Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Overben, kan man gøre noget?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 18:38

Hej alle.

I August var min hest så uheldig at blive sparket i hovedet og han har nu fået en permanent reminder i form af et overben på kindkammen.

Umiddelbart gør det ikke ondt på nogen måde, men det er faktisk lidt i vejen for alle andre typer næsebånd end krydsnæsebånd.

Han lader ikke til at være generet af at gå med en anden type næsebånd, men det ville være rart hvis man kunne gøre noget for at formindske det en anelse.

Har via søgefunktionen her på HN fundet følgende behanslingsmuligheder: "løgsuppe" og gåsefedt(???)

Kan der mon gøres noget nu her en måned efter eller må jeg bare nøjes med at ride på krydsnæsebånd (godt den er indkøbt som springhest)

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

overben
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 20:01

MVH
Dorthe
Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest, og med en baby på vej, forventet ankomst 22/10-2008

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på!!
0
0
Svar på denne tråd

se tiden an
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 11:53

et overben har det med at midskes kraftigt med tiden. Ligenu er det sikkert stadigt aktivt og så kan "løgsuppe" og andet form for blister hjælpe. Men hvis jeg var dig, så ville jeg blot ride med krydsnæsebånd og se tiden an. Højst sandsynligt har du intet problem næste år. Min gamle hest fik et mega overben på det ene bagben, men allerede efter et år var det stort set usynligt. Undgå dog at placere tryk på det, da det kan holde det aktivt og forhindre i at forbene og blive glat.

0
0
Svar på denne tråd

leonidas
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 18:31

Ok, fortsætter med at ride med krydsnæsebånd.

Han går også pt uden grime på fold...

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider