilke roer der bruges. (F.eks. er der flere mineraler i betfor end speedi-beet).

Hvis det ikke bruges hver dag, men kun engang imellem, ville jeg dog ikke medregne det.

Der skal mange gulerødder til, før de vil kunne ændre på din foderplan. Mener der skal 10 kg. gulerødder til 1 FE, hvorimod der ved Speedibeet kun skal lidt over et kg. til.

Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!

0
0
Svar på denne tråd

HELE roer
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 22:08

jeg tror hun mener HELE roer :-)

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

1232456
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 22:13

Nåh for søren.. Så melder jeg pas, aner intet om hele roer!!

Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Godbidder
Forfatter: 
Dato:  20-09-2008 09:59

Roer har ligesom gulerødder et meget stort vandindhold, så jeg ville give dem ligesom gulerødder. Godbidder

Janni med oldenborgerne

xx Lille Noir '98 - Diva '08 - Buster '05 xx

Føl på vej, termin 10. juni 2009 efter Galant Hornbæk. Til salg hvis det bliver en hingst

0
0
Svar på denne tråd

Det giver du bare frit.
Forfatter: 
Dato:  20-09-2008 10:27

Det ændrer ikke på din foderplan.

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

Støvler til børn sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Men...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2008 10:28

...har de ikke er ret højt sukkerindhold?

Hvis det da er sukkerroer?

Det siger min børnehavelogik da

I

0
0
Svar på denne tråd

sukker
Forfatter: 
Dato:  20-09-2008 12:59

Hej

Til Sand - tak for svaret men

-Jo det er de hele af slagsen jeg mener,

Det er netop fordi jeg tror de indeholder en masse sukker jeg spørger. Har for 20 år siden brugt roer til hestene, men kan ikke længere huske om man bare kan gi en hest roere eller om de skulle indberegnes i forderplan.Men tænker at de må indeholde samme foderværdi som gulerødder som der også er skrevet, skal en vognfuld til før end det tæller nogle steder.

Anne kristen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider