Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

50 eller 400 kg. wrap baller?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 21:22

Vi skal nu have det sidste slæt taget for i år, og jeg sidder nu og overvejer, hvilken størrelse baller skal presses i.

Jeg har det foder, jeg selv skal bruge til vinter, så alle ballerne skal sælges. Det vil så nok ikke give mere end små 20 minibig baller a`375-400 kg, derfor vil det måske blive for dyrt at lave dem i den størrelse pga. det lave balle antal. Derfor skulle man måske presse dem i de helt små baller? Hvilke erfaringer har I med at sælge de helt små set i forhold til "minibiggerne"? Er der et større markede for de helt små?

Jeg kan oplyse, at jeg bor i det Sønderjydske, da det nok varierer fra landsdel til landsdel.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 21:27

Jeg ville helst have de små baller, dem kan man da i det mindste flytte med uden for meget besvær.

-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.

www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd

mini big
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 22:33

Jeg har selv købt 350 kg i år, da jeg synes de andre er blevet alt for dyre. Så det kommer selvfølgelig an på prisen.

Part søges til min oldenborg hoppe. Skriv for mere information.

0
0
Svar på denne tråd

Ok, prisen er selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 07:33

en væsentlig ting. Hvor ligger prisnivauet for de helt små baller henne i år i Sønderjylland?

Vi plejer at have nogle baller i overskud hvert år af de stor baller, og dem plejer jeg at sælge for ca. 300 kr. pr. stk, dvs. de koster lidt under 1 kr. pr. kg. Hvis man regner det om i FE, så er ligger det omkring 2 kr. pr. FE.

Tak for tilbagemeldninger.

0
0
Svar på denne tråd

1234556
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 09:11

Man kan normalt få maskinstationen til at lave dem 100x80 eller lige deromkring. De vil veje omkring 225 kg (hvis det er tørt) og her kan to mennesker snildt tumle dem, f.eks trille dem oop i trailer eller trille dem ind i stalden. Den størrelse passer også til 2-3 heste. Jeg har dog en kunde som kun har en stor hest, som køber mine af den størrelse. Hun siger at det spild der nogle gange er ved det sidste, sagtens kan betale sig, frem for at købe de små. Men det kan oftest sagtens holde dig om vinteren.

Tørt heste - wrap sælges

Foder og mineralanalyse bliver udført i september.

Vestsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

pris efter antal???
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 10:33

jeg betaler pr balle minibig uanset antal 110 dkk pr stk så om marken giver 10 eller 100 er samme styk pris hos ham jeg bruger på sjælland, og prisen er den samme uanset om jeg får dem lavet 100cm eller 150 cm lange.... så min laves i 150 cm

de små baller (rund) koster ca 50 pr stk at få presset/pakket så det er alt for dyrt for de sælges sjældent for mere end 80/90 dkk, og der er har også været udgifter til skårlæg, vending, gødning etc der skal holdes inde i prisen.

prisen på minibig vaierere herovre efter kvaliteten men et sted mellem 3-400 dkk uden levering.

Min salgspris på mine baller er ren kostpris, så fortjenste er = 0 når jeg har maskinstation på hele jobbet

Karina

Wrapballer-minibig fra 2008 sælges.

God tør kvalitet

Se min præs. for nærmere info/priser etc.

0
0
Svar på denne tråd

Det er plastikken
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 12:14

som gør det dyrt for mig. Hvis der kun er 20 baller(nok næsten uanset længden), så koster det næsten 100 kr. pr. balle bare for at få den wrappet. Hvis der derimod er en 40 stykker, så koster det "kun" ca. 60 kr. pr. balle. Dvs. det koster jo kun 400 kr. ekstra at få det dobbelt antal baller wrappet. Til de priser, skal der så tillægges moms.

Vi kan så også vælge at lave rundballer, de er noget billigere at lave, men hvad siger I til det, er de lette nok at afsætte? Dem, har jeg aldrig "arbejdet" i. Jeg har også undret mig over, at de større steder(rideskoler/stutterier) bruger meget rundballe "konceptet", hvad kan begrundelsen være for det? Kan det være "fremstillingsprisen", selv det må være det samme som ved "minibiggerne", når man får et stort kvantum baller lavet?

Kvaliteten af mit wrap plejer at være i orden. Det ved jeg bl.a. fordi, jeg plejer at få det analyset for både foderværdi og mineralværdier, da jeg har opdræt. Tørstoffet plejer at ligge på 60-75%, og en balle kan holde sig i en måneds tid åbent. Markerne er velpasset med godt græs på, og der har ikke gået dyr på markerne siden omlægningen, som blev gjort for 2-3 år siden. Så kvalitetensmæssig trækker det vel op, når ballerne skal sælges.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 08:19

Ja man skulle tro kvalitet trak prisen op. Men med al det wrappede frøgræs, der sælges som hø er med til at holde prisen nede.

Men jeg har efterhånden fået en lille kreds af kunder, der kommer igen, fordi de ved at kvalitet og tørstof indholdet er som det skal være til heste.

Men det er svært at overbevise nye kunder om at kvalitetswrap, i den størrelse de ønsker, ikke kan produceres for 1 kr. kiloet. Ikke hvis det skal gøres ordenligt.

Desværre er der stadig mange ser ser på pris, frem for kvalitet, og en af forklaringerne er at de simpelthen ikke ved hvordan kvalitet skal være......

Og det er rigtig svært at formidle videre betyningen af foder- og mineralanalyse.

"Under no circumstance should your hand disturb the horse's mouth. You must learn to stay calm in all situations and control your emotions. There is no room for anger."

Translated from Xenophon

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider