som gør det dyrt for mig. Hvis der kun er 20 baller(nok næsten uanset længden), så koster det næsten 100 kr. pr. balle bare for at få den wrappet. Hvis der derimod er en 40 stykker, så koster det "kun" ca. 60 kr. pr. balle. Dvs. det koster jo kun 400 kr. ekstra at få det dobbelt antal baller wrappet. Til de priser, skal der så tillægges moms.
Vi kan så også vælge at lave rundballer, de er noget billigere at lave, men hvad siger I til det, er de lette nok at afsætte? Dem, har jeg aldrig "arbejdet" i. Jeg har også undret mig over, at de større steder(rideskoler/stutterier) bruger meget rundballe "konceptet", hvad kan begrundelsen være for det? Kan det være "fremstillingsprisen", selv det må være det samme som ved "minibiggerne", når man får et stort kvantum baller lavet?
Kvaliteten af mit wrap plejer at være i orden. Det ved jeg bl.a. fordi, jeg plejer at få det analyset for både foderværdi og mineralværdier, da jeg har opdræt. Tørstoffet plejer at ligge på 60-75%, og en balle kan holde sig i en måneds tid åbent. Markerne er velpasset med godt græs på, og der har ikke gået dyr på markerne siden omlægningen, som blev gjort for 2-3 år siden. Så kvalitetensmæssig trækker det vel op, når ballerne skal sælges.